روف گاردن ویلا

در این مقاله در مورد روف گاردن ویلا، انواع روف گاردن ویلا، مزایا و معایب روف گاردن ویلا، فضای سبز روف گاردن ویلا، طراحی و اجرای روف گاردن ویلا، مجری روف گاردن ویلا، گیاهان مناسب روف گاردن ویلا، تاسیسات و تجهیزات روف گاردن ویلا، تراس گاردن ویلا، تعمیرات و نگهداری روف گاردن ویلا، روف گاردن ویلا در شمال، ویلاهای ساحلی و جنگلی، پشت بام ویلا، محوطه سازی حیاط ویلا، پروژه های روف گاردن ویلا و … صحبت می کنیم.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن مایان مشهد

روف گاردن چیست؟

روف گاردن به هر فضای سبز که در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین که معمولاً روی پشت بام و تراس ایجاد می شود گفته می شود.  این واژه در سال های اخیر در ایران بسیار کاربردی شده و بسیاری از آپارتمان ها و ویلاها از این تکنولوژی استفاده می کنند.

با توجه به اقلیم گرم و خشک کشور ایران، ویلاهای ایران بیشتر در مناطقی است که آب و هوای مناسبی دارند و به طبع قیمت آن ها بسیار بالاتر از مناطق دیگر ایران است.

روف گاردن ویلا

روف گاردن ویلا با هدف ایجاد فضای سبز و طبیعی در قسمت های مختلف ویلا است که مهمترین آنها پشت بام و محوطه سازی ویلا می باشد. بیشتر روف گاردن های ویلا، در مناطق شمالی کشور می باشد و علت آن هم آب و هوای مرطوب و معتدل آن است.

روف گاردن ویلا، فقط به ویلاها بسنده نمی کند و خانه های ویلایی هم از این قاعده مستثنی نیستند. بسیاری از خانه های ویلایی شهر تهران از روف گاردن استفاده می کنند که با توجه به رشد جمعیت شهرها، این گونه روف گاردن ها، فضای سبز طبیعی را برای ساکنین آن فراهم می کنند

انواع روف گاردن ویلا

روف گاردن ها از لحاظ اجرا و ساخت، انواع مختلفی دارد که برای روف گاردن ویلا می توان به این نوع ها اشاره کرد.

  • روف گاردن پشت بام ویلا
  • روف گاردن تراس ویلا (تراس گاردن ویلا)
  • محوطه سازی و روف گاردن حیاط ویلا (لنداسکیپ ویلا)
مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن بوستان لواسانات تهران

فضای سبز روف گاردن ویلا

فضای سبز روف گاردن ویلا به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم بندی می شود. فضای سبز به عنوان یک عایق صوتی عمل می کند و از ایجاد سر و صدا جلوگیری می کند. صدای طبیعت از استرس و اضطراب افراد جلوگیری و به سلامت روان جامعه کمک زیادی می کند.

فضای سبز روف گاردن همچنین از آلودگی هوا جلوگیری می کند و مانع فرسایش خاک می گردد. فضای سبز حرارت و گرما و نور مستقیم خورشید را مهار کرده و دمای هوا را به تعادل می رساند. از فضای سبز روف گاردن می توان به عنوان محافظ از دیدهای خارجی به داخل ویلا، ایجاد نرده و حصار، تفکیک و ایجاد مرز حریم شخصی استفاده کرد.

نمونه پروژه های روف گاردن ویلا در تهران و شمال کشور (استان مازندران و گیلان)

دکوراسیون روف گاردن ویلا

برای ساخت روف گاردن ویلا، دکوراسیون آن بسیار حائز اهمیت است. یکی از متریال های قابل استفاده در کف و بدنه ویلا، استفاده از انواع چوب پلاست است. همچنین برای کف سازی حیاط ویلا، از انواع واش بتن به همراه چمن مصنوعی استفاده می شود.

در دیواره های کناری ویلا یا سمت درب بیرونی می توان از گابیون(تورسنگ) استفاده کرد. استفاده از سنگ های سفید یکدست و به صورت دایره ای، جلوه زیبایی به روف گادن ویلا میدهد. در دیواره های می توان از ورقه های آهنی یا استیل CNC شده استفاده کرد.

در قسمت روف گاردن پشت بام ویلا، با توجه به محدودیت وزنی که داریم، نمی توان از تجهیزات سنگین مانند واش بتن استفاده کرد و باید از کفپوش های سبک تری مثل ترموود و چوب پلاست استفاده کنیم. ترموود ها به علت سبکی و وزن کمی که دارند، برای دیواره های آلاچیق، کف، پرگولا، استخر و … قابل استفاده هستند.

ترموودها به علت فرآوری ویژه در ساخت آنها، نسبت به رطوبت و حرارت مقاومت بالایی داشته و سالیان سال زیبایی خود را حفظ می کنند. همچنین ترکیب رنگی این ترموودها بسیار با رنگ های روف گاردن تطابق داشته و باعث زیبایی دو چندان روف گاردن می شود

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن دربند تهران

طراحی روف گاردن ویلا

روف گاردن ویلا از روف گاردن گسترده استفاده می کند و با این وجود میزان بار در هر متر مربع می تواند نزدیک به 500 کیلوگرم باشد، هر چند این عدد با نظر مجری ساخت روف گاردن، تا حدی قابل افزایش است اما تا 500 کیلوگرم بار، آسیبی به سازه شما وارد نمی کند.

در طراحی روف گاردن ویلا، می توان از انواع تجهیزات روف گاردن بهره برد، هر نوع امکانی که باعث زیبایی و رفاه بیشتر می شود، در روف گاردن ویلا، بلامانع است.

 البته باید قبل از اجرای روف گاردن، سازه ساختمان مورد بررسی قرار گیرد تا از لحاظ مقاومت، تحمل این فشار را داشته باشد. لازم به ذکر است که این حجم بار، مربوط به بار مرده ساختمان است و بار زنده که شامل تجهیزات پرتابل و تردد در پشت بام است، باید جداگانه محاسبه شود.

گیاهان مناسب روف گاردن ویلا

با توجه به نوع روف گاردن ویلا، می توان هر نوع گیاه، گل، درخت و درختچه را در این مکان کاشت. باید گیاهان و گل  ها با توجه به اقلیم منطقه مورد بررسی قرار گیرد تا با شرایط آب و هوایی تطبیق داشته باشد.

نکاتی در مورد طراحی روف گاردن ویلا

در طراحی روف گاردن ویلا، سلیقه کارفرما حرف اول را می زند، انتخاب نوع تجهیزات روف گاردن باید با نظر کارفرما صورت گیرد و همچنین جایگذاری آن ها باید به تایید کارفرما برسد. برای این منظور باید نمونه ای از شبیه سازی ویلا را قبل از اجرا به تایید کارفرما رساند.

در طراحی روف گاردن ویلا، باید به شرایط آب و هوایی دقت داشت و با توجه به اقلیم منطقه نسبت به انتخاب و کاشت گیاهان روف گاردن اقدام کرد. همچنین شرایط آب و هوایی ممکن است به بعضی از تجهیزات روف گاردن آسیب برساند و برای این منظور باید نقاطی که بیشتر در معرض نور خورشید و وزش باد هستند، مشخص شده و تجهیزات آسیب پذیر در آن نقطه قرار نگیرند.

اجرای روف گاردن

اجرای روف گاردن ویلا

برای اجرای روف گاردن ابتدا باید از پروژه بازدید شود، سپس تیم نقشه برداری به پروژه اعزام شده و نقشه ازبیلت از پروژه تهیه می شود. سپس نقشه دو بعدی با نظر، سلیقه و خواسته های کارفرما تهیه و تایید می شود. پس از این کار، نوبت به تهیه نقشه های اجرایی و فاز دو می رسد و دیتیل بام سبز استخراج می گردد.

در ادامه برای زیرسازی تجهیزات روف گاردن، نقشه مکانیک، برق و آبیاری تهیه شده و پس از زیرسازی مناسب لوله ها، آب بندی پشت بام به همراه عایق کاری و ایزوگام صورت می گیرد. در صورتی که پشت بام نیاز به شیب داشته باشد، توسط خاک این کار انجام شده و ملات نرم برای محافظت از عایق پشت بام و ایزوگام روی آن به صورت نازک کشیده می شود.

پس از آن نوبت به ساخت فریم ها و قوطی های زیر کار می شود که در مرحله آهنگری این کار صورت می گیرد. این کار برای ایجاد کف کاذب و ساخت سازه های مرحله طراحی روف گاردن می باشد. پس از آن نوبت به اجرای زیرساخت های الکتریکی و مکانیکی است. در ادامه زهکشی قسمت های مربوط به کاشت گیاه صورت می گیرد. پس از آن بسته به نوع کفپوش و بدنه انتخابی کارفرما، متریال کف و بدنه های روف گاردن اجرا می شود.

در این مرحله تمامی عملیات های عمرانی، ایزولاسیون، فیلتراسیون و … به پایان رسیده است و زمان خاک ریزی، کوددهی و کاشت گیاهان روف گاردن است. در پایان هم کارهای نصب تجهیزات الکتریکی و روشنایی روف گاردن صورت گرفته و آماده تجهیز می شود.

در مرحله آخر، تجهیزات مناسب روف گاردن که به صورت پرتابل یا قابل حمل بوده به پشت بام منتقل شده و در مکان مناسب خود قرار می گیرد. این تجهیزات شامل مبلمان، دیوار سبز، وسایل ورزشی، سیستم آبیاری، وسایل بازی، آلاچیق، پرگولا و … می باشد.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن مینارزیدنس کیش

محوطه سازی ویلا

طراحی محوطه ویلا، تاثیر روانی زیادی بر روح انسان دارد که علاوه بر این مورد، باعث تغییرات دما و محیطی دلنشین و دل انگیز در ویلا می شود. برای محوطه سازی ویلا می توان از گابیون ها در ویلا استفاده کرد که حس طبیعی بودن را به محوطه ویلا می دهد. همچنین می توان از واش بتن ها به همراه چمن مصنوعی کمک گرفت. وجود حوض و حوضچه و آبشار در محوطه سای ویلا، آرامش زیادی را برای استفاده کنندگان به همراه دارد. فضای سبز هم قسمت مهمی در محوطه سازی ویلا می باشد که رنگ سبز، حس طبیعت را به انسان الهام میبخشد.

طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا

طراحی و اجرای محوطه سازی ویلا باید توسط مجری استاندارد روف گاردن صورت گیرد. این کار طی پلن و نقشه های روف گاردن در مرحله اولیه انجام شده و  پس از عایق کاری و اجرای زیرساخت های لازم روی پشت بام، مراحل ایزولاسیون و فیلتراسیون صورت می گیرد. در ادامه لایه های روف گاردن اجرا شده و سپس تجهیزات به پشت بام منتقل شده و در جای مناسب قرار می گیرد.

در مرحله بعدی خاک و کود مناسب روف گاردن، در قسمت هایی که برای محیط کشت در نظر گرفته شده، قرار می گرد و  در ادامه گیاهان و گل های مناسب روف گاردن کاشته می شوند. در ادامه تجهیزات الکتریکی و لامپ ها متصل شده و روف گاردن آماده بهره برداری می باشد.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

طراحی و ساخت ویلا

برای طراحی و ساخت ویلا، باید امکاناتی که مد نظر است را در نظر بگیریم. مثلا اتاق های نشیمن، اتاق های خواب، باغ، استخر، روف گاردن و … را باید در مراحل اولیه مشخص کنیم. ویلاها می توانند به صورت مدرن، کلاسیک، فلت یا تک طبقه، دوبلکس یا دو طبقه ساخته شوند.

ویلاهای مدرن جهان

ویلاهای مدرن در جهان بسیار زیاد هستند که می توان آنها را از حیث معماری و ساخت مورد بررسی قرار داد. این ویلاها ظاهری خیره کننده در مناطق خاص دارند که چشم همگان را به خود جلب می کند. برای آشنایی بیشتر تعدادی از این ویلاها را فقط ذکر می کنیم:

  • ویلا صخره در کشور کانادا
  • ویلا هیرافو در کشو ژاپن
  • ویلا صخره در کشور اسپانیا
  • ویلا اسکارپا در کشور پرتغال
  • ویلای درختی در کشور چین
  • ویلای تاشو در کشور آمریکا
  • ویلای گراندای پرتغال

روف گاردن مدرن ویلا

با توجه به گرانی زمین، بسیاری از ویلاها، فضای زیادی را برای ساخت روف گاردن ندارند، لذا مهندسین و معماران طراح روف گاردن سعی می کنند که از این فضا به نحو احسن استفاده کنند. چرا که ویلاهایی که دارای روف گاردن هستند، قیمت بالاتری نسبت به سایر ویلاها پیدا می کنند.

با توجه به مدرن بودن ویلاهای جدید الاحداث، روف گاردن جزء جدایی ناپذیر آنها بوده از محوطه سازی های قدیمی در این ویلاها استفاده نمی شود. این ویلاها دارای فضای سبز، استخر، آلاچیق، پرگولا، مبلمان، فضای بازی کودکان، وسایل ورزشی و … می باشند که محیطی بی نظیر را برای ساکنین آن فراهم می کنند.

روف گاردن و بام سبز پروژه اداری شادآباد تهران

روف گاردن لاکچری ویلا

روف گاردن لاکچری ویلا شامل تجهیزات لاکچری می شود که می توان به مبلمان شیک، استخر، باربیکیو، پرگولا، آتشدان، فلاورباکس و … که در زمان طراحی و دکوراسیون روف گاردن تعیین می گردند. روف گاردن لاکچری دارای به روزترین تجهیزات و ترکیب رنگی خاص می باشد که حس به روز بودن را به استفاده کننده القا می کند. تفاوت روف گاردن لاکچری ویلا با روف گاردن مدرن ویلا در تجهیزات و سبک روف گاردن است.

مزایای طراحی روف گاردن در ویلا

  • توسعه فضای سبز شهر
  • کم شدن تاثیرات حرارتی و گرمایی شهر
  • کاهش آلودگی هوای شهر
  • کاهش دی‌اکسید کربن و افزایش اکسیژن شهر
  • مدیریت و کنترل دمای شهر
  • تولید میوه و سبزیجات برای ساکنین ساختمان
  • زیباسازی مناظر شهری
  • افزایش طول عمر بام ساختمان
  • کاهش صدا و عایق صوتی ساختمان
  • جذب آب باران و رواناب ها و کاهش فاضلاب شهری
  • کاهش دما و عایق حرارتی ساختمان
  • ایجاد رطوبت در هوا
  • کمک به رشد گیاهان
  • استفاده از فضای بلا استفاده ساختمان
  • گسترش سلامت و افزایش روحیه ساکنین ساختمان
  • ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان
  • کاهش هزینه های اقتصادی نگهداری ساختمان

معایب روف گاردن ویلا

در روف گاردن ویلا باید سازه ساختمان مورد بررسی قرار گیرد تا آسیبی به ساختمان وارد نشود، در صورت اجرای روف گاردن در ساختمان هایی که مقاومت کافی ندارند، ممکن است آسیب جدی به ساختمان وارد شود.

روف گاردن پشت بام ویلا نیاز به آبیاری دارد و برای این منظور باید از پمپ های قوی برای انتقال آب به پشت بام ویلا استفاده کرد که خود هزینه ای را به ساختمان وارد می کند.

در صورت عدم زهکشی و فیلتراسیون مناسب روف گاردن، ممکن است نشت آب به طبقه آخر ساختمان وارد شود و سازه ساختمان را دچار مشکل کند.     

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن مینارزیدنس کیش

   روف گاردن ویلا شمال

خیلی از انسان ها علاقه مند به طبیعت و فضای سبز هستند، چرا که شمال دارای جاذبه جنگل و دریا می باشد و همین امر برای خیلی از خانواده ها و فرزندان آنها دارای جاذبه ای خاص است. بسیاری از افراد دوست دارند که در شمال کشور ویلایی داشته باشند تا در زمان هایی از سال به آن جا مسافرت کرده و از طبیعت، گرمای خورشید، ساحل دریا و … لذت ببرند. در این میان بسیاری از مالکان و صاحبین ویلاها به علت تطبیق آب و هوایی و اقلیم ویلاهای شمال، از روف گاردن به عنوان ایجاد جاذبه بیشتر در ویلای خود استفاده می کنند.

ویلاها در شمال به چند دسته تقسیم می شوند:

  • ویلاهای ساحلی
  • ویلاهای جنگلی
  • ویلاهای ساحلی با روف گاردن
  • ویلاهای جنگلی با روف گاردن

الزامات روف گاردن ویلا

  • بررسی ساختمان و سازه های آن از حیث مقاومت
  • بررسی عایق کاری و ایزوگام ساختمان و بهبود آن
  • مشخص کردن جایگاه تجهیزات روف گاردن در زمان طراحی روف گاردن ویلا
  • بررسی امکان حمل و نقل وسایل و تجهیزات به بالای پشت بام ویلا
  • بررسی اقلیم آب و هوایی و شرایط کاشت و پرورش گیاهان

روف گاردن پشت بام ویلا

روف گاردن پشت بام ویلا، از قسمت های دیگر ویلا اولویت بیشتری دارد و روف گاردن در حقیقت به بام سبز یا پشت بام سبز اطلاق می شود. اما در ویلاها محوطه سازی ویلا و تراس گاردن هم از اهمیت های بعدی برخوردار است. برای ایجاد روف گاردن ویلا باید هر سه قسمت در کنار هم صورت گیرد تا زیبایی خاصی به روف گاردن ویلای شما بدهد.

خدمات روف گادن ویلا

خدمات روف گاردن ویلا، شامل طراحی و اجرای روف گاردن ویلا، تعمیر و نگهداری روف گاردن ویلا و … می باشد که توسط مجری متخصص و با تجربه صورت می گیرد.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن مینارزیدنس کیش

روف گاردن ویلا تهران

بسیاری از خانه های ویلایی در تهران، مستعد اجرای روف گاردن هستند، این ویلاها به صورت مدرن یا سنتی اجرا می شوند که مالکان آنها تمایل به اجرای روف گاردن دارند. خانه های ویلایی که به سبک سنتی هستند، می توانند از روف گاردن در حیاط ویلای خود استفاده کنند که ظاهری زیبا و دل انگیز برای ویلای آنها ایجاد می کند.

امروز با رشد جمعیت و فرهنگ فودیسم در ایران، بسیاری از خانه های قدیمی و ویلایی، تبدیل به رستوران ها و کافی شاپ های روف گاردن دار در تهران شده اند که پذیرای مهمانان عزیز می باشند.

روف گاردن مدرن

روف گاردن مدرن به روف گاردنی اطلاق می‌شود که از سبک معماری و دکوراسیون مدرن در طراحی خود استفاده می‌کند، این روف گاردن ها از فضاسازی و تجهیزاتی با خطوط صاف و منظم استفاده می کنند. در روف گاردن مدرن، از پالت رنگی ساده و ملایم استفاده می‌شود.

از جمله متریال های مورد استفاده در روف گاردن مدرن، استیل و شیشه می باشد. به طور کلی ویژگی های اصلی روف گاردن مدرن شامل سطحی صاف ، صیقلی، براق و شفاف می شود.

در روف گاردن مدرن از اشکال هندسی مانند دایره، مربع و مستطیل استفاده می شود. لزوم استفاده از تجهیزات روف گاردن چهارگوش، به دلیل نمایش سرسختی دنیای مدرن و علت استفاده از اشکال منحنی مانند دایره به دلیل احساس حرکت و پویایی زندگی مدرن است. این دو فاکتور ، عوامل مهم در مدرنیته بودن روف گاردن شماست.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن کوکب سالاریه قم

10 نکته مهم در روف گاردن ویلا

  • نکته اول – حفظ حریم شخصی: روف گاردن ویلا یک محوطه باز در بالای پشت بام شماست و برای عدم اشراف ساختمان های مجاور، باید نسبت به محصور سازی آن اقدامات لازم صورت گیرد.
  • نکته دوم –  انتخاب گیاهان: با توجه به نوع روف گاردن، باید گیاهان و گل های مناسب آن انتخاب گردد. برای این منظور باید نسبت به انتخاب درخت و درختچه، گل ها و گیاهان با توجه به اقلیم آب و هوایی اقدامات لازم صورت گیرد.
  • نکته سوم انتخاب کفپوش مناسب: بهتر است کف سازی روف گاردن به درستی انجام شود و از کفپوش های مناسب استفاده گردد. همچنین دیوارهای روف گاردن نیز باید مقاومت کافی را داشته باشد و از متریال مناسب برای اجرای آن استفاده گردد.
  • نکته چهارم آبیاری و هرس کردن گیاهان و درختان: با توجه به اینکه روف گاردن از گیاهان و گل های مناسب استفاده می کند، اما باید به آنها رسیدگی کرد. استفاده از خاک و کود مناسب به همراه آبیاری می تواند ظاهری زیبا به روف گاردن بدهد. آبیاری روف گاردن می تواند به صورت دستی و اتوماتیک باشد و برای این منظور شرکت ال گرین با استفاده از تجهیزات آبیاری روف گاردن می تواند کمک شایانی به شما انجام دهد.
  • نکته پنجم مبلمان روف گاردن ویلا: مبلمان روف گاردن به عنوان جزء زیبایی از روف گاردن مدرن ویلا محسوب می شود که ترکیب زیبایی را در دکوراسیون روف گاردن شما ایجاد می کند. مبلمان ها می توانند به صورت کاناپه، حصیری، فلزی، فرفوژه، چوبی، سنگی و … باشند که زیبایی دو چندانی در طراحی روف گاردن شما ایجاد می کنند.
  • نکته ششم – آبنمای روف گاردن ویلا: آبنما یکی از عناصر اصلی طراحی روف گاردن ویلا است. جلوه بصری و صدای زیبای شر شر آب باعث آرامش شده و حس خوبی را در کنار فضای سبز به انسان ها می دهد. آبنما های روف گاردن ویلا، انواع مختلفی دارند. وجود آبنما در روف گاردن، معماری و دکوراسیون منحصر به فردی را رقم می زند. آبنماها انواع متخلفی دارند که بر حسب محل نصب، شکل، نوع و اندازه متفاوت هستند. تمدن های قدیم در کنار آب ها شکل گرفتند و این نشان دهنده تمایل انسان به وجود آب در زندگی دارد. آبنما ها از لحاظ طول و عرض متفاوت بوده و بسته به نوع روف گاردن و فضای در نظر گرفته شده، می توان طول یا عرض یا ارتفاع آن را متفاوت کرد. خروجی آبنما می تواند به استخر روف گاردن باشد که البته در صورت پر شده استخر، ممکن است دیگر توانایی پر کردن آن را نداشته باشد که در این حالت از پمپ های کف کش و گردش آب در لوله ها برای آبنما استفاده می شود. در روف گاردن مدرن می توانیم از آب نما های خاص فلزی منحنی یا با انحنای خاص مانند آبنماهای دیواری، پرده ای، موزیکال، آتشین و … استفاده کنیم.
  • نکته هفتم فلاورباکس روف گاردن ویلا: برای زیبایی هر چه تمام تر در روف گاردن ویلا، می توانید از انواع فلاورباکس ها استفاده کنید. مثلا می توانید از فلاورباکس های سنگی در محوطه سازی حیاط ویلا و از فلاورباکس های چوبی و فلزی در پشت بام ویلا استفاده کنید.
  • نکته هشتم طراحی و اجرای روف گاردن ویلا: برای طراحی و اجرای روف گاردن ویلا، باید کار راتوسط شرکت تخصصی و دارای سابقه کار در این حوزه انجام داد تا آسیبی به پشت بام ویلای شما وارد نشود. برای این منظور شرکت باید استانداردهای کافی در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن را داشته باشد و مجری استاندارد تحت نظر سازمان نظام مهندسی باشد.
  • نکته نهم دیوار سبز روف گاردن ویلا: برای زیباتر شدن روف گاردن ویلا، می توان از دیوارهای سبز مصنوعی استفاده کرد. دیوار سبز مصنوعی یک سیستم باغ عمودی است که از پانل های به هم پیوسته گیاهان تقلبی تشکیل شده است. دیوارهای سبز مصنوعی با کیفیت بالا واقعی، کم نگهداری و ماندگار هستند. در تراس و پشت بام روف گاردن می توان از دیوار سبز مصنوعی برای بهتر شدن و زیباتر شدن کمک زیادی گرفت.
  • نکته دهم تعمیرات و نگهداری روف گاردن ویلا: برای تعمیرات و نگهداری روف گاردن ویلا باید برنامه ای کامل تدوین کرد. چرا که گیاهان و درختان روف گاردن نیاز به نگهداری دارند و همچنین تجهیزات روف گاردن نیز نیاز به بازدید دوره ای دارند. برای این منظور باید شرکتی که مجری روف گاردن ویلا است، نسبت به بازدید سالانه و گارانتی تجهیزات و گیاهان کاشته شده متعهد باشد.

10 ایده جذاب در روف گاردن ویلا

ایده های زیادی برای روف گاردن ویلا وجود دارد که می تواند به جذابیت روف گاردن بیفزاید. در زیر تعدادی از ایده هایی که می توان در روف گاردن ویلا استفاده کرد را ذکر می کنیم. شما هم می توانید ایده های خود را برای بهتر شدن روف گاردن به این ایده ها اضافه کنید.

  • کاشت سبزیجات در باغچه های روف گاردن
  • استفاده از وسایل بازی برای کودکان در روف گاردن
  • استفاده از مه پاش در کناره های روف گاردن
  • ایجاد محیطی برای پخت و پز غذا
  • ایجاد سوئیت چوبی و سان روم گاردن در روف گاردن
  • پرورش ماهیان و آبزیان در حوضچه های روف گاردن
  • ایجاد سینمای خانگی و تلویزیون در روف گاردن
  • استفاده از آبنماهای فانتزی در روف گاردن
  • استفاده از مبلمان خاص و فانتزی در روف گاردن
  • پرورش حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس در روف گاردن
مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن آوا سالاریه قم

خرید ویلا روف گاردن

برای خرید ویلا روف گاردن دار، باید حتما آگهی های مربوط به خرید ویلای روف گاردن را در سایت های دیوار و شیپور و سایر سایت های آگهی دهنده بررسی کنید. باید به این نکته توجه کنید که به هر بام سبزی روف گاردن نمی گوییم. روف گاردن دارای مشخصاتی است که نیازمند زیرسازی مناسب روی پشت بام است و اگر در حد چند گلدان یا تراس معمولی باشد، باید مراقب خرید خود باشید.

ویلا مدرن استخر داربا روف گاردن

استخر جزء روف گاردن های مدرن و لاکچری محسوب می شود در روف گاردن ویلا، برای کاهش بار به پشت بام، بیشتر در حیاط ویلا انجام می شود. استخرها می توانند با رنگ های خاص تزئین شوند یا با استفاده از سنگ های طبیعی در ویلا اجرا شوند. اگر قصد اجرای استخر روی پشت بام را داشته باشید، استخرهای شیشه ای گزینه مدرنی برای روف گاردن شما محسوب می شود.

وجود روف گاردن و فضای سبز در ویلا

فضای سبز جزء جدایی نا پذیر یک روف گاردن محسوب می شود. فضای سبز در کنار تجهیزات روف گاردن، جلوه زیبایی به فضای روف گاردن می دهد. اگر فضای سبز در روف گاردن کار نشود، در حقیقت روح و اثری از روف گاردن به چشم نمیخورد. در روف گاردن های ویلا، از فضای سبز طبیعی برای این کار استفاده می شود.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن صدر سالاریه قم

ویلای جنگی روف گاردن

ویلای جنگلی روف گاردن به ویلای گفته می شود که تمام یا قسمتی از آن در جنگل واقع شده باشد. این ویلاها به علت آب و هوای مناسب و معتدلی که دارند، بسیار برای روف گاردن مناسب هستند و چشم انداز جنگل و صدای پرندگان به زیبایی آن ها لذتی دو چندان می دهد.

 ویلای ساحلی روف گاردن

ویلای ساحلی به ویلایی گفته می شود که در لبه دریا یا نزدیکی آن قرار دارد. قسمتی در ساحل دریا برای مارجین یا حاشیه ساحلی در نظر گرفته می شود که از جزر و مد آب به پایه ویلاها جلوگیری می کند. روف گاردن های ساحلی ویلاها دارای همان مشخصات روف گاردن معمولی در شما هستند اما باید به این نکته توجه کنید که در کنار دریا وزش باد به علت نبود پوشش گیاهی در اطراف بسیار زیاد تر بوده و انتخاب نوع گیاهان و تجهیزات با ویلای جنگلی روف گاردن بسیار متفاوت است.

روف گاردن ویلا ارزان

از قدیم گفته اند که هیچ ارزانی بی حکمت نیست. خوشبختانه مراحل طراحی و اجرای روف گاردن مشخص است و اگر شما قصد اجرای روف گاردن گسترده، متمرکز یا نیمه متمرکز را داشته باشید، به ناچار مجبور به هزینه روی لایه های زیرین روف گاردن هستید و اگر این کار را انجام ندهید، به سازه شما آسیب می رسد.

تمامی تجهیزات و تاسیسات فیلتراسیون و ایزولاسیون شرکت ال گرین، از برندهای معتبر خارجی بوده که قیمت آنها در سایت ها مشخص است. لذا این قسمت قابل تغییر نیست و فقط شما می توانید در تجهیزات روف گاردن از تجهیزات ارزان روف گاردن استفاده کنید.

مدل دیگری که در روف گارن ویلا ارزان می توان به آن اشاره کرد، استفاده از روف گاردن پرتابل مدولار یا جعبه گیاه است که بسیاری از هزینه های زیرسازی در این روش انجام نمی شود و میتوان به عنوان مدل ارزان روف گاردن از آن یاد کرد.

بام سبز

ویلای مدرن و لاکچری روف گاردن دار

در صورتی که قصد خرید ویلا مدرن با روف گاردن در شمال را دارید باید به کیفیت ساخت روف گاردن آن توجه کنید. علاوه بر روف گاردن فضای سبز و محوطه سازی ویلا بسیار حائز اهمیت است. در خرید ویلا با روف گاردن باید به تجهیزات مورد استفاده در روف گاردن اعم از میلمان، کفپوش، استخر، آلاچیق و پرگولا، آتشکده، نورپردازی، الکتریکی، فلاورباکس، سیستم آبیاری و … توجه بسیاری زیادی داشته باشید.

تراس گاردن ویلا

تراس گاردن از دو کلمه انگلیسی Terrace به معنی تراس و Garden به معنی باغ است که در کل معنی باغ تراس را می دهد. همانطور که ما به روف گاردن، بام سبز نیز می گوییم پس می توان گاردن را به معنی سبز نیز ترجمه کرد و به آن تراس سبز بگوییم. تراس گاردن ویلا به انجام عملیات کاشت چمن، گل ها و گیاهان و سایر تجهیزات مناسب در تراس ویلا گفته می شود که تمامی امکانات روف گاردن را نمی توان در تراس ویلا کار کرد.

ساخت روف گاردن ویلا

برای ساخت روف گاردن ویلا نیاز به مجوز خاصی ندارید و باید با یک مجری روف گاردن که تخصص و تجربه کافی در این حوزه را داشته باشد، مشورت کنید. در زمان طراحی ویلا، اگر قصد انجام روف گاردن در ویلا را دارید، حتما جایگاه های مناسبی برای تجهیزات و تاسیسات روف گاردن در نظر بگیرید. همچنین بهتر است سازه ساختمان از حیث مقاومت بررسی شود و لایه های ایزولاسیون و فیلتراسیون هم در مرحله ساخت روف گاردن ویلا در نظر گرفته شود.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه باغ رضوانیه کمال شهر کرج

بام سبز ویلا

بام سبز ویلا تا حد زیادی از انعکاس نور خورشید جلوگیری کرده و حرارت را با تبخیر آب داخل بام سبز، کاهش می دهد. بام سبز باعث تصفیه و تهویه هوا می گردد و از آلودگی صوتی جلوگیری می کند. بام سبز یک اکوسیستم برای پرندگان و جانواران محسوب می شود و علاوه بر همه این موارد یک باغچه کوچک روی پشت بام برای شما ایجاد می کند.

روف گاردن پروژه ویلای بوستان لواسانات تهران

این پروژه در شهر تهران و منطقه لواسانات واقع شده است که دارای کاربری ویلایی است. کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس عطازاده بوده که طراحی آن توسط دکتر تغابنی و تامین متریال و اجرای آن توسط شرکت ال گرین انجام شده است. متراژ این پروژه 180 متر مربع می باشد که در سال 1400 طراحی و اجرا شده است. نوع بام سبز این پروژه از نوع بام سبز نیمه متمرکز می باشد.
همچنین این پروژه دارای یک سال نگهداری و 5 سال گارانتی شرکت ال گرین می باشد. شرکت ال گرین در تمامی مراحل اجرای بام سبز و روف گاردن با استفاده از بهترین متخصصین و معماران این حوزه، این اثر هنری را طراحی و اجرا و تامین متریال کرده است.

اطلاعات بیشتر از پروژه

روف گاردن پروژه ویلایی دربند تهران

این پروژه در شهر تهران و منطقه دربند واقع شده است که دارای کاربری ویلایی است. کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس سلیمانیان بوده که طراحی آن توسط مهندس هومن بالازاده و تامین متریال و اجرای آن توسط شرکت ال گرین انجام شده است. متراژ این پروژه 140 متر مربع می باشد که در سال 1398 طراحی و اجرا شده است. نوع بام سبز این پروژه از نوع بام سبز متمرکز می باشد.
همچنین این پروژه دارای یک سال نگهداری و 5 سال گارانتی شرکت ال گرین می باشد. شرکت ال گرین در تمامی مراحل اجرای بام سبز و روف گاردن با استفاده از بهترین متخصصین و معماران این حوزه، این اثر هنری را طراحی و اجرا و تامین متریال کرده است.

اطلاعات بیشتر از پروژه

روف گاردن پروژه ویلایی مایان مشهد

این پروژه در شهر مشهد واقع شده است که دارای کاربری ویلایی است. کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس افشین خسرویان بوده که طراحی توسط خود ایشان انجام شده است. همچنین تامین متریال و اجرای پروژه با شرکت ال گرین بوده است. متراژ این پروژه 150 متر مربع می باشد که در سال 1398 طراحی و اجرا شده است. این پروژه توسط نماینده مشهد شرکت جناب آقای مهندس یزدی پیاده سازی شده است. نوع بام سبز این پروژه از نوع بام سبز گسترده می باشد.
همچنین این پروژه دارای یک سال نگهداری و 5 سال گارانتی شرکت ال گرین می باشد. شرکت ال گرین در تمامی مراحل اجرای بام سبز و روف گاردن با استفاده از بهترین متخصصین و معماران این حوزه، این اثر هنری را طراحی و اجرا و تامین متریال کرده است.

اطلاعات بیشتر از پروژه

فیلم روف گاردن ویلا

در این قسمت ویدئوهای مربوط به روف گاردن برای هر پروژه وجود دارد.

مزایای طراحی و اجرای روف گاردن ویلا

  • افزایش فضای سبز: روف گاردن ویلا باعث می شود که فضای سبز بیشتری در ویلا داشته باشید که این خود موجب بهبود کیفیت هوا، کاهش آلودگی، تنوع گیاهی و حیوانی و افزایش رطوبت محیط می شود.
  • کاهش هزینه های انرژی: روف گاردن ویلا باعث می شود که سقف ویلا عایق حرارتی و صوتی بهتری باشد که این خود باعث کاهش هزینه های برق برای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش محل زندگی می شود.
  • افزایش ارزش و جذابیت ویلا: روف گاردن ویلا باعث می شود که ویلا شما دارای جلوه ی خاص و منحصر به فرد باشد که این خود باعث افزایش ارزش و جذابیت ویلا برای خریداران و مهمانان شما می شود.
  • افزایش فضای قابل استفاده: روف گاردن ویلا باعث می شود که فضای باز روی سقف ویلا قابل استفاده شود که این خود موجب افزایش فضای زندگی، تفرج، استراحت، پذیرایی، گل کاری، باغبانی و حتی کشت سبزیجات در خانه شما می شود.

چگونه روف گاردن ویلا طراحی کنیم؟

برای طراحی روف گاردن ویلا باید به چند نکته توجه کنید که عبارتند از:

  • بررسی مقاومت سقف: قبل از هر چیز باید بررسی کنید که سقف و سازه چقدر قادر به تحمل بار رطوبت، خاک، گلدان، گل، درختچه و … است. در صورت نبود مقاومت لازم باید اقدام به تقویت سقف نمایید.
  • انتخاب مناسب گل ها: بسته به شرایط آب و هوای منطقه، جهت قرار گیری سقف، نور، باد، باران و … باید گل های مناسب را انتخاب کنید. بهتر است گل هایی را انتخاب کنید که نیاز به آبیاری و نگهداری کمتری داشته باشند و مقاوم به شرایط محیطی باشند.
  • استفاده از سیستم های آبیاری و تخلیه آب: برای حفظ رطوبت و سلامت گل ها باید از سیستم های آبیاری خودکار یا دستی استفاده کنید. همچنین برای جلوگیری از تجمع آب بر روی سقف باید از سیستم های تخلیه آب مانند لوله ها، چاله ها، روف گاردن و … استفاده کنید.
  • استفاده از مواد عایق: برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و آب به سقف و سازه باید از مواد عایق مانند پشم شیشه، فوم، پلاستیک، ممبران و … استفاده کنید. این مواد علاوه بر عایق کردن سقف، باعث کاهش انتقال حرارت و صدا نیز می شوند.
  • استفاده از عناصر دکوراتیو: برای افزایش زیبایی و جذابیت روف گاردن ویلا می توانید از عناصر دکوراتیو مانند نورپردازی، آلاچیق، مبلمان، فواره، تابلو، تصویر و … استفاده کنید. این عناصر باعث می شوند که فضای روف گاردن شما دارای حس و حال خاص و دلپذیر باشد.

روف گاردن ویلا یک طرح نوین و جالب است که باعث می شود که ویلا شما دارای فضای سبز، زنده، خاص و منحصر به فرد باشد. اگر قصد دارید که روف گاردن ویلا خود را طراحی کنید، می توانید با مشاوران ما در تماس باشید و از خدمات ما بهره مند شوید.

طراحی ویلا لاکچری

طراحی ویلا لاکچری یکی از خدمات متخصصانه ما در شرکت ال گرین است. ما با توجه به سلیقه، نیازها و بودجه شما، ویلاهای لوکس و خاص را طراحی می کنیم که هم با محیط اطراف هماهنگ باشند و هم از استانداردهای بالای کیفیت برخوردار باشند. ما از متریال های مدرن و با دوام استفاده می کنیم و به جزئیات زیبایی و کاربردی توجه ویژه ای داریم. ما همچنین با بهترین پیمانکاران و مهندسین همکاری می کنیم تا پروژه شما را در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت اجرا کنیم. اگر به دنبال یک ویلا لاکچری هستید، با ما تماس بگیرید تا با شما مشاوره رایگان داشته باشیم.

اصول طراحی ویلا

اصول طراحی ویلا شامل موارد زیر است:

  • انتخاب محوطه فضای سبز
  • ایجاد فضای سبز
  • احداث ساختمان به شکل باز
  • تعبیه استخر و سایر تجهیزات تفریحی
  • نرده کشی و حصار بندی
  • ایمنی سازی

طراحی ویلا یکی از مهمترین مراحل ساخت یک خانه رویایی است. ویلا یک خانه بزرگ و مجلل است که معمولا در مناطق دور از شهر و در محیط طبیعی قرار دارد. برای طراحی یک ویلا باید به چند نکته توجه کرد:

  • انتخاب زمین مناسب: زمین باید دارای چشم انداز زیبا، دسترسی آسان، امنیت کافی و فضای کافی برای ساخت و ساز باشد.
  • تعیین سبک معماری: سبک معماری باید با سلیقه، فرهنگ و شخصیت مالک ویلا هماهنگ باشد. می توان از سبک های مدرن، کلاسیک، روستایی، اسلامی و … استفاده کرد.
  • توجه به عملکرد و نیازهای مالک: علاوه بر زیبایی، باید به کاربرد و نیازهای مالک و خانواده اش در طول سال توجه کرد. برای مثال، تعداد اتاق ها، حمام ها، آشپزخانه، پارکینگ، استخر، باغ و …
  • رعایت اصول فنی و استانداردها: برای اطمینان از کیفیت و پایداری ساختمان، باید از مصالح مناسب، نقشه های دقیق، محاسبات صحیح و استانداردهای ملی و بین المللی رعایت کرد.
  • هماهنگی با محیط اطراف: ویلا باید با محیط طبیعی و فرهنگی اطراف خود هماهنگ باشد. باید از رنگ ها، الگوها، جزئیات و مواد منطبق با منطقه استفاده کرد.

سبک های مختلف طراحی ویلا

ویلا یکی از انواع مسکن است که برای زندگی در مناطق دور از شهر یا برای استفاده به عنوان خانه تعطیلات مورد توجه قرار می‌گیرد. ویلاها معمولا دارای فضای سبز، حیاط، استخر، باغچه و امکانات رفاهی بیشتری نسبت به آپارتمان‌ها هستند. طراحی ویلا نیز می‌تواند بسته به سلیقه، نیاز و بودجه مالکانشان از سبک‌های مختلفی پیروی کند. در این مقاله به بررسی چند نمونه از سبک‌های مختلف طراحی ویلا خواهیم پرداخت.

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک یکی از سبک‌های قدیمی و محبوب طراحی ویلا است که برگرفته از معماری اروپای قرون وسطی و رنسانس است. این سبک با استفاده از المان‌های تزئینی مانند ستون‌ها، آرک‌ها، تاج‌پوش‌ها، گچبری‌ها، نقش‌برجسته‌ها و آینه‌کاری‌ها، جلوه‌ای شکوهمند و باشکوه به ویلا می‌دهد. رنگ‌بندی سبک کلاسیک معمولا شامل رنگ‌های گرم و روشن مانند قهوه‌ای، زرد، صورتی، کرم و سفید است. مصالح استفاده شده در این سبک نیز شامل سنگ، چوب، بتن، شیشه و فلز هستند.

سبک مدرن

سبک مدرن یکی از سبک‌های جدید و پرطرفدار طراحی ویلا است که برگرفته از معماری صنعتی و فوق‌مدرن است. این سبک با استفاده از خطوط ساده، شکل‌های هندسی، روشنایی زیاد، باز بودن فضا و حذف اضافات، جلوه‌ای خاص و منحصر به فرد به ویلا می‌دهد. رنگ‌بند

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک یکی از محبوب ترین سبک های معماری است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. این سبک با الهام از آثار هنری و تاریخی اروپا، یک حس زیبایی، شکوه و اصالت را به خانه می بخشد. در این مقاله قصد داریم به شما برخی از مشخصات و ویژگی های طراحی ویلا کلاسیک را معرفی کنیم و نمونه هایی از پروژه های انجام شده را نشان دهیم.

طراحی ویلا کلاسیک چه خصوصیاتی دارد؟

طراحی ویلا کلاسیک بر پایه چند اصل اساسی شکل گرفته است که عبارتند از:

  • توجه به نسبت ها و تقارن: در طراحی ویلا کلاسیک، همه چیز بر اساس نسبت های ریاضی و هندسه ساخته شده است. بنابراین، تقارن و تعادل در شکل و ابعاد فضاها، بازشوها، ستون ها، تزئینات و جزئیات معماری حفظ می شود.
  • استفاده از المان های کلاسیک: در طراحی ویلا کلاسیک، از المان های معماری کلاسیک مانند ستون های گراند، آرک های خمیده، پرده دارها، کانوپه ها، پایه های سنگی، تاج پایین، کورنیش و … استفاده می شود. این المان ها باعث می شوند که خانه یک حالت مجلل، باشکوه و رسمی پیدا کند.
  • استفاده از رنگ های روشن و طبیعی: در طراحی ویلا کلاسیک، رنگ های روشن و طبیعی مانند سفید، کرم، بژ، قهوه ای، خاکستری و … برای نقاشی داخل و خارج خانه استفاده می شود. این رنگ ها باعث می شوند که خانه چشم نواز، آرام و دلپذیر باشد.
  • استفاده از مصالح با کیفیت: در طراحی ویلا کلاسیک باید از مصالح با کیفیت استفاده شود تا شکل کلاسیک و قدیمی آن حفظ گردد.

طراحی ویلا رومی

ویلا رومی یکی از سبک‌های معماری است که برگرفته از فرهنگ و تاریخ روم باستان است. این سبک در قرون وسطی و رنسانس در اروپا گسترش یافت و بعدها به سایر نقاط جهان هم راه یافت. ویلا رومی معمولا دارای برج‌ها، ستون‌ها، کنج‌های خمیده، پنجره‌های بزرگ، آبنماها و باغ‌های سرسبز است. این سبک معماری با استفاده از مصالح سنگی، آجری، چوبی و گچی خلق فضایی زیبا، شکوهمند و با دوام می‌کند.

در این پست به برخی از نکات طراحی ویلا رومی می‌پردازیم که می‌توانید در پروژه‌های خود به کار ببرید.

  • انتخاب زمین مناسب: برای طراحی ویلا رومی، بهتر است زمینی را انتخاب کنید که دارای چشم‌انداز زیبا، جغرافیای مناسب و دسترسی آسان باشد. زمین باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید فضای سبز، حیاط، استخر و پارکینگ را در آن جای دهید.
  • توجه به نورپردازی: نورپردازی یکی از عوامل مهم در طراحی ویلا رومی است. شما باید از پنجره‌های بزرگ و شیشه‌ای استفاده کنید تا نور طبیعی به داخل فضا بتابد. همچنین می‌توانید از چراغ‌های کلاسیک، شمع‌ها، فانوس‌ها و آبنماهای نورانی برای افزایش جذابیت فضا استفاده کنید.
  • استفاده از الگوهای هندسی: الگوهای هندسی مانند دایره، مستطیل، مثلث و … در طراحی ویلا رومی بسیار رایج هستند. شما می‌توانید از این الگوها در سقف، کف، دیوار، پلان و نمای خارجی استفاده کنید. الگوهای هندسی به شکل‌دهی فضا کمک می‌کنند و حس تناسب و تعادل را به آن می‌دهند.
  • انتخاب رنگ مناسب: رنگ یک عامل تعیین کننده در طرح و جلوه فضا است. برای طراحی ويلا رومي، بهتر است از رنگ‌های گرم و خاکستري مانند قهوه‌ای، خاکستري، زرد، نارنجي و … استفاده كنيد. اين رنگ‌ها با مصالح سنگي و آجري هماهنگ هستند و حس گرما و دنجي را به فضا مي‌دهند. همچنین می‌توانید از رنگ‌های سرد و تازه مانند آبی، سبز، بنفش و … برای ایجاد تضاد و تنوع در فضا استفاده کنید.
  • انتخاب مبلمان و لوازم مناسب: مبلمان و لوازم یکی دیگر از عوامل مؤثر در طراحی ویلا رومی هستند. شما باید از مبلمان و لوازمی استفاده کنید که با سبک رومی همخوانی داشته باشند. مثلا می‌توانید از مبلمان چوبی، پارچه‌ای، چرمی، فلزی و … با الگوهای هندسی، گل‌دار، حیوانات و … استفاده کنید. همچنین می‌توانید از لوازم تزئینی مانند تابلو، آینه، گلدان، پرده، فرش و … برای افزایش زیبایی فضا استفاده کنید.

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن یکی از مهمترین عوامل در ایجاد فضای زندگی راحت و شیک است. ویلاهای مدرن با استفاده از خطوط ساده، رنگ های زمینی، مصالح طبیعی و فناوری های نوین، محیطی آرام و دلنشین برای ساکنان خود فراهم می کنند. در این مقاله به بررسی برخی از مزایا و نکات طراحی ویلا مدرن خواهیم پرداخت.

مزایای طراحی ویلا مدرن

  • استفاده از نور طبیعی: ویلاهای مدرن با داشتن پنجره های بزرگ و شیشه ای، نور طبیعی را به حداکثر می رسانند و باعث صرفه جویی در انرژی و کاهش هزینه های برق می شوند. همچنین نور طبیعی به بهبود روحیه و سلامت ساکنان کمک می کند.
  • اتصال به طبیعت: ویلاهای مدرن با استفاده از مصالح طبیعی مانند چوب، سنگ، شیشه و فلز، هماهنگی بالایی با محیط اطراف دارند و احساس گرمی و صمیمیت را به ساکنان منتقل می کنند. همچنین باز کردن فضای داخلی به فضای خارجی با استفاده از تراس ها، بالکن ها، حیاط ها و باغچه ها، فرصت های زیادی برای لذت بردن از طبیعت را فراهم می کند.
  • سادگی و زیبایی: ویلاهای مدرن با دوری از پیچیدگی ها و تزئینات بیش از حد، به سادگی و زیبایی خود اعتماد می کنند. خطوط ساده، شکل های هندسی، رنگ های زمینی و تقارن در طراحی، باعث ایجاد تعادل و هارمونی در فضا می شوند. سادگی در طراحی و نظم در چیدمان، باعث کاهش استرس و افزایش آرامش ساکنان می شوند.
  • کاربرد فناوری: ویلاهای مدرن با به کار گیری فناوری های نوین در ساختار، تاسیسات، تجهیرات و امکانات، رفاه و امنیت زیادی را برای ساکنین فراهم می کنند.

ایده ی طراحی ویلای مدرن

ویلای مدرن یکی از سبک های محبوب و پرطرفدار در معماری امروزی است. این سبک با استفاده از خطوط ساده، رنگ های روشن، شیشه و فلز، فضایی باز، روشن و خنک را ایجاد می کند.

  • استفاده از حداقل تعداد دیوار: یکی از ویژگی های ویلای مدرن این است که تعداد دیوار ها را به حداقل می رساند و به جای آن از شیشه های بزرگ و پنجره های عمودی استفاده می کند. این کار باعث می شود که فضای داخلی با فضای بیرونی ارتباط برقرار کند و منظره ی زیبای طبیعت را به داخل وارد کند. همچنین نور طبیعی را به فضای داخلی رسانده و حس روشنایی و دلپذیری را افزایش می دهد.
  • استفاده از سقف های شیب دار: سقف های شیب دار یک راه حل عالی برای بهبود ظاهر و عملکرد ویلای مدرن است. سقف های شیب دار با خطوط ساده و زاویه های تند، به شکل خانه را مدرن تر و جذاب تر می کنند. همچنین باعث می شوند که باران و برف به راحتی از سقف جاری شوند و جلوگیری از تجمع آب و رطوبت کنند. سقف های شیب دار همچنین فضای بالاتر خانه را بزرگتر نشان می دهند و امکان نصب پنجره های بام را فراهم می کنند.
  • استفاده از فضاهای باز: فضاهای باز چه در داخل چه در بیرون خانه، یک عامل مهم در طراحی ویلای مدرن است. فضاهای باز باعث می شوند که خانه به نظر بزرگتر، تمیزتر و منظم تر برسد. همچنین فضای مناسب برای گذراندن اوقات فراغت، پذیرایی از مهمانان، لذت بردن از آب و هوا، گل کاری و … فراهم می کنند. فضاهای باز را می توان با استفاده از تراس، حیاط، باغچه، استخر، آلاچیق، فواره، آتش فشان و … اجرا کرد.
  • استفاده از رنگ های روشن و سرد: رنگ های روشن و سرد مانند سفید، خاکستری، آبی، بنفش و … برای دکوراسیون داخلی و بیرونی ویلای مدرن مناسب هستند. این رنگ ها باعث می شوند که خانه به نظر شیک، مدرن و آرام برسد. همچنین با تبادل حرارت کمتر با محیط، خانه را خنک نگه می دارند. رنگ های روشن و سرد را می توان با استفاده از رنگ زدن دیوار ها، کف پوش ها، مبلمان، پرده ها، گلدان ها و … به کار برد.
  • استفاده از فلز و شیشه: فلز و شیشه دو ماده ی اصلی در طراحی ویلای مدرن هستند. این دو ماده با خصوصیات خود مانند قابلیت بازتاب نور، مقاومت در برابر آب و آتش، قابلیت شکل پذیری و … خانه را زیباتر، مقاوم تر و عملی تر می کنند. فلز و شیشه را می توان در ساخت قاب پنجره ها، درب ها، نرده ها، سقف ها، نورپردازی ها، لوستر ها، جزئیات دکوراتیو و … به کار گرفت.

طراحی داخلی ویلای مدرن

طراحی داخلی ویلای مدرن یکی از چالش‌های هنرمندانه‌ای است که می‌تواند خلاقیت و ذوق طراح را به نمایش بگذارد. در این نوشته، قصد داریم به برخی از اصول و راهکارهای طراحی داخلی ویلای مدرن بپردازیم و نمونه‌هایی از طرح‌های موفق را به شما نشان دهیم.

طراحی داخلی ویلای مدرن چه ویژگی‌هایی دارد؟

طراحی داخلی ویلای مدرن معمولاً با استفاده از خطوط ساده، رنگ‌های روشن، مصالح شفاف و بازتابنده، فضاهای باز و پر از نور طبیعی، مبلمان کم حجم و مناسب فضا، تزئینات کم و معنادار، اجزای ژئومتریک و هندسی، الگوهای گرافیکی و تکنولوژی‌های هوشمند انجام می‌شود. هدف از طراحی داخلی ویلای مدرن این است که فضای زندگی را بهینه، کارآمد، راحت، زیبا و منعکس‌کننده شخصیت ساکنان کند.

چگونه طراحی داخلی ویلای مدرن را شروع کنیم؟

برای شروع طراحی داخلی ویلای مدرن، باید ابتدا نوع سبک مورد نظر خود را تعیین کنید. سبک‌های مختلف طراحی داخلی ویلای مدرن شامل سبک‌های مینیمال، اسکاندیناوی، صنعتی، معاصر، فوتوریستیک، زنجیره‌ای، بوهم و … هستند.

هر سبک دارای خصوصیات، الگوها، رنگ‌ها و جزئیات خود است. بعد از انتخاب سبک، باید بودجه، زمان و منابع خود را برآورد کنید. سپس باید نقشه فضای خود را تهیه کنید و تقسیم‌بندی فضاها را مشخص کنید. در این مرحله باید به عوامل مهم همچون جهت گیری فضا، نورپردازی، تهویه، عایق بندی، صوت و … توجه کنید.

سپس باید به انتخاب مصالح، رنگ‌ها، پارچه‌ها، پوشش‌ها، کفپوش‌ها، دکوراسیون‌ها و مبلمان بپردازید. در این مرحله باید به هارمونی، تعادل، تضاد، تکرار، تمرکز و ریتم در طراحی داخلی ویلای مدرن اهمیت دهید. در نهایت باید به اجرای طرح خود بپردازید و نتیجه را با چشم خود ببینید.

نمونه‌هایی از طراحی داخلی ویلای مدرن

برای الهام‌گیری از طراحی داخلی ویلای مدرن، می‌توانید به نمونه‌های زیر نگاه کنید:

  • ویلای مدرن با سبک مینیمال در استانبول ترکیه که با استفاده از رنگ‌های سفید، خاکستری و قهوه‌ای، فضای ساده و آرام را خلق کرده است. در این ویلا، نور طبیعی به فراوانی وارد می‌شود و بازتاب آن را در مصالح شفاف و بازتابنده مانند شیشه، فلز و سنگ مشاهده می‌کنیم. مبلمان کم حجم و مناسب فضا، تزئینات کم و معنادار، الگوهای ژئومتریک و هندسی و تکنولوژی‌های هوشمند نیز به زیبایی این ویلا افزوده‌اند.
  • ویلای مدرن با سبک صنعتی در لس آنجلس آمریکا که با استفاده از رنگ‌های تیره، سیاه و قرمز، فضای خشن و قوی را ایجاد کرده است. در این ویلا، مصالح صنعتی مانند فلز، چوب، بتن، لوله‌ها، سیم‌ها و … به صورت نمایشی استفاده شده‌اند. فضاهای باز و پر از نور طبیعی، مبلمان ساده و کاربردی، تزئینات عجیب و غریب، الگوهای گرافیکی و تکنولوژی‌های هوشمند نیز جذابیت این ویلا را بالا برده‌اند.
  • ویلای مدرن با سبک فوتوریستیک در دبی امارات که با استفاده از رنگ‌های آبی، بنفش و صورتی، فضای عجیب و شگفت‌انگیر را به وجود آورده است. در این ویلا، مصالح نوین و پوسته‌ای مانند پلاستیک، پلکسی گلاس، ال اف دي، ال اي دي و … به کار رفته‌اند. فضاهای منحصر به فرد و پوچ، مبلمان منحنی و نامتقارن، تزئینات جالب توجه، اجزای منظقۀ بخارپز (steampunk)  و تکنولوژي هاي هوشمند نيز شگفتي اين فيلا را تكميل كرده اند.

طراحی ویلا روستیک

طراحی ویلا روستیک یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. این سبک با استفاده از مصالح طبیعی و سازگار با محیط، یک فضای گرم و دوستانه را برای ساکنان خلق می‌کند. در این مقاله به برخی از ویژگی‌ها و نکات طراحی ویلا روستیک پرداخته‌ایم.

  • انتخاب محل مناسب برای ساخت ویلا روستیک: یکی از مهم‌ترین عوامل در طراحی ویلا روستیک، محل ساخت آن است. باید یک محل دنج و آرام را انتخاب کنید که دارای چشم‌انداز زیبا و دسترسی مناسب باشد. همچنین باید به شرایط آب و هوایی، خاک، جهت باد و نور خورشید توجه کنید. اگر محل ساخت شما در منطقه کوهستانی یا جنگلی باشد، می‌توانید از سبک‌های خانه‌های کلبه‌ای یا شاله استفاده کنید. اگر در منطقه صحرایی یا روستایی باشد، می‌توانید از سبک‌های خانه‌های خشتی یا آجری استفاده کنید.
  • استفاده از مصالح طبیعی و با دوام در طراحی ویلا روستیک: یکی دیگر از ویژگی‌های طراحی ویلا روستیک، استفاده از مصالح طبیعی و با دوام است. برای ساخت بنای اصلی می‌توانید از چوب، خشت، آجر، سنگ، شیشه و فلز استفاده کنید. برای پوشش داخل و خارج بنا می‌توانید از کاغذ دیواری، پارچه، چرم، فرش، قالی، سفال، سفیدکاری و … استفاده کنید. برای تزئینات می‌توانید از لوستر، شمعدان، گلدان، تابلو، قاب عکس، جامدادي، صندلي راحتي و … استفاده کنید.
  • توجه به جزئیات در طراحی ويلا روستيك: جزئيات در طراحي ويلا روستيك نقش مهمي دارند. باید به رنگ‌بندی، نورپردازي، تهويه، صداگذاري، حفاظت و امنيت توجه کنید. رنگ‌بندى باید با مصالح و سبك بنا هماهنگ باشد. معمولاً رنگ‌های خاكى، قهوه‌ای، سبز، زرد و نارنجى در طراحی ويلا روستيك استفاده می‌شوند. نورپردازي باید به گونه‌ای باشد که فضای گرم و روشن را ايجاد کند. می‌توانید از نورهای طبیعی، شمع، لوستر، چراغ خواب و … استفاده کنید. تهويه باید به گونه‌ای باشد که هوای تازه و پاک را وارد بنا کند. می‌توانید از پنجره، در، بالکن، شیروانی و … استفاده کنید. صداگذاري باید به گونه‌ای باشد که فضای آرام و شاد را ايجاد کند. می‌توانید از موسیقی، آواز پرنده، آبشار، جريان آب و … استفاده کنید. حفاظت و امنيت باید به گونه‌ای باشد که ساکنان را از خطرات بیرونی محافظت کند. می‌توانید از دوربین مداربسته، سیستم اعلام حريق، قفل الکترونیکی، درب ضد سرقت و … استفاده کنید.
  • ایجاد فضای سبز در طراحی ويلا روستيك: فضای سبز یکی دیگر از عناصر مهم در طراحی ويلا روستيك است. باید یک فضای سبز را در داخل و خارج بنا ايجاد کنید که با محیط همخوانی داشته باشد. می‌توانید از گل، درخت، چمن، باغچه، گلخانه، استخر، فواره و … استفاده کنید. فضای سبز علاوه بر زيباسازى بنا، منابع تولید اکسيژن، تصفيه هوا، تعديل دما و رطوبت را نيز فراهم می‌کند.
  • توجه به هزینه‌ها در طراحی ويلا روستيك: هزینه‌ها در طراحی ويلا روستيك نقش مؤثرى دارند. باید به هزینه‌های خرید زمین، ساخت بنا، خرید مصالح، نصب تجهيزات، دکوراسيون داخلی و خارجى توجه کنید. همچنین باید به هزینه‌های نگهدارى و تعميرات توجه کنید. برای کاهش هزینه‌ها می‌توانید از مصالح محلى و بازيافتى استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سيستم‌های انرژى تجديدپذير مانند خورشیدى، بادى، حرارتى استفاده کنید.

طراحی ویلا سنتی

طراحی ویلا سنتی یکی از موضوعات جذاب و پرطرفدار در زمینه معماری است. ویلاهای سنتی با استفاده از مصالح و الگوهای بومی، نشان دهنده فرهنگ و هنر ایرانی هستند. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی‌ها و مزایای طراحی ویلا سنتی خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های طراحی ویلا سنتی

  • هماهنگی با آب و هوا: ویلاهای سنتی با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود، طراحی می‌شوند. برای مثال، در مناطق گرم و خشک، از حیاط‌های داخلی، بام‌های شیب‌دار، بادگیرها، آب‌انبارها و سایبان‌ها استفاده می‌شود تا فضای خنک و سایه‌دار ایجاد کنند. در مناطق سرد و مرطوب، از پشت‌بام‌ها، شومینه‌ها، کولرهای آبی و پنجره‌های کوچک استفاده می‌شود تا فضای گرم و خشک ایجاد کنند.
  • احترام به طبیعت: ویلاهای سنتی با حداقل تخریب طبیعت، ساخته می‌شوند. از مصالح محلی و طبیعی مانند خشت، چوب، سنگ، شیشه و آجر استفاده می‌شود. همچنین، از فضای سبز برای تزئین و تعادل بین فضای داخلی و خارجی استفاده می‌شود. درختان، گل‌ها، چمن‌ها، آب نماها و حوضچه‌ها بخش جدایی ناپذیر از طراحی ویلا سنتی هستند.
  • توجه به نظم و هندسه: ویلاهای سنتی با رعایت نظم و هندسه در طراحی، ساخته می‌شوند. از الگوهای هندسی مانند چهارگوش، شش‌گوش، هشت‌گوش، دایره و نقطه برای تقسیم فضا استفاده می‌شود. همچنین، از نقش‌برجسته‌ها، کاربردها، کتيبات، گل‌آذيني‌ها و رنگ‌آميزي‌ها برای تزئین ديوارها، سقف‌ها و كف‌پوش‌ها استفاده مي شود.

مزایای طراحی ويلا سنتي

  • صرفه جويي در انرژي: ويلا هاي سنتي با استفادة از عوامل طبيعي مانند نور خورشید، باد، آب و گيا ه براي تأمين نيازهاي انرژي خود، صرفه جويي در مصرف انرژي مي كنند. اين امر باعث كاهش هزينه ها و حفظ محيط زيست مي شود.
  • راحتی و آرامش: ویلاهای سنتی با فراهم کردن فضایی خنک، گرم، سایه‌دار، روشن، سبز و زیبا، احساس راحتی و آرامش را به ساکنان خود منتقل می‌کنند. این امر باعث افزایش سلامت روانی و جسمی می‌شود.
  • حفظ هویت و فرهنگ: ویلاهای سنتی با نمایش هنر و فرهنگ ایرانی، هویت و افتخار ملی را حفظ می‌کنند. این امر باعث تقویت روحیه و اعتماد به نفس می‌شود.

طراحی ویلا مینیمال

طراحی ویلا مینیمال یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معماری در دنیای امروز است. این سبک با تاکید بر سادگی، کاربردی بودن و حذف اجزای غیرضروری، فضایی را خلق می‌کند که هم با طبیعت هماهنگ است و هم به نیازهای انسان پاسخ می‌دهد.

ویژگی‌های طراحی ویلا مینیمال

طراحی ویلا مینیمال بر اصول زیر بنا شده است:

  • کاهش به حداقل: در این سبک، هر چه که برای عملکرد فضا ضروری نباشد، حذف می‌شود. به عبارت دیگر، هدف از طراحی ویلا مینیمال، حذف هرگونه تزئینات بی‌معنی، رنگ‌های روشن و تیره، الگوهای پیچیده و جزئیات زائد است. در نتیجه، فضای باقی‌مانده دارای خلوص، شفافیت و آرامش است.
  • تمرکز بر کاربرد: در این سبک، هر قسمت از فضا باید یک عملکرد مشخص داشته باشد و به نحو مناسب با سایر قسمت‌ها هماهنگ شود. به عبارت دیگر، هدف از طراحی ویلا مینیمال، افزایش کارایی، راحتی و امنیت فضا است. در نتیجه، فضای باقی‌مانده دارای تعادل، تناسب و سامانه است.
  • همخوانی با طبیعت: در این سبک، فضا باید با محیط اطراف خود در تعامل باشد و از منابع طبیعی به نحو مناسب استفاده کند. به عبارت دیگر، هدف از طراحی ویلا مینیمال، کاهش تأثیرات منفی بر محیط زیست و افزایش کاربرد پایدار است. در نتیجه، فضای باقی‌مانده دارای پایداری، صرفه‌جوئی و زنده‌گی است.

طراحی ویلا اختصاصی

طراحی ویلا اختصاصی یکی از خدمات ما در شرکت معماری ماهان است. ما با توجه به سلیقه، نیازها و بودجه شما، ویلاهایی را طراحی می‌کنیم که هم منحصر به فرد هستند و هم با محیط اطراف هماهنگی دارند. ما در طراحی ویلا اختصاصی، از اصول معماری مدرن، سبک‌های مختلف دکوراسیون داخلی و مواد با کیفیت استفاده می‌کنیم. ما همچنین با رعایت استانداردهای انرژی، ایمنی و بهداشت، ویلاهایی را ارائه می‌دهیم که علاوه بر زیبایی، کارایی و راحتی را نیز برای شما فراهم می‌آورند.

در این پست، قصد داریم به شما چند نکته درباره طراحی ویلا اختصاصی بگوئیم که ممکن است برای شما مفید باشد. این نکته‌ها عبارتند از:

  • تعیین هدف و کاربرد ویلا: قبل از شروع به طراحی و سفارش ویلا، باید تصمیم بگیرید که قرار است ویلا شما چه کاربردی داشته باشد. آیا قصد دارید به صورت دائم در آن سکونت داشته باشید یا فقط در فصول خاص استفاده کنید؟ آیا قصد دارید ویلا را به عنوان گزینه‌ای برای سرمایه‌گذاری  یا اجاره دادن در نظر بگیرید  یا خیر؟ این سوالات به شما کمک می‌کنند تا نوع، مساحت، تعداد اتاق‌ها، تجهیزات و امکانات و هزینه‌های وابسته به ویلا را مشخص کنید.
  • انتخاب محل مناسب برای ویلا: محل ساخت و سکونت در ویلا بسیار تأثیرگذار است. باید در نظر داشت که محل انتخاب شده دارای شرایط آب و هوای مناسب، دسترسی آسان به خدمات عمومی، امنیت کافی و قانون‌گذاری منطقه‌ای مناسب باشد. همچنین باید توجه داشت که منظره، جغرافیای و نورپردازی محل تأثیر زیادی بر روح‌انگیر بودن و جذاب بودن و خلاقانگي طرح دارد.
  • همکاري با شركت معماري حرفه‌ای: برای طراحي يك ويلاي اختصاصي كه هم كيفيت ساخت بالائي دارد و هم پاسخگوي نيازها و سليقه شما باشد، بهتر است از خدمات يك شركت معماري حرفه‌ای استفاده كنيد. شركت معماري ال گرین با داشتن تيمي مجرب و خلاق از معماران، طراحان، مهندسان و پيمانكاران، آماده ارائه خدمات طراحي و اجراي ويلاي اختصاصي شما با بالاترين استانداردها و كمترين هزينه‌ها است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت ما یا تماس با شماره تلفن‌های ما، نمونه‌کارهای ما را ببینید و با مشاوران ما صحبت کنید.

طرح ویلا

طرح ویلا یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در طراحی و ساخت ویلا توجه کرد. طرح ویلا باید با توجه به نیازها، سلیقه‌ها، بودجه و موقعیت جغرافیایی مشتری انتخاب شود. طرح ویلا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سبک معماری: سبک معماری ویلا می‌تواند کلاسیک، مدرن، روستایی، اسلامی، ایرانی و یا ترکیبی از این سبک‌ها باشد. سبک معماری باید با محیط اطراف هماهنگ باشد و به زیبایی و جذابیت ویلا بیافزاید.
  • تعداد طبقات: تعداد طبقات ویلا بستگی به اندازه زمین، تعداد اعضای خانواده، نوع کاربری و قوانین شهرداری دارد. معمولاً ویلا‌های چند طبقه دارای فضای بزرگ‌تر، امکانات بیش‌تر و چشم‌انداز بهتر هستند. اما هزینه ساخت آن‌ها نیز بالاتر است.
  • تقسیم‌بندی فضا: تقسیم‌بندی فضا در طرح ویلا باید با توجه به کارکردهای مختلف هر فضا، روابط بین فضاها، نورپردازی، تهویه و دسترسی انجام شود. تقسیم‌بندی فضا می‌تواند شامل اتاق‌های خواب، حمام، آشپزخانه، پذیرایی، نشیمن، سرویس بهداشتی، انبار، پارکینگ، حیاط، باغچه و چهارخانه باشد.
  • جزئیات طراحی: جزئیات طراحی در طرح ویلا شامل انتخاب رنگ‌ها، مصالح، نورپردازی، دکوراسیون داخلی و خارجی، مبلمان، لوازم خانگی و لوستر است. جزئیات طراحی باید با سبک معماری همخوان باشند و به راحتی و رضایت مشتری کمک کنند.

طرح و چیدمان مناسب چگونه است؟

طرح و چیدمان مناسب برای هر ويلايي متفاوت است. اما برخي نكات كلي كه در هر طرحي بايد رعايت شوند عبارتند از:

  • استفاده از فضای خالص: فضای خالص به فضای داخل سطوح عمودي (ديوار) منظور است. استفاده از فضای خالص باعث مي‌شود كه فضای داخلي بهينه شود و حجم بيشتري از زمين استفاده شود.
  • ایجاد تعادل بین فضاهای باز و بسته: فضاهای باز و بسته در ویلا باید به نسبت مناسب با هم توزیع شوند. فضاهای باز مانند حیاط، باغچه، تراس و بالکن می‌توانند فضای زندگی را گسترش دهند و به ارتباط با محیط اطراف کمک کنند. فضاهای بسته مانند اتاق‌ها، حمام‌ها و آشپزخانه می‌توانند فضای خصوصی و راحتی را فراهم کنند.
  • رعایت اصول نورپردازی و تهویه: نورپردازی و تهویه در طرح ویلا بسیار مهم هستند. نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که فضا را روشن، گرم و دل‌انگیز کند. تهویه باید به گونه‌ای باشد که فضا را خنک، تازه و سالم کند. برای این منظور، می‌توان از پنجره‌های بزرگ، سقف‌های شیب‌دار، سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، فن‌ها، پرده‌ها و گل‌های زینتی استفاده کرد.
  • احترام به سلیقه و نیاز مشتری: در نهایت، طرح و چیدمان مناسب برای هر ويلايي آن است كه با سليقه و نياز مشتري همخواني داشته باشد. برای این منظور، لازم است که در طول فرآیند طراحی و ساخت، با مشتری ارتباط برقرار شود و نظرات، پیشنهادات و انتظارات او را در نظر گرفت.

طرح ساخت ویلا

ویلا یکی از انواع مسکن است که برای استفاده در فصول تعطیلات یا اوقات فراغت طراحی و ساخته می‌شود. ویلاها معمولا در مناطق دور از شهر، دارای فضای سبز و چشم‌انداز زیبا هستند. برای ساخت ویلا، باید به چند نکته توجه کرد:

  • انتخاب زمین: زمین برای ساخت ویلا باید دارای شرایط مناسب باشد. برخی از این شرایط عبارتند از: دسترسی آسان به جاده، آب، برق و گاز، دوری از منابع آلودگی و صدا، نزدیکی به مراکز خدماتی و تفریحی، دارای مجوز ساخت و سند قانونی.
  • انتخاب طرح: طرح برای ساخت ویلا باید با توجه به نیازها، سلیقه‌ها و بودجه خانواده انتخاب شود. برخی از انواع طرح‌های ویلا عبارتند از: ویلاهای کلاسیک، مدرن، روستایی، شیک، لوکس و … . همچنین باید تعداد اتاق‌ها، حمام‌ها، آشپزخانه‌ها، پارکینگ‌ها و فضای باز را مشخص کرد.
  • انتخاب مصالح: مصالح برای ساخت ویلا باید با توجه به کیفیت، قیمت، زیبایی و مقاومت در برابر عوامل طبیعی انتخاب شود. برخی از مصالح رایج برای ساخت ویلا عبارتند از: سنگ، چوب، شیشه، آجر، بتن، فلز و … . همچنین باید به نحوه نصب و نگهداری مصالح توجه کرد.
  • انتخاب پیمانکار: پیمانکار برای ساخت ویلا باید دارای صلاحیت، تجربه، اعتبار و قابل اعتماد باشد. برای این منظور، باید نمونه کارهای پیمانکار را مشاهده کرد، با مشتریان قبلی او صحبت کرد، قرارداد را با دقت مطالعه کرد و هزینه‌ها را مقایسه کرد.
  • طراحی روف گاردن: در ساخت ویلا باید طراحی روف گاردن به درستی انجام شود و جایگاه تمامی المان های مورد نیاز اعم از تاسیسات و تجهیزات روف گاردن در نظر گرفته شود.

پلان طراحی ویلا

پلان طراحی ویلا یکی از مهمترین مراحل ساخت یک ویلا است که باید با دقت و حرفه‌ای‌گری انجام شود. پلان طراحی ویلا شامل تعیین مساحت زمین، تعداد اتاق‌ها، موقعیت سرویس‌های بهداشتی، نوع معماری، جهت گیری و نورپردازی و سایر جزئیات مربوط به زیبایی و کاربردی بودن ویلا است. در این مقاله قصد داریم به شما چند نکته کلیدی در پلان طراحی ویلا را بگوییم که می‌توانید در انتخاب پلان مناسب برای ویلا خود به کار ببرید.

نکته اول: مساحت زمین

مساحت زمین یک عامل تعیین کننده در پلان طراحی ویلا است. بسته به اینکه زمین شما چه اندازه‌ای دارد، می‌توانید تعداد اتاق‌ها، حجم ساختمان، فضای سبز و فضای باز را مشخص کنید. به طور کلی، هر چه مساحت زمین بزرگتر باشد، امکانات بیشتر و تنوع بالاتری در پلان طراحی وجود خواهد داشت.

اما این به این معنی نیست که در زمین‌های کوچک نمی‌توان پلان خوب و جذاب طراحی کرد. با استفاده از روش‌های هوشمندانه مثل استفاده از فضای دوبلکس، سقف شیب‌دار، پنجره‌های بزرگ و … می‌توانید فضای کوچک را به نظر بزرگتر و روشن‌تر بیاندازید.

نکته دوم: تعداد اتاق‌ها

تعداد اتاق‌های یک ویلا بستگی به نیاز و سلیقه خانواده دارد. اما به طور معمول، یک پلان استاندارد باید شامل حداقل دو خواب خصوصی، یک خواب مهمان، یک پذیرایی، یک آشپزخانه، دو سرویس بهداشتی، یک انبار و چند فضای کمکی باشد. البته ممکن است شما بخواهید برخی از این فضاها را با هم ترکیب کنید یا برخی را حذف کنید.

به عنوان مثال، ممکن است خواب خصوصی را با سرویس بهداشتی اختصاصی در نظر بگیرید یا پذیرایی را با آشپزخانه چیدمان باز طراحی کنید. همچنین ممکن است بخواهید برخی فضاهای اضافی مثل کتابخانه، آتلیه، سالن ورزش، استخر و … را به پلان خود اضافه کنید. در این صورت باید به مساحت زمین و بودجه خود توجه کنید.

نکته سوم: موقعیت سرویس‌های بهداشتی

سرویس‌های بهداشتی یکی از قسمت‌های حساس و مهم یک ویلا هستند که باید با دقت در پلان طراحی قرار بگیرند. برخی از نکاتی که باید در این زمینه رعایت کنید عبارتند از:

  • سرویس‌های بهداشتی باید در مکان‌هایی باشند که دسترسی به آن‌ها راحت باشد و در عین حال حفظ حریم خصوصی را تضمین کنند. به عنوان مثال، سرویس بهداشتی خواب خصوصی نباید در معرض دید خواب مهمان یا پذیرایی باشد.
  • سرویس‌های بهداشتی باید در نزدیکی منبع آب قرار گیرند تا هزینه لوله‌کشی و نصب تاسیسات کم شود.
  • سرویس‌های بهداشتی باید دارای تهویه مناسب باشند تا بو و رطوبت از آن‌ها خارج شود. بهتر است پنجره‌های سرویس‌های بهداشتی به جهت شمال یا شرق باز شوند تا نور طبیعی وارد شود.
  • سرویس‌های بهداشتی باید با مواد مقاوم و قابل شستشو ساخته شوند تا نگه‌داری و تمیزکاری آن‌ها آسان باشد.

نکته چهارم: نوع معماری

نوع معماری یک ویلا بستگی به سلیقه، فرهنگ، منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی دارد. اما به طور کلی، معماران معمولا دو نوع معماری را برای ویلا پیشنهاد می‌کنند: معماری سنتی و معماری مدرن.

معماری سنتی: این نوع معماری با استفاده از المان‌های قدیمی مثل آجر، چوب، سفال، سقف شالوده، پلکان چوبین، حصیر، رخام و … انجام می شود.

نکته پنجم: طراحی و اجرای روف گاردن

در ساخت ویلا نباید طراحی و اجرای روف گاردن را فراموش کنید. روف گاردن باعث زیبایی و حس لاکچری در ویلا می شود. اکثر ویلاهای ایران در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند و از این رو با توجه به اقلیم منطقه می توان از فضای سبز و گیاهان بومی آن منطقه در ویلا استفاده کرد.

روف گاردن در ویلا

روف گاردن در ویلا یکی از راه‌های زیبا و سبز کردن فضای خانه است. روف گاردن یا باغچه سقفی، یک فضای سبز است که بر روی سقف ویلا یا ساختمان احداث می‌شود. روف گاردن مزایای زیادی دارد، از جمله کاهش دمای سقف، جذب گازهای گلخانه‌ای، بهبود کیفیت هوا، افزایش ارزش ملک، ایجاد حس آرامش و خلاقیت و زیباسازی منظر شهری. در این مطلب قصد داریم به شما نکات مهم در طراحی و اجرای روف گاردن در ویلا بگوییم.

طراحی روف گاردن در ویلا

طراحی روف گاردن در ویلا بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله مساحت سقف، شکل و شیب سقف، نوع کاربری، بودجه، سلیقه و نیازهای مالک. برای طراحی روف گاردن در ویلا باید به نکات زیر توجه کنید:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که سقف ویلا قابلیت تحمل وزن روف گاردن را دارد. برای این منظور باید با مهندس مشاور هماهنگ کنید و نقشه‌های ساختمان را بررسی کنید. به طور متوسط، هر متر مربع روف گاردن حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
  • سپس باید نوع پوشش ضدآب سقف را انتخاب کنید. پوشش ضدآب باید مقاوم در برابر نور خورشید، دما، باد، باران و رطوبت باشد. همچنین باید جلوگیری از نشت آب به داخل ساختمان کند. پوشش‌های ضدآب مختلفی مانند پلیمر، پلی‌پروپیلن، پلی‌اتیلن، پلی‌ورتان، پلی‌کربنات و … وجود دارند که بسته به شرایط سقف می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
  • سومین مرحله انتخاب نوع لایه‌های جداساز است. لایه‌های جداساز در روف گاردن دو عملکرد دارند: اول اینکه جلوگیری از تخریب پوشش ضدآب توسط ریشه‌های گیاهان می‌کنند و دوم اینکه فضای مناسب برای رشد گیاهان فراهم می‌کنند. لایه‌های جداساز شامل لایه حفاظتی، لایه زهکشی، لایه فیلتر، لایه خاک و لایه گیاهان هستند. برای انتخاب نوع و ضخامت این لایه‌ها باید به نوع گیاهان، شرایط آب و هوایی، نوع سقف و بودجه توجه کنید.
  • در نهایت باید نوع گیاهان را برای روف گاردن در ویلا انتخاب کنید. گیاهان باید مقاوم در برابر شرایط سخت محیطی باشند. به عنوان مثال، گیاهانی که نیاز به آب کم دارند، گیاهانی که ریشه‌های کوتاه دارند، گیاهانی که تحمل دمای بالا و پایین را دارند و … مناسب هستند. همچنین می‌توانید از گل‌های رنگین، درختچه‌ها، سبزیجات، میوه‌جات و … استفاده کنید تا روف گاردن خود را زیباتر و مفیدتر کنید.

مراحل طراحی ویلا چیست؟

  • انتخاب زمین ویلا در موقعیت مکانی مناسب
  • بررسی وضعیت زمین ویلا قبل از طراحی ویلای شما
  • بررسی و برآورد هزینه های ساخت و ساز ویلا و قیمت تمام شده
  • بررسی و تعیین نسبت سازه ویلا به فضای باز
  • انتخاب و تعیین سبک طراحی ویلا
  • اهمیت بودجه شما برای ساخت ویلا
  • نوشتن مختصری برای معمار
  • هزینه ساخت خانه ویلایی
  • ساخت روف گاردن و فضای سبز و محوطه سازی

ساخت ویلا در شمال

ساخت ویلا در شمال یکی از رویاهای بسیاری از ایرانیان است که دوست دارند در طبیعت زیبا و خنک شمال کشور خانه دوم خود را داشته باشند. اما ساخت ویلا در شمال نیاز به بررسی و توجه به موارد مختلفی دارد که در این مقاله به آنها اشاره می‌کنیم.

ابتدا باید محل مناسب برای ساخت ویلا را انتخاب کنید. برای این کار باید به عوامل مختلفی مانند قیمت زمین، دسترسی به جاده، آب، برق، گاز و تلفن، فاصله تا شهر و مراکز خدماتی، امنیت منطقه، قوانین شهرداری و سازمان محیط زیست، منظره و چشم‌انداز، آب و هوا و … توجه کنید. همچنین باید نوع زمین را بررسی کنید که چقدر مناسب برای ساخت و ساز است و چه نوع پایه‌ای برای ساخت ویلا لازم دارد.

سپس باید طرح معماری و ساختمانی ویلا را تهیه کنید. برای این کار می‌توانید از خدمات معماران و مهندسین مشاور استفاده کنید یا خودتان با توجه به نظرات خانواده و دوستان طرح خود را رسم کنید. در هر صورت باید به مواردی مانند تعداد اتاق‌ها، حمام‌ها، آشپزخانه، پذیرایی، تراس، حیاط، پارکینگ، استخر، سونا، جکوزی و … فکر کنید. همچنین باید به سبک معماری، جنس مصالح، رنگ‌آمیزی، نورپردازی، دکوراسیون داخلی و خارجی و … توجه داشته باشید.

سومین مرحله اجرای طرح است که شامل خرید مصالح، استخدام نیروهای کارگر، نظارت بر پروژه و رفع مشکلات احتمالی است. در این مرحله باید با دقت و صبر هزینه‌ها را مدیریت کنید و از کیفیت کار اطمینان حاصل کنید. همچنین باید با شهرداری و سایر مراجع قانونی همکاری کنید و مجوز‌های لازم را دریافت کنید.

چهارمین مرحله طراحی و اجرای روف گاردن ویلا در شمال است. روف گاردن و محوطه سازی ویلا باعث زیبایی ویلای شما می شود.

آخرین مرحله تحویل و استفاده از ویلا است که شامل تست سیستم‌های الکترونیکی، لوله‌کشی، گرمایشی و سرمایشی، تأسیسات بهداشتی، چیدمان مبلمان و وسایل، تزئینات و … است. در این مرحله باید از کارکرد صحیح همه چیز اطمینان حاصل کنید و اگر نقصی وجود داشته باشد آن را رفع کنید. سپس می‌توانید از ویلا خود لذت ببرید و با خانواده و دوستان خود خاطرات خوبی را در آن بسازید.

طراحی ویلا سه بعدی

طراحی ویلا سه بعدی یکی از خدمات مهندسی است که با استفاده از نرم افزارهای تخصصی، مدل سه بعدی واقع گرایانه ای از ویلا را ایجاد می کند. این خدمت به مشتریان کمک می کند تا قبل از شروع ساخت و ساز، نقشه های معماری و دکوراسیون داخلی و خارجی ویلا را به صورت جزئی و دقیق مشاهده کنند. طراحی ویلا سه بعدی دارای مزایای زیر است:

  • افزایش رضایت مشتری: با طراحی ویلا سه بعدی، مشتری می تواند نظرات، انتظارات و نیازهای خود را به طراح منتقل کند و با دیدن نتایج، بازخورد بدهد. این امر باعث می شود که طرح نهایی با توجه به سلیقه و بودجه مشتری تنظیم شود و احتمال خطا و تغییر در طول پروژه کاهش یابد.
  • صرفه جویی در هزینه و زمان: با طراحی ویلا سه بعدی، مشتری می تواند هزینه های لازم برای ساخت و ساز را به صورت دقیق برآورد کند و برنامه ریزی مناسب برای تامین مالی داشته باشد. همچنین، با دیدن طرح سه بعدی، مشتری می تواند تغییرات لازم را قبل از شروع عمل به طراح اطلاع دهد و از هدر رفتن منابع جلوگیری کند. این خدمت همچنین به کارگیران کمک می کند تا با دقت بالاتر و سرعت بیشتر پروژه را اجرا کنند.
  • افزایش جذابیت و ارزش ویلا: با طراحی ویلا سه بعدی، مشتری می تواند ظاهر و جلوه های منحصر به فرد و خلاقانه ای را برای ویلا خود انتخاب کند. این خدمت به مشتریان اجازه می دهد تا با استفاده از رنگ ها، نورپردازی، جزئیات، المان های دکوراتیو و … فضای دلخواه خود را خلق کنند. طراحان حرفه ای نیز با در نظر گرفتن عوامل فنی، زیرساخت ها، استانداردهای معماری و … طرح های مناسب برای شرایط جغرافیایی، آب و هوایی، فرهنگی و … منطقه را پیشنهاد می دهند.

طراحی ویلا یا خرید ویلا

طراحی ویلا یا خرید ویلا؟ این سوالی است که بسیاری از افرادی که قصد دارند در مناطق شمالی یا جنوبی کشور سرمایه‌گذاری کنند، با آن مواجه هستند. در این مقاله، ما به بررسی مزایا و معایب هر دو گزینه خواهیم پرداخت و نکاتی را برای انتخاب بهترین راهکار برای شما ارائه خواهیم داد.

طراحی ویلا: مزایا و معایب

طراحی و ساخت ویلا به شما این امکان را می‌دهد که خانه‌ای را بر اساس سلیقه، نیازها و بودجه‌تان طراحی کنید. شما می‌توانید در انتخاب زمین، موقعیت، متراژ، طرح، مصالح، تجهیزات و تزئینات دخالت داشته باشید و خانه‌ای را بسازید که کاملاً منحصر به فرد باشد. همچنین، شما می‌توانید با استفاده از استانداردهای نوین ساختمانی، خانه‌ای را طراحی کنید که از لحاظ انرژی، زلزله، عایق‌بندی، امنیت و زیبایی به روز باشد.

اما طراحی و ساخت ویلا هم دارای چالش‌های خود است. اولین چالش، پیدا کردن زمین مناسب است. شما باید زمینی را پیدا کنید که دارای سند قانونی باشد و در منطقه‌ای قرار داشته باشد که دسترسی به آب، برق، گاز و سرویس‌های شهری داشته باشد. همچنین، شما باید توجه داشته باشید که قوانین شهرسازی و حفاظت محیط زیست در منطقه‌ای که قصد خرید زمین دارید، چگونه است و چه محدودیت‌هایی برای ساخت و ساماندهی خانه‌تان وجود دارد.

دومین چالش، پیدا کردن تیم متخصص و معتبر برای طراحی و اجرای پروژه است. شما باید از سابقه کار، تجربه، صلاحیت، قابلیت اجرای طرح، رعایت استانداردهای فنی و قانونی، تعهد به زمان‌بندی و هزینه‌برآورد تیم خود مطمئن شوید. همچنین، شما باید با توجه به نظارت بر عملکرد تیم خود، قرارداد مناسب را با آن‌ها منعقد کنید.

سومین چالش، هزینه‌بر بودن پروژه است. طراحی و ساخت ویلا یک پروژه زمان‌بر و پرهزینه است که نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه و پیگیری مداوم دارد. شما باید برای خرید زمین، پرداخت حقوق تیم طراحی و اجرا، خرید مصالح و تجهیزات، پرداخت عوارض شهرداری و سایر هزینه‌های جاری بودجه‌ای را در نظر بگیرید. همچنین، شما باید از نوسانات قیمت مصالح و تجهیزات، تغییرات طرح یا مشکلات فنی که ممکن است در طول پروژه رخ دهد، حساب کنید.

خرید ویلا: مزایا و معایب

خرید ویلا گزینه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد که با صرف زمان و هزینه کمتر، خانه‌ای را در اختیار داشته باشید. شما می‌توانید با توجه به نوع، موقعیت، متراژ، قیمت و کیفیت ویلا، گزینه‌ای را انتخاب کنید که به نظرتان مناسب باشد. همچنین، شما می‌توانید با خرید ویلا، از فوراً از آن استفاده کنید و نگران نظارت بر پروژه یا حل مشکلات فنی نباشید.

اما خرید ویلا هم دارای محدودیت‌های خود است. اولین محدودیت، عدم تطابق با سلیقه و نیاز شماست. شما ممکن است در بازار به دنبال خانه‌ای باشید که دقیقاً همان چیزی باشد که در ذهن دارید، اما چنین خانه‌ای را پیدا نکنید. شما باید با خانه‌ای کنار بیایید که شاید در بعضی جنبه‌ها با انتظاراتتان همخوانی نداشته باشد.

دومین محدودیت، عدم اطلاع از تاریخچه و کیفیت ساخت و ساماندهی خانه است. شما ممکن است خانه‌ای را خریداری کنید که به نظر زیبا و جذاب بیاید، اما در عوض دارای عیوب فنی یا قانونی باشد. شما باید قبل از خرید خانه، از سابقه ساخت، رعایت استانداردهای فنی و قانونی، سند قانونی، عوارض شهرداری و سایر جزئیات مربوط به خانه اطلاع پیدا کنید.

سومین محدودیت، هزینه‌بر بودن تغییرات یا تعمیرات خانه است. شما ممکن است بعد از خرید خانه، بخواهید آن را با توجه به سلیقه یا نظام جدید خود تغییر دهید که هزینه زیادی برای بازسازی آن باید صرف کنید.

طراح ویلا

طراح ویلا یکی از مهمترین عواملی است که بر کیفیت و زیبایی ساختمان تاثیر می‌گذارد. طراح ویلا باید دارای تخصص و تجربه کافی باشد تا بتواند نیازها و سلایق مشتریان را در طرح خود لحاظ کند. طراح ویلا همچنین باید با معماری محلی و شرایط اقلیمی منطقه آشنا باشد تا بتواند طرح‌های مناسب و سازگار با محیط را ارائه دهد.

در این مقاله قصد داریم به شما چند نکته مهم در انتخاب طراح ویلا بگوییم که به شما کمک کند تصمیم بهتری بگیرید. این نکته‌ها عبارتند از:

  • نمونه کارهای طراح ویلا: یکی از راه‌های ارزیابی کارایی و خلاقیت طراح ویلا، دیدن نمونه کارهای قبلی او است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت یا پورتفولیو طراح ویلا، نمونه‌های مختلف از طرح‌های او را مشاهده کنید و با سلیقه و انتظارات خود مقایسه کنید. همچنین می‌توانید از نظرات دیگر مشتریان درباره کار طراح ویلا استفاده کنید تا نقاط قوت و ضعف او را بشناسید.
  • هزینه طراح ویلا: هزینه طراح ویلا یک عامل تعیین کننده در انتخاب طراح ویلا است. شما باید با توجه به بودجه خود، هزینه مناسب برای طراح ویلا پیدا کنید. البته هزینه طراح ویلا به عوامل مختلفی بستگی دارد، مانند مساحت و نوع ساختمان، پیچیدگی و جزئیات طرح، سطح تخصص و شهرت طراح و … شما باید با در نظر گرفتن این عوامل، هزینه منصفانه‌ای را برای طراح ویلا پرداخت کنید.
  • جلسات مشورتی با طراح ویلا: جلسات مشورتی با طراح ویلا یک فرصت خوب برای شناخت بهتر نظرات و پروپوزال‌های طراح و همچنین ابراز نظرات خود درباره طرح است. شما باید با طراح ویلا جلسات منظم و کارآمد داشته باشید تا بتوانید در فرآیند طراحی حضور فعال داشته باشید. جلسات مشورتی با طراح ویلا به شما کمک می‌کند تا از روند پیشرفت کار مطلع شوید و هرگونه ابهام یا ایراد را در مراحل اولیه برطرف کنید.
  • قرارداد با طراح ویلا: قرارداد با طراح ویلا یک مستند رسمی است که حقوق و تعهدات طرفین را مشخص می‌کند. شما باید با دقت قرارداد با طراح ویلا را مطالعه کنید و از شفافیت و صحت موارد آن اطمینان حاصل کنید. قرارداد با طراح ویلا باید شامل مواردی مانند نام و مشخصات طرفین، توضیحات کامل درباره طرح، هزینه و نحوه پرداخت، زمان تحویل کار، شرایط تغییرات و اصلاحات، مسئولیت‌های قانونی و … باشد.

بازسازی ویلای قدیمی

بازسازی ویلای قدیمی یکی از چالش‌های مهندسین معماری است که نیاز به دقت، خلاقیت و احترام به ارزش‌های تاریخی و فرهنگی دارد. در این مطلب، به بررسی چند نکته مهم در بازسازی ویلای قدیمی می‌پردازیم.

  • بررسی وضعیت ساختمان: قبل از هر گونه اقدام به بازسازی، باید وضعیت فنی و ساختاری ساختمان را به دقت بررسی کرد. این بررسی شامل مواردی مانند باربری، زلزله‌پذیری، رطوبت، تاسیسات، نشت آب و گاز، عایق‌بندی و … است. بر اساس نتایج این بررسی، مشخص می‌شود که چه قسمت‌های ساختمان را باید حفظ کرد و چه قسمت‌هایی را باید تغییر داد.
  • حفظ هویت معماری: بازسازی ویلای قدیمی نباید به معنای تغییر کامل ظاهر و جو ساختمان باشد. بلکه باید با حفظ هویت معماری و اصالت ساختمان، آن را با استفاده از مواد و تکنولوژی‌های جدید به روز رسانی کرد. برای این منظور، باید با توجه به سبک معماری ساختمان، عناصر معماری مانند نما، پنجره، درب، سقف، کف، دکوراسیون و … را با حفظ شکل و جنس اصلی آن‌ها، تعمیر یا تعویض کرد.
  • اضافه کردن امکانات رفاهی: بازسازی ویلای قدیمی فقط به معنای حفظ گذشته نیست. بلکه باید با در نظر گرفتن نیاز‌های زندگی امروز، امکانات رفاهی مانند سامانه گرمایش و سرمایش، سامانه صوت و تصویر، سامانه اینترنت و شبکه، سامانه حفاظت و امنیت و … را به ساختمان اضافه کرد. البته در این کار، باید دقت کرد که تجهیزات جدید با ظاهر و جو ساختمان هماهنگ باشند و نقش زشت‌کننده نداشته باشند.
  • رعایت استانداردهای محیط زیست: بازسازی ویلای قدیمی چالش دوگانه دارد. چالش اول حفظ تاریخ و فرهنگ است. چالش دوم حفظ محيط زيست است. برای این منظور، باید در بازسازی، از مواد و روش‌هایی استفاده کرد که کمترین آسیب را به محیط زیست وارد کنند. برای مثال، از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر، از سیستم‌های کاهش مصرف انرژی، از سیستم‌های تولید انرژی پاک و … استفاده کرد.

بازسازی ویلای قدیمی یک فرصت برای زنده نگه داشتن گذشته و هم‌زمان بهره‌گیری از امکانات آینده است. با رعایت نکات فوق، می‌توان این فرصت را به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار داد.