ضد ریشه چیست؟

برای ساخت روف گاردن روی پشت بام نیازمند ایجاد لایه هایی هستیم که بتوانیم پشت بام را نسبت به رطوبت و ریشه گیاهان و درختان عایق سازی کنیم. یکی از لایه هایی که در طراحی و اجرای روف گاردن مد نظر قرار می دهیم، لایه ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز است که مانع از نفوذ ریشه گیاهان، درختان و درختچه های محیط کشت به پشت بام و غشاء پشت بام می گردد.

لایه ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز یکی از لایه های آخر و نزدیک به سقف پشت بام است که در مرحله ایزولاسیون و عایق کاری روف گاردن و بام سبز کاربرد بسیار زیادی دارد.

El Root OS-ECB plan 1020 ضد ریشه

ضد ریشه روف گاردن

عایق ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز، برای تقسیم بندی بین بام سبز و روف گاردن با غشای بام یا همان پشت بام مورد استفاده قرار می گیرد. این لایه، ضد آب بوده و شکل ظاهری آن مانند ایزوگام سنتی می باشد.

ویژگی اصلی این لایه  انعطاف پذیری و  مقاومت در برابر پارگی و سوراخ شدن می باشد. وظیفه اصلی لایه ضد ریشه روف گاردن و بام سبز، جلوگیری از نفوذ ریشه های گیاهان روف گاردن و بام سبز به غشای سقف و جلوگیری از ایجاد نشتی به سقف ساختمان می باشد.

ایزوگام ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز

ایزوگام ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز در انواع آن کاربرد بسیار زیادی دارد که می توان به اجرای ضد ریشه در روف گاردن گسترده، اجرای ضد ریشه در روف گاردن متمرکز یا فشرده، اجرای ضد ریشه در روف گاردن نیمه متمرکز یا نیمه فشرده،  اجرای ضد ریشه در روف گاردن پرتابل مدولار و … اشاره کرد.

عایق ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز

عایق ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز مانند همان ایزوگام است که در ابعاد 10 متر طول و 1 متر عرض عرضه می شود. نوع قیر استفاده شده در این عایق از قیر اصلاح شده با پلیمر SBS که متشکل از استایرن، بوتادین و استایرن است تشکیل شده است.

روش نصب عایق ضد ریشه در روف گاردن و بام سبز کاملا مشابه ایزوگام معمولی و از طریق مشعل و کپسول انجام می شود که امکان اجرا  روی ایزوگام معمولی و یا سطح بتنی به همراه پرایمر قیری نیز برای آن وجود دارد. برای اجرای این عایق ضد ریشه باید ابتدا روی پشت بام یک دست عایق رطوبتی (بدون فویل) اجرا گردد و بر روی آن عایق ضد ریشه اجرا شود.

عایق ضد ریشه بام سبز

یکی از پر طرفدار ترین ایزوگام ها، ایزوگام ضد ریشه است که برای پشت بام هایی که قرار است روف گاردن و بام سبز روی آنها اجرا شود مورد استفاده قرار می گیرد. این ایزوگام یکی از بهترین ایزوگام های بازار و گرانترین آنها می باشد. این عایق در پشت بام هایی که برای نگهداری گل ها، گیاهان، درختان، درختچه ها و انواع گیاهان دارای ریشه مورد استفاده قرار می گیرد که از نفوذ ریشه به سطح بام ساختمان جلوگیری می کند.

لایه ضد ریشه

لایه ضد ریشه در پایین ترین لایه روف گاردن و روی پشت بام اجرا می شود که مانع از نفوذ ریشه درختان و درختچه ها به پشت بام می گردد. لایه ضد ریشه در مرحله ایزولاسیون و عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرد. لایه ضد ریشه و ایزوگام ضد ریشه در روف گاردن های گسترده، نیمه فشرده یا نیمه متمرکز، متمرکز یا فشرده مورد استفاده قرار می گیرد.

این لایه دارای ضخامت 4 میلی متر است که در رول های 10 متری عرضه می گردد. تفاوت ایزوگام ضد ریشه ال گرین با تمامی ایزوگام های ایرانی در کیفیت آن است و عمر و کیفیت بسیار بالایی دارد.

قیمت ایزوگام ضد ریشه

قیمت ایزوگام ضد ریشه روف گاردن و بام سبز به عنوان یک کالای وارداتی بر حسب دلار سنجیده می شود. این لایه از کشورهای آلمان، آمریکا، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی به ایران وارد می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ایزوگام ضد ریشه روف گاردن و بام سبز با شماره 09120545789 تماس حاصل فرمایید.

شرکت فنی و مهندسی  elgreen (نمایندگی رسمی elgreen ترکیه) در سال 1391 با هدف ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات ژئوسنتتیک و ایزولاسیون در زمینه بام سبز و دیوار سبز تأسیس و با فعالیت های گسترده خود در این راستا زمینه پیشرفت چشمگیری را در کیفیت تجهیزات روف گاردن در ایران فراهم آورده است.

این شرکت با گذشت نزدیک به یک دهه و همکاری با سازندگان و معماران برجسته کشور ضمن ارائه عملکرد درخشان خود در عرضه تجهیزات و اخذ نمایندگی های بین المللی از شرکتهای  Polyfin (DE) وDupont (USA) ، Netyapi (TR)  وGardena (DE)  وEmulzer (TR)  و Tencate (AT) در زمینه ژئوسنتتیک ، ایزولاسیون ، سیستم های بام سبز و دیوار سبز فعالیت می کند.

این شرکت با درک عمیقی از نیاز مشتریان حاصل از مشاوره حرفه ای و تکیه بر توانمندیهای علمی و فنی متخصصین خود در بخش طراحی و اجرا قادر است طبق اصول استاندارد جهانی FLL خدمات تخصصی در زمینه طراحی ، تأمین و اجرای پروژه های بام سبز را ارائه نماید و با خدمات پس از اجرا و پشتیبانی کارآمد رضایت کامل کارفرمایان محترم فراهم گردد.این شر

لایه ضد ریشه در روف گاردن تهران

برای طراحی و اجرای روف گاردن تهران و برای جلوگیری از نفوذ ریشه درختان به سقف ساختمان نیازمند استفاده از این لایه می باشید. بسیاری از مهندسینی که در مراحل طراحی و اجرای پروژه های روف گاردن تهران فعالیت می کنند از لایه ضد ریشه ال گرین استفاده می کنند که ساختمان شما را نسبت به هرگونه آسیب در برابر ریشه درختان مصون می دارد.

 برای اجرای زیباترین روف گاردن تهران باید از تاسیسات و تجهیزات و لایه های روف گاردن خود مطمئن باشید تا بعداً خسارت سنگینی برای جبران آن نپردازید.

انواع لایه ضد ریشه روف گاردن شرکت ال گرین

ضد ریشه El Root OS 05

ضد ریشه El Root OS-FPO 3012

ضد ریشه El Root OS-FPO 3015

ضد ریشه El Root OS-FPO 3020

ضد ریشه El Root OS-EVA 15

ضد ریشه El Root OS-EVA 20

ضد ریشه El Root OS-ECB plan 1015

ضد ریشه El Root OS-ECB plan 1020