باغ بام یا روف گاردن در شمال یکی از راه‌های زیباسازی و بهره‌برداری از فضای بالای ساختمان‌ها است. این نوع طراحی سبز، علاوه بر ایجاد یک فضای دلنشین و آرامش‌بخش، می‌تواند مزایای زیست‌محیطی و اقتصادی هم داشته باشد. در این مقاله به معرفی روف گاردن و نحوه طراحی و اجرای آن در سلمان شهر متل قو می‌پردازیم.

طراحی و اجرای روف گاردن ویلایی سلمان شهر متل قو
طراحی و اجرای روف گاردن ویلایی سلمان شهر متل قو

روف گاردن چیست؟

روف گاردن به معنای باغ بام است که در آن گل‌ها، گیاهان و درختان روی سطح بام کاشته می‌شوند. این نوع طراحی سبز، علاوه بر زیباسازی فضای بام، می‌تواند کاهش دما، جذب گرد و غبار، کنترل سیلاب، جلوگیری از تابش مستقیم خورشید، کاهش صدا و افزایش تنوع زیستی را به همراه داشته باشد.

نمونه های طراحی و اجرای روف گاردن

چگونه روف گاردن طراحی و اجرا کنیم؟

برای طراحی و اجرای روف گاردن در سلمان شهر متل قو، باید به چند نکته توجه کنیم:

اجرای روف گاردن ساحلی ویلایی سلمان شهر متل قو
اجرای روف گاردن ساحلی ویلایی سلمان شهر متل قو
  • ابتدا باید مطمئن شویم که ساختار بام قابلیت تحمل وزن گل‌ها، خاک، آب و لوازم دکوراتیو را دارد. در صورت نیاز، باید تقویت ساختار را انجام دهیم.
  • سپس باید لایه‌های مختلف روف گاردن را روی بام قرار دهیم. این لایه‌ها عبارتند از: لایه حفاظتی (برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به سقف)، لایه عایق حرارتی (برای کنترل دمای بام)، لایه جذب آب (برای نگه‌داری آب لازم برای گل‌ها)، لایه فیلتر (برای جلوگیری از رسوب خاک) و لایه خاک (برای کشت گل‌ها).
  • سومین مرحله انتخاب گل‌ها و گیاهان مناسب برای روف گاردن است. باید به شرایط آب و هوای منطقه، نور، خصوصیات خاک و نحوه نگه‌داری توجه کنیم. به عنوان مثال، در منطقه سلمان شهر متل قو که دارای آب و هوای خشک و معتدل است، می‌توان از گل‌های پائولین، پروانچین، پروسکولپس، کاکتوس، آلوئه ورا، لاواندولا و … استفاده کرد.
  • در نهایت، باید به دکوراسیون و طراحی فضای روف گاردن اهمیت دهیم. می‌توان از مبلمان، فانوس، آبنما، تابلو، تراس و … برای ایجاد یک فضای زیبا و دلنشین استفاده کرد.

امیدواریم با خواندن این مقاله، از مزایای روف گاردن و نحوه طراحی و اجرای آن در سلمان شهر متل قو آگاه شده باشید. اگر قصد دارید یک روف گاردن در ویلا یا محل کار خود بسازید، می‌توانید با ما تماس بگیرید و از خدمات ما بهره‌مند شوید. ما با تجربه و دانش فنی خود، آماده همکاری با شما هستیم.

شرکت طراحی و اجرای روف گاردن
شرکت طراحی و اجرای روف گاردن

شرکت طراح و مجری روف گاردن در سلمان شهر متل قو

شرکت ال گرین مجری تخصصی طراحی و اجرای ویلاهای شمال کشور و مناطق تجاری آماده همکاری با شما می باشد. این شرکت تحت نظر سازمان نظام مهندسی و با تیمی مجرب و متخصص در طراحی و اجرای روف گاردن در خدمت شماست.

اجرای روف گاردن ویلایی سلمان شهر متل قو
اجرای روف گاردن ویلایی سلمان شهر متل قو

سلمان شهر یا متل قو کجاست؟

سلمان شهر متل قو یکی از زیباترین و دیدنی ترین شهرهای شمال ایران است که در استان مازندران واقع شده است. این شهر با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان، مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از این جاذبه ها بپردازیم.

سلمان شهر متل قو در فاصله ۱۵ کیلومتری رامسر و در کنار جاده هراز قرار دارد. این شهر به خاطر داشتن آب و هوای معتدل در تابستان و سرد در زمستان، یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در ایران است. سلمان شهر متل قو نام دارد به خاطر اینکه در گذشته، سلطان سلمان، پادشاه ساسانی، در این منطقه کاخی ساخته بود که بعدها به متل قو تغییر نام پیدا کرد. متل قو به معنای کاخ کوچک است.

سلمان شهر متل قو دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبایی است که از جمله آنها می توان به دریاچه سفید رود، رودخانه سفید رود، آبشار سفید رود، جنگل های بکر و پوشیده از گیاهان مختلف، باغ های پسته، باغ های چای، باغ های پرتقال و نارنج، باغ های کنار و خرمالو، کوه های پوشیده از برف و … اشاره کرد. این جاذبه ها باعث شده است که سلمان شهر متل قو به عنوان یک پارادایس طبیعی شناخته شود.

سلمان شهر متل قو علاوه بر جاذبه های طبیعی، دارای جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز است که نشان دهنده تمدن و فرهنگ عالی مردم این منطقه است. از جمله این جاذبه ها می توان به بازار قدیمی سلمان شهر، مسجد جامع سلمان شهر، بقعه حضرت عباس (ع)، تپه باستانی سورک، قلعه دودکش، خانه تاریخی حکمت الدوله، خانقاه شیخ عباس قولی خان و … نام برد. این جاذبه ها با دیدن آنها می توانید با تاریخ و فرهنگ این منطقه آشنا شوید.

سلمان شهر متل قو یک شهر گردشگرپذیر است که دارای امکانات رفاهی و خدمات گوناگونی است. شما می توانید در هتل ها، مهمانسراها، ویلاها، بوم گردی ها و کلبه های این شهر اقامت کنید و از خدمات آنها بهره مند شوید. همچنین می توانید از رستوران ها، کافه ها، فست فود ها و غذاخوری های این شهر برای صرف غذا استفاده کنید و از غذاهای محلی و سنتی این منطقه چشیده باشید. برخی از غذاهای محلی سلمان شهر متل قو عبارتند از: کباب ترش، دلمه بادمجان، قورمه سبزی، آش رشته، دوغ خورش، کلچه سیب زمینی و …

سلمان شهر متل قو یک شهر دیدنی و جذاب است که پیشنهاد می کنیم حتما در فصول مختلف سال به آن سفر کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید. این شهر با داشتن جوانب مختلف طبیعی، تاریخی و فرهنگی، می تواند نیازهای گردشگران مختلف را برآورده کند و به آنها خاطرات خوبی بدهد.

سلمان شهر متل قو
سلمان شهر متل قو