برای طراحی باغ و فضای سبز روف گاردن از ابتدا، باید اصولی را در نظر بگیرید. باغبانی در فضای روف گاردن احساس رضایت و لذت را برای ساکنین فراهم می کند. برای این منظور 9 گام باید در نظر گرفته شود که شامل مراحل زیر است:

طراحی باغ و فضای سبز روف گاردن از ابتدا

 علف های هرز گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن را هرس کنید

باید چمن ها و علف های هرز محیط کشت  باغ و فضای سبز روف گاردن را هرس کنید، این کار توسط مواد شیمیایی و سایر روش های ارگانیک انجام می شود. روش هایی برای این منظور وجود دارد که باعث حذف علف و ریشه های همراه آنها می شود.

علف های هرز را هرس کنید

روش های هرس علف های هرز محیط کشت باغ و فضای سبز روف گاردن به شکل زیر است:

مالچ ورق (لایه بندی)

این روش که به عنوان مالچ ورقه ای یا لایه بندی شناخته می شود، شامل گذاشتن یک ماده آلی مانند روزنامه یا مقوای موم نشده برای خفه کردن چمن روف گاردن است. لایه بندی ورق می تواند چندین ماه طول بکشد تا چمن روف گاردن را از بین ببرد، اما معمولاً مؤثر است. از آنجایی که این فرآیند طولانی است، بهتر است در تابستان لایه‌بندی شود تا منطقه برای فصل کاشت بهاره بعدی روف گاردن آماده شود.

با تعیین منطقه برای بستر کاشت روف گاردن خود شروع کنید و یک لایه ضخیم از مقوا یا روزنامه روی آن منطقه قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که هر درز حداقل 6 اینچ با هم همپوشانی دارد.

اگر از روزنامه استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که ورق‌ها فقط جوهر سیاه دارند (بدون رنگ) و حداقل 10 ورق ضخامت آنها را لایه‌بندی کنید. سپس، یک لایه کمپوست به ضخامت ۳ تا ۴ اینچ روی کاغذ یا مقوا اضافه کنید تا آن را نگه دارید. تراشه های چوب نیز کار خواهند کرد.

در آب و هوای گرم، چمن روف گاردن در حدود 3 یا 4 ماه تجزیه می شود. در آب و هوای سردتر، ممکن است یک فصل رشد کامل طول بکشد. 1 پس از اتمام، یک لایه ضخیم کمپوست در بالای بستر کاشت روف گاردن اضافه کنید.

خورشیدی

یکی دیگر از روش‌های طبیعی برای حذف علف روف گاردن، آفتاب‌زدایی است: کشتن علف‌ها و علف‌های هرز با استفاده از گرمای خورشید برای پختن خاک تا دمای بالا.

با چیدن چمن در محل کاشت روف گاردن تا حد امکان شروع کنید. سپس، ناحیه را با شلنگ پایین بکشید تا کاملاً مرطوب شود. سپس، آن ناحیه را با یک برزنت پلاستیکی شفاف که به اندازه دلخواه فضای باغ جدید شما بریده شده است، بپوشانید. لبه های پلاستیک را (مثلاً با آجر) وزن کنید تا در جای خود ثابت بماند.

با قرار گرفتن در معرض نور خورشید متوسط، زمین زیر پلاستیک می تواند تا حدود 140 درجه فارنهایت گرم شود. این علف های زنده، علف های هرز و دانه های باغ و فضای سبز روف گاردن را می سوزاند و باکتری های خاک را از بین می برد.

در عرض تقریباً چهار هفته، چمن باید مرده و شروع به شکستن کند. سپس می‌توانید علف‌های مرده را در خاک حفر کنید، در صورت تمایل، کمپوست یا سایر مواد اصلاحی خاک اضافه کنید و بستر باغ خود را بکارید.

حذف دستی

برداشتن دستی چمن کار زیادی است، اما تمرینی عالی و کاملا طبیعی است. همچنین بسیار موثر است.

یک یا دو روز قبل از اینکه بخواهید چمن باغ و فضای سبز روف گاردن را بردارید، منطقه چمن روف گاردن را کاملا مرطوب کنید. این باعث نرم شدن چمن و شل شدن سیستم ریشه می شود. در مرحله بعد، از یک بیل تیز برای برش چمن به قسمت های 1 فوت مربعی استفاده کنید. هر بخش را با لغزش بیل در زیر قطعه و با اهرم بالا و خارج از زمین بردارید.

بخش های چمن ناخواسته را در یک سطل کمپوست قرار دهید، از آن برای چمن کاری مجدد مناطق برهنه در حیاط خود استفاده کنید، آن را به همسایگان خود ارائه دهید یا با سایر زباله های حیاط دور بریزید. توجه داشته باشید که اگر فرآیند کمپوست شما گرمای کافی را ارائه ندهد، برخی از دانه‌های علف احتمالاً زنده می‌مانند و ممکن است زمانی که در نهایت از کمپوست در باغ و فضای سبز روف گاردن استفاده می‌کنید، علف جدیدی رشد کنند.

خاک باغ روف گاردن را بهینه کنید.

 خاک باغ و فضای سبز روف گاردن را بهینه کنید

خاک سالم پایه‌ای است که هر باغی را به موفقیت می‌رساند و بیشتر گیاهان دارای نوع خاک بهینه‌ای هستند که در آن رشد می‌کنند. مشکلات رایج با خاک که می تواند بر سلامت گیاهان شما تأثیر بگذارد عبارتند از:

مشکلات تغذیه ای: گیاهان تمام مواد مغذی خود را از خاکی که در آن کاشته می شوند به دست می آورند. آزمایش خاک را روی بستر باغ خود انجام دهید تا محتوای غذایی آن مشخص شود. اگر نتایج حاکی از کمبود است، باید اصلاحات لازم را برای رفع مشکل اضافه کنید.

PH   نادرست خاک: خاک بر توانایی گیاه در جذب مواد مغذی تأثیر می گذارد. برخی از گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن می توانند طیف وسیعی از سطوح PH خاک، از اسیدی تا قلیایی را تحمل کنند.

اما خاک خیلی اسیدی یا خیلی قلیایی می تواند بر رشد و بهره وری گیاه تأثیر منفی بگذارد. آزمایش خاک باغ و فضای سبز روف گاردن می تواند سطح PH  خاک باغ شما را تعیین کند.

نوع خاک نادرست: نوع خاک به بافت و ترکیب خاک اطلاق می شود. به عنوان مثال، برخی از خاک ها حاوی خاک رس بیش از حد است که باعث مشکلات زهکشی می شود.

 اگر خاک خیلی شنی باشد، قبل از اینکه ریشه گیاه بتواند از آن استفاده کند، آب را تخلیه می کند و حاوی مواد آلی کافی برای تامین سطح مناسب تغذیه نیست. مهم است که نوع خاک بستر باغ خود را بدانید تا بتوانید آن را بر اساس آن اصلاح کنید.

علاوه بر این، مهم نیست که خاک باغ و فضای سبز روف گاردن شما چقدر سالم باشد، در اولین راه اندازی باغ نمی توانید با اضافه کردن کمپوست به آن اشتباه کنید. کمپوست را با چرخاننده یا به صورت دستی با چنگال باغچه در خاک کار کنید. سپس سطح زمین را چنگک بزنید تا برای کاشت آماده شود.

گیاهان مناسب را انتخاب کنید

گیاهان مناسب باغ و فضای سبز روف گاردن را انتخاب کنید

همانطور که گیاهان را برای باغ خود انتخاب می کنید، باید تکالیف خود را انجام دهید تا در مورد نیازهای خاص یک گیاه اطلاعات کسب کنید تا مطمئن شوید که گیاهان مناسب را برای مکان مناسب انتخاب می کنید.

درک این نکته مهم است که گیاهانی که معمولاً در بسترهای باغ و فضای سبز روف گاردن و مناظر استفاده می شوند به طور کلی در این دسته قرار می گیرند:

گیاهان یکساله علفی: گیاهانی که تمام چرخه زندگی خود را در یک فصل رشد طی می کنند و باید هر سال دوباره کاشته شوند. بسیاری از گیاهان تابستانی در این دسته قرار می گیرند، از جمله گل همیشه بهار، ایمپاتیانس، گل اطلسی، زینیا و گل ذرت. علاوه بر این، برخی از گیاهانی که در آب و هوای گرم چند ساله هستند را می توان به عنوان یکساله در آب و هوای سردتر استفاده کرد.

گیاهان چند ساله علفی (و دوساله): گیاهانی که هر ساله برمی گردند، شاخ و برگ آنها در زمستان به زمین می میرند اما در بهار بعد گیاه دوباره از سیستم ریشه خود رشد می کند. برخی از گیاهان چند ساله مانند گل صد تومانی، سنبل روز و نیل کاذب بسیار طولانی هستند، در حالی که برخی دیگر مانند لوپین، کلمبین و دلفینیوم نسبتاً کوتاه هستند. گیاهانی که به عنوان دوساله طبقه بندی می شوند را می توان گیاهان چند ساله بسیار کوتاه مدت در نظر گرفت.

آنها سال اول خود را صرف رشد شاخ و برگ می کنند، در سال دوم گل می دهند و سپس می میرند. دستکش روباهی، هالی هاک و ویلیام شیرین نمونه هایی از گیاهان دوساله هستند.

درختان و درختچه های چوبی: گیاهانی که ساقه های علفی نرم گیاهان یکساله و چند ساله را ندارند. در عوض ساقه ها و تنه های چوبی دارند. این گیاهان به جای از بین رفتن و رشد مجدد از سطح زمین، رشد جدید خود را از یک تنه اصلی یا شاخه های اصلی جوانه می زنند. همه درختان معمولی مانند بسیاری از درختچه ها در این دسته قرار می گیرند.

سبزیجات، میوه ها و گیاهان: گیاهانی که عموماً به عنوان گیاهانی که دانه، میوه، ساقه، شاخ و برگ یا ریشه خوراکی تولید می کنند، تعریف می شوند. بیشتر گیاهان یک ساله هستند، اگرچه برخی از آنها به عنوان گیاهان دو ساله (هویج) و چند ساله (ریواس، مارچوبه، توت فرنگی) طبقه بندی می شوند. برخی درختچه ها و درختان چوبی مانند زغال اخته، هلو و سیب هستند.

علاوه بر آب و هوا، گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن برای رشد و سلامت مطلوب نیاز به نور خورشید و رطوبت خاصی دارند. این ایده آل است که گیاهانی را که نیاز به نور خورشید و رطوبت مشابه دارند با هم گروه بندی کنید تا مقدار مناسبی از آفتاب و آب برای آنها فراهم شود. شما نمی توانید گیاهان آفتاب دوست و سایه دوست را با هم در آفتاب کامل بکارید و انتظار داشته باشید که گیاهان سایه دوست زنده بمانند.

اگر ممکن است نام چیزی را که کاشته اید به خاطر نیاورید، به گیاهان خود برچسب بزنید و نام آنها را روی یک چوب کوچک چوبی بنویسید و چوب را در کنار گیاه قرار دهید. به این ترتیب، در صورت نیاز به جستجوی چیزی در مورد محیط رشد بهینه آنها، می توانید نام آنها را به خاطر بسپارید. بعلاوه، برخی از باغبانان دوست دارند یک دفتر خاطرات داشته باشند که در آن نقشه گیاهان و چیدمان باغشان در هر فصل مشخص شود.

باغ را طراحی کنید

باغ و فضای سبز روف گاردن را طراحی کنید

علاوه بر درک الزامات اساسی در مورد گیاهانی که برای باغ و فضای سبز روف گاردن خود انتخاب کرده اید، همچنین باید مهارت هایی را در طراحی باغ و فضای سبز روف گاردن توسعه دهید. این تا حد زیادی یک موضوع ترجیح شخصی است، اما چند نکته استاندارد زیبایی شناختی طراحی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد محل قرار دادن گیاهان خود در نظر بگیرید.

اندازه رشد گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن

هنگامی که برای اولین بار تخت باغ خود را پر می کنید، اندازه رشد گیاهان را در نظر بگیرید. به طور کلی، یک تخت باغ و فضای سبز روف گاردن باید طوری سازماندهی شود که گیاهان کم ارتفاع در پیش زمینه باشند یا به عنوان لبه استفاده شوند، گیاهان متوسط ​​قسمت میانی را اشغال کنند و گیاهان بلند در پشت قرار گیرند. با باغ و فضای سبز روف گاردن جزیره ای که می توان آن را از همه جهات مشاهده کرد، قوانین کمی تغییر می کند. در این صورت، مرکز بستر با بلندترین گیاهان کاشته می شود و گیاهان کم رشد در اطراف محیط کاشته می شوند.

فرم گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن

طراحان باغ اغلب از فرم گیاه به عنوان یک اصل راهنما هنگام چیدمان گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن صحبت می کنند. این اساساً به این معنی است که هنگام چیدمان گیاهان در بستر باغ خود باید شکل کلی یا طرح کلی گیاهان را در نظر بگیرید.

 به طور کلی، اگر به دنبال ظاهری رسمی هستید، سعی کنید از اشکال هندسی دقیق گیاهی مانند پرچین های مربعی و گیاهان لبه دار تمیز استفاده کنید. اگر می خواهید ظاهر غیر رسمی تری داشته باشید، فرم های نامنظم مناسب هستند.

خط گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن

هنگامی که طراحان باغ و فضای سبز روف گاردن از اصطلاح خط استفاده می کنند، اغلب به ساختارهای درون منظره یا بستر باغ اشاره می کند – برای مثال، لبه های باغ. همچنین می تواند به تأثیر جهت گیاهان اشاره داشته باشد. گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن می توانند خطوط عمودی کلی داشته باشند (یک همیشه سبز ستونی)، یا می توانند گسترده و افقی باشند (یک ارس خزنده). خطوط مستقیم و زوایای سخت ظاهری رسمی می بخشند، در حالی که خطوط منحنی احساسی غیررسمی را ارائه می دهند.

بافت گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن

اصطلاح بافت گیاهی به ظرافت یا درشتی، زبری یا صافی، سنگینی یا سبکی یک گیاه خاص اشاره دارد. بافت آن از گل ها، ساقه ها، پوست و به خصوص برگ های گیاه می آید. برای ایجاد تنوع و علاقه بصری، حتما از گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن با بافت های مختلف استفاده کنید.

یک پالت رنگ را انتخاب کنید

یک پالت رنگ برای گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن انتخاب کنید 

علاوه بر اندازه، فرم، خط و بافت، یکی از مهم ترین ملاحظات در هنگام انتخاب گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن، رنگ آنهاست – هم شاخ و برگ و هم گل. باغبان نباید فشار زیادی را برای رعایت اصول طراحی فنی باغ و فضای سبز روف گاردن احساس کنند. به سادگی به رنگ هایی که با آنها کار می کنید توجه کنید تا ظاهر نهایی باغ خود را دوست داشته باشید.

رنگ های گرم و سرد

یک مکان آسان برای شروع، درک رنگ های گرم و سرد است که ویژگی های مختلفی دارند:

رنگ های گرم شامل سایه های زرد، قرمز و نارنجی است. گفته می شود بینندگان را هیجان زده می کنند.

رنگ های سرد شامل آبی، بنفش و سبز است. گفته می شود که آنها بینندگان را آرام و آرام می کنند.

از این تئوری رنگ می توان برای ایجاد یک باغ و فضای سبز روف گاردن مناسب برای یک هدف خاص استفاده کرد. به عنوان مثال، یک باغ مراقبه را می توان با رنگ های سرد آرامش بخش کاشت، در حالی که ممکن است بخواهید گل هایی با رنگ های گرم در اطراف عرشه ای که برای مهمانی ها و سرگرمی در نظر گرفته شده است، بکارید.

وحدت و تضاد

طراحی باغی با رنگ‌هایی که همه در خانواده سرد یا خانواده گرم است، وسیله‌ای برای ایجاد وحدت است. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید رنگ های گرم و سرد را در تضاد قرار دهید. استفاده از رنگ‌های مکمل – جفت‌های رنگی که در مقابل یکدیگر در چرخه رنگ یافت می‌شوند – می‌تواند به جذابیت بصری اضافه کند. به عنوان مثال، بنفش و زرد اغلب در یک طرح رنگ مکمل و متضاد استفاده می شوند.

از روش های مناسب کاشت و پیوند استفاده کنید

از روش های مناسب کاشت و نشاء باغ و فضای سبز روف گاردن استفاده کنید

روش کاشت مناسب باغ و فضای سبز روف گاردن – چه از طریق بذر و چه از طریق گیاهان مهد کودک در گلدان – برای نتایج خوب بسیار مهم است. بسته‌های بذر حاوی اطلاعات دقیقی در مورد عمق کاشت، فاصله بذر، روزهای تا جوانه‌زنی و روزهای بلوغ گیاه هستند.

اطلاعاتی که با گیاهان نهالستانی ارائه می شود بسیار پراکنده است. به طور کلی، نمونه‌های گلدانی به یک سوراخ کاشت تقریباً دو برابر اندازه توپ ریشه‌شان، در همان عمقی که در گلدان کاشته می‌شود، آبیاری عمیق در زمان کاشت و فواصل آبیاری منظمی که ریشه‌ها محکم می‌شوند، نیاز دارند.

دمای خاک را در نظر بگیرید؛ زمان مناسب برای کاشت بسیار مهم است. کاشت خیلی زود در فصلی که خاک سرد است ممکن است منجر به یک گیاه بیمار در تمام فصل شود یا بذرهایی که جوانه نزنند. اما همین گیاه یا دانه‌ها هنگامی که چند هفته بعد و زمانی که خاک گرم شد شروع به شکوفایی می‌کنند. بسیاری از آنها برای خاک سردتر یا گرمتر مناسب تر طبقه بندی می شوند.

معمولاً برای باغبانان این است که اگر گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن رشد نمی کنند، آنها را جابجا می کنند. یا، شاید آنها فضای باغ را برای چیز دیگری می خواهند یا تصمیم می گیرند که طراحی را دوست ندارند. به هر دلیلی، بسیاری از گیاهان را می توان با موفقیت پیوند داد. توصیه های پیوند را برای گیاه خاص خود دنبال کنید و صبورانه منتظر بمانید تا گیاه با مکان جدید خود سازگار شود.

علف های هرز را درک کنید

دانش خود را در مورد علف های هرز باغ و فضای سبز روف گاردن بیشتر کنید

این دانش تا مدت‌ها پس از راه‌اندازی باغ به کارتان ادامه خواهد داد. علف های هرز با وجود تمام تلاش شما برای جلوگیری از آنها، بارها و بارها ظاهر می شوند. منابع اطلاعاتی زیادی برای کمک به شناسایی علف های هرز در دسترس هستند. کتاب‌های باغبانی و وب‌سایت‌های خدمات ترویجی دانشگاه اغلب عکس‌هایی از علف‌های هرز معمولی دارند و نکاتی را برای کنترل آن‌ها ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، باغبانان با تجربه به سرعت یاد می گیرند که هر چیزی که به نظر علف هرز باغ و فضای سبز روف گاردن است علف هرز نیست. بسیاری از گیاهان، به ویژه گل های یکساله، آزادانه در باغ خود بذر می کنند.

 بنابراین اگر به طور خودکار هر نهالی را که فوراً تشخیص نمی دهید حذف کنید، ممکن است گیاهانی را قربانی کنید که از آنها لذت می برید. به عنوان مثال، اسنپدراگون ها، گل اطلسی، کیهان، آکوئیلژیا (کلمبین)، دستکش روباهی (دیجیتالیس)، و گل همیشه بهار تنها برخی از گیاهان گلدار هستند که خود بذر می کنند.

 اما در عین حال، این تمایل به خود بذری می‌تواند آزاردهنده باشد زیرا گیاهان در جایی رشد می‌کنند که شما نمی‌خواهید و در واقع یک گل را به علف هرز تبدیل می‌کند.

فابریک لنداسکیپ را نصب کنید

پارچه لنداسکیپ باغ و فضای سبز روف گاردن را نصب کنید

پارچه لنداسکیپ یک پارچه مصنوعی است که برای جلوگیری از جوانه زدن علف های هرز در بالای محل کاشت نصب می شود.

 با مسدود کردن نور خورشید که برای جوانه زدن بذر علف های هرز ضروری است، عمل می کند. می توان سوراخ هایی را روی پارچه برای وارد کردن گیاهان باغچه ایجاد کرد و در صورت تمایل می توان پارچه را با مالچ پوشانید تا آن را پنهان کند. از آنجایی که پارچه متخلخل است، آب مستقیماً به خاک تخلیه می شود. برای جلوگیری از هجوم چمن و سایر گیاهان به تخت جدید، مقداری لبه را نیز دراز کنید.

یک مکان خوب برای استفاده از پارچه منظره، بستر درختچه ای است. هنگام کاشت گروهی از درختچه‌های منظره، به سادگی مقداری پارچه بگذارید و سوراخ‌هایی را برش دهید تا درختچه‌های خود را در آن بکارید. تخت باید برای سال ها نسبتاً عاری از علف های هرز بماند.

تخت های باغچه با کاشت متراکم برای پارچه های منظره کاربردی نیستند. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک باغ کلبه هستید، گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن معمولاً به طور محکم در کنار هم قرار می گیرند. ممکن است بریدن این تعداد سوراخ در یک ورق پارچه منظره برای آن سبک باغ غیرممکن باشد. مثال دیگری که در آن پارچه منظره کاربردی نیست، بستر گیاهی است که با محصولات ریشه ای مانند چغندر یا هویج کاشته شده است.

کنترل آفات

کنترل آفات باغ و فضای سبز روف گاردن

همه باغبانان باغ و فضای سبز روف گاردن در برخی مواقع با آفات مواجه می شوند. در برخی موارد، می توانید اقدامات پیشگیرانه انجام دهید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که منطقه شما با گوزن مشکل دارد، گیاهان باغ و فضای سبز روف گاردن  مقاوم به گوزن را انتخاب کنید. یا اگر خرگوش هایی را دیده اید که در حیاط خود می پرند، تخت های باغ خود را با نرده های ضد خرگوش احاطه کنید. گیاهان دیگر می توانند از حشرات خاصی جلوگیری کنند.

اما در برخی موارد، باید اقدامات تهاجمی انجام دهید. روش های شیمیایی طبیعی و مصنوعی می توانند با آفات مبارزه کنند و هر روشی مزایا و معایب خود را دارد.

علاوه بر این، درک این نکته مهم است که باغ های خوب به طور طبیعی متنوع هستند و شما باید در مورد سطح تحمل خود برای آسیب آفات تصمیم بگیرید. گاهی اوقات تلاش برای از بین بردن کامل یک آفت می تواند دری را برای نابودی آفت دیگر باز کند. هدف شما باید حفظ تعادل برای یک باغ سالم باشد.