فرق پنت هاوس و روف گاردن را در این مقاله توضیح می دهیم.

پنت هاوس چیست؟

برای فرق بین پنت هاوس و روف گاردن ابتدا باید پنت هاوس را تعریف کنیم. پنت هاوس(Penthouse) به آپارتمان یا واحدی در طبقات بالای برج ها و ساختمان های بلند گفته می شود که دارای امکانات لوکس و لاکچری برای زندگی می باشد. این واحدها دارای استخر، سونا، جکوزی، فضای سبز، محیط اداری، محیط استراحت، آشپزخانه لوکس و … می باشند.

پنت هاوس ها به علت ارتفاع زیاد چشم انداز و ویو ابدی برای شما دارد و برای این منظور از شیشه های بلند برای دیدن چشم انداز بیرون ساخته می شوند. همچنین پنت هاوس ها ارتفاعی بیشتر از سایر واحدهای ساختمان و برج دارند و معمولا به صورت دوبلکس ساخته می شوند.

در خرید و فروش املاک به ساختمان هایی که در بالای ساختمان های بلند و برج ها هستند، پنت هاوس گفته می شود که البته تعریف دست آن، مربوط به تجهیزات و امکانات لوکس آن می شود.

تاریخچه پنت هاوس

پنت هاوس به معنی خانه نقاش است و مربوط به گذشته های دور که نقاش ها توانایی اجاره خانه را نداشتند و از این طبقات آخر برای زندگی کردن استفاده می کردند. آن زمان پنت هاوس ها اجاره بسیار پایین و امکانات ضعیفی داشتند. اما امروزه پنت هاوس ها دارای امکانات لوکس و تجهیزات بسیار مدرن برای زندگی هستند.

تاریخچه پنت هاوس ها به سال های 1920 می شود که در آن زمان آمریکا در حال رشد اقتصادی بود که ساخت و ساز در این کشور و مخصوصا شهرهایی مثل نیویورک رونق بسیار زیادی گرفت و در آن زمان مردم تمایل داشتند که بیشتر در آپارتمان ها زندگی کنند و همین امر باعث ایجاد آپارتمان سازی بود.

طبقات بالاتر دارای مجوز نبودند و از این رو به صورت غیر قانونی ساخته می شدند. از طرفی با توجه به نبود امکانات در طبقات بالا مثل آسانسور مناسب و آبرسانی، افراد و قشر ضعیف تمایل به اجاره آنها داشتند. پس از آن افراد ثروتمند به طبقات بالای این ساختمان ها علاقه مند شدند و در سال 1925، ساخت پنت هاوس ها قانونی اعلام شد.

ویژگی هایی اصلی پنت هاوس

  • قرار گیری در طبقات یا آخرین طبقات ساختمان یا برج بلند
  • سقف های بلند نسبت به واحدها و طبقات دیگر
  • پنجره های قدی و بلند که از کف تا سقف و رو به بیرون هستند
  • چشم انداز و ویو ابدی و فوق العاده زیبا رو به شهر
  • فضای بیرونی مانند تراس و به صورت وسیع
  • استفاده از استخر و سونا و جکوزی به صورت لوکس
  • آسانسور شخصی به طبقه آخر
  • تراس زیبا و بزرگ
  • سوئیت های اختصاصی
  • باغچه، باغ و فضای سبز
  • استفاده از مبلمان زیبا و مدرن
  • تجهیزات نورپرداری و الکتریکی خاص
  • دارای روف گاردن اختصاصی
  • سیستم ضد حریق
  • مبدل برق
  • زمین ورزشی و بازی برای کودکان
  • آسانسور حمل ماشین به داخل واحد

مزایای پنت هاوس

  • منظره و چشم اندازی بسیار زیبا از شهر
  • حریم خصوصی و بدون دسترسی همسایگان
  • دسترسی به آب و هوای مناسب
  • دسترسی به گرمای بیشتر و نور خورشید
  • عدم وجود گرد و غبار و جانواران ریز مانند پشه
  • امنیت بالاتر و عدم سرقت در ساختمان
  • زندگی لوکس و لاکچری
  • فضایی بکر و بی نظیر

معایب پنت هاوس

  • امکان رفت و آمد سخت به این طبقات
  • معطلی در پنت هاوس های فاقد آسانسور شخصی
  • خستگی و معطلی برای رسیدن مهمانان به واحد
  • مشکلات سقف مانند خرابی ایزوگام
  • وزش بادهای شدید
  • کسالت آور بودن برای ساکنین آن

قیمت پنت هاوس

قیمت پنت هاوس ها نسبت به سایر واحدهای آپارتمانی بسیار بالاتر بوده و تجهیزات مورد استفاده در این ساختمان ها برند می باشد. وجود آشپزخانه لوکس، استخر، تراس، فضای سبز، گاردن، شیشه های قدی، سیستم های تهویه و … ملاک قیمت گذاری ساخت آن می باشد. همچنین قیمت زمین هم در این ساختمان ها بسیار حائز اهمیت است و اینکه در چه منطقه و محله ای قرار دارد.

پنت هاوس در تهران

پنت هاوس در تهران

بیشتر پنت هاوس ها در مناطق 1 و 2 شهر تهران به چشم می خورند که خرید این واحد ها بسیار هزینه بر بوده و حتی قیمت اجاره آن ها هم برای هر کسی مقدور نمی باشد.

پنت هاوس در ایران

بسیاری از کسانی که اقدام به ساخت پنت هاوس می کنند، آن را برای خودشان می سازند و تمایلی به فروش آن ندارند. چرا که تعداد این پنت هاوس ها محدود بوده و امکان ساخت مجدد آن به این سادگی نمی باشد و یک سازنده در طول عمر خود ممکن است یک یا دوبار این پنت هاوس ها را بسازد.

روف گاردن پنت هاوس در تهران

روف گاردن پنت هاوس در تهران

پنت هاوس ها هم می توانند دارای روف گاردن اختصاصی باشند. شهر تهران به علت داشتن پنت هاوس های فراوان در منطقه 1و 2 از این ویژگی زیاد استفاده می کند. روف گاردن در پنت هاوس از فضای سبز و چمن کاری و فلاورباکس ها شروع می شود و تا تجهیزات پیشرفته تر مثل مبلمان، استخر، آلاچیق، پرگولا، سیستم های آبیاری، آبنما، دیوار سبز، کفپوش و … ادامه می یابد. در حقیقت پنت هاوس ها وجه اشتراک زیادی در طراحی و اجرا با روف گاردن ها دارند که می توان به صورت مشترک برای هر دو مورد استفاده شوند.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن، بام سبز، باغ بام، گرین روف و … اسامی ای هستندکه به سقف های سبز در پشت بام خانه و تراس ها اشاره می شوند. روف گاردن دارای فضای سبز بوده که در آن تجهیزاتی مانند کفپوش، استخر، فلاورباکس، آتشکده، مبلمان، آلاچیق، پرگولا و … برای ساکنین ساختمان قرار می گیرند. روف گاردن ها معمولاً به صورت مشاع بوده و برای تمامی اهالی ساختمان قابل استفاده می باشند.

روف گاردن ها با توجه به سقف و سازه ساختمان، به چند دسته گسترده، متمرکز و نیمه متمرکز تقسیم بندی می شوند که با توجه به انتخاب نوع آن، گیاهان و گلها و درخت های آن انتخاب می شوند.

فرق پنت هاوس و روف گاردن

تفاوت پنت هاوس و روف گاردن

روف گاردن به پشت بام های مجهز به فضای سبز و در ارتفاعی بالاتر از سطج زمین گفته می شود، در صورتی که پنت هاوس ها در بالاترین طبقات برج ها هستند. در روف گاردن تعداد طبقات معنایی ندارد و ممکن است در بالای پشت بام یک ساختمان دو طبقه باشد ولی پنت هاوس ها حداقل در طبقه دهم یک ساختمان قرارد دارد.

پنت هاوس ها در حقیقت حریم خصوصی مالک آن محسوب می شود، در صورتی که روف گاردن به علت استفاده از فضای پشت بام، برای تمامی ساکنین آن قابل استفاده می باشد و متراژ آن جزء سند شخصی محسوب نمی شود.

تجهیزات مربوط به پنت هاوس جزئی از زندگی رورزمره ما به حساب می آید، در صورتی که تجهیزات روف گاردن به صورت معمول در دسترس ما نیست و برای استفاده باید به پشت بام ساختمان استفاده کنیم.

روف گاردن ها بیشتر از فضای سبز و امکانات پارکی تشکیل شده اند. مثلا در کمتر روف گاردنی از استخر استفاده می شود اما بیشتر پنت هاوس ها دارای استخر هستند و فضای سبز کمتری دارند.

گیاهان مناسب روف گاردن و پنت هاوس

پنت هاوس یا ساختمان های بلند به دلیل دسترسی محدود به فضای باز، مناسبی برای کشت گیاهان با اندازه کوچک و توانایی سازگاری با شرایط کم نور، باد و خشکی هستند.

پنت هاوس یک فضای داخلی است که بیشتر در بالای یک ساختمان قرار می‌گیرد و دارای نور و دمای مناسب برای رشد گیاهان است. برخی گیاهانی که می‌توانند در پنت هاوس رشد کنند عبارتند از:

گیاه سانسوریا Sansevieria

گیاه سانسوریا (Sansevieria)

گیاهی با برگ‌های پهن، ضخیم و بلند که به خوبی در شرایط نور کم و خشکی رشد می‌کند. این گیاه در زبان فارسی به دراژا نیز معروف است. این گیاه از دسته مارچوبه سانان و از تیره مارچوبگان است که در مناطق استوایی آفریقا کشت می شود.

گیاه سانسوریا از جمله گیاهان مناسب پنت هاوس و روف گاردن محسوب می شود. این گیاه امروزه در بسیاری از آپارتمان ها و اتاق های خواب و ادارات به دلیل زیبایی خاصی که دارد بسیار استفاده می شود. گیاه سانسوریا از جمله گیاهان زینتی است که توانایی خوبی در تصیفه هوا دارد.

دراسنا پرچمی Dracaena Marginata

 دراسنا پرچمی(Dracaena Marginata)

گیاهی با برگ‌های بلند و خزان‌دار که به خوبی در شرایط نور کم و خشکی رشد می‌کند. این گیاه یکی از گیاهان زینتی و آپارتمانی است که مانند گونه های نخل بوده و ریشه های آن قطر یکسانی دارند. برگ های این گیاه سبز رنگ و ریشه آن به رنگ های زرد و نارنجی و اغلب قطر یکسانی دارند.

فیکوس الاستیکا Ficus Elastica

فیکوس الاستیکا (Ficus Elastica)

گیاهی با برگ‌های بلند  به رنگ های قرمز و سبز و شاخه‌های پرتفوی که به خوبی در شرایط نور کم و خشکی رشد می‌کند. از خانواده موراسه و بومی هند و جنوب شرقی اندونزی است. این گیاه به دلیل زیبایی برگ های سبز و ابلق آن در آپارتمان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه دارای مقاومت بالایی است و از این رو در آپارتمان ها بسیار مقاوم و با دوام است.

Cactus کاکتوس

کاکتوس (Cactus)

گیاهی با برگ‌های خزان‌دار و توانایی ذخیره آب بالا که به خوبی در شرایط خشکی رشد می‌کند. کاکتوس از جمله گیاهانی است که به دلیل مقاومت بالا و نیاز آبی کم بسیار مورد استقبال ساکنین آپارتمان قرار می گیرد. این گیاه از تیره کاکتوسان و میخکسانان است و بیش از 1000 نوع از این گونه شناسایی شده است. این گیاه برای مناطق گرم وخشک ایران بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گل اسپاتی فیلوم Peace Lily

گل اسپاتی فیلوم (Peace Lily)

گیاهی با برگ‌های سبز تیره و گل‌های سفید که به خوبی در شرایط نور کم رشد می‌کند. این گیاه به گل صلح نیز معروف است که نماد پاکی و معصومیت است و گیاهی جهت تصفیه هواست. این گیاه نیاز به سایه و رطوبت بالا دارد. این گیاه یک گیاه گرمسیری است که توانایی رشد در مناطق مرطوب و شرجی ایران را دارد. برای همین منظور می توان از این گیاه در روف گاردن های شمال کشور نیز استفاده کرد.

پیرومیا یا گل قاشقی Peperomia

پیرومیا یا گل قاشقی (Peperomia)

گیاهی با برگ‌های کوچک و متنوع شکل، که به خوبی در شرایط نور کم و خشکی رشد می‌کند. پیرومیا یا گل قاشقی یا پیرومیا قاشقی نام گلی است که برگ های آن شبیه قاشق است. به این گیاه فلفلورا نیز گفته می شود. این گیاه با رشد بومی در جنگل‌های نسبتاً تاریک مناطق آمریکای جنوبی (برزیل)، آفریقای جنوبی و آفریقای مرکزی و به طور کلی مناطق گرمسیری است. این گیاه برای شرایط آپارتمانی بسیار مساعد است. رنگ های آن سبز و سفید کرمی بوده و برگ های آن گوشتی و اغلب شبیه قلب و قاشق است.

آلوئه ‌ورا Aloe vera

آلوئه ‌ورا (Aloe vera)

گیاهی با برگ‌های ضخیم و عصاره‌های خوبی که به خوبی در شرایط خشکی رشد می‌کند. این گیاه در زبان فارسی با نام‌ های صبر زرد یا چادُروا معروف است. در طب سنتی با نامهای صِبر ، صبارا و صبر سقوطری نیز شهرت یافته است.این گیاه خاصیت دارویی دارد و از ژل آن برای این مورد استفاده می شود. اندازه این گیاه 60 تا 100 سانتی متر است و برگ های آن نیزه ای کلفت و گوشتی با لبه های دندانه دار سفید است.

سنبل‌الطیب Lavender

سنبل‌ الطیب (Lavender)

گیاهی با برگ‌های سبز روشن و گل‌های بنفش که به خوبی در شرایط نور کم رشد می‌کند. این گیاه به نام علف گربه نیز معروف است. این گیاه بوته ای استوار و چند ساله دارد و در بخش هایی از آسیا و اروپا کشت می شود. این گیاه ارزش دارویی دارد و برای کنترل اعصاب و روان مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه در طب سنتی خواص خواب‌آور، ضد تشنج، درمان افسردگی، هضم‌کننده غذا و ضد دل‌پیچه دارد.

پتوس یا پوتوس Pothos

پتوس یا پوتوس (Pothos)

گیاهی با برگ‌های سبز تیره که در شرایط نور کم و مرطوبی رشد می‌کند. این گیاه بسیار با دوام و سازگار است و امروزه در آپارتمان ها بسیار رواج دارد. ویژگی اصلی این گیاه نگهداری آسان و تکثیر آن است. این گیاه رونده بوده و برگ های آن به شکل قلب می باشد و در برابر شرایط آب و هوایی بسیار استوار است.

کالاتیا یا کالاته Calathea

کالاتیا یا کالاته (Calathea)

 گیاهی با برگ‌های زیبا و روشن که در شرایط نور کم و مرطوبی رشد می‌کند. این گیاه یکی از گیاهان زینتی خانگی و آپارتمانی است که نگهداری آن بسیار آسان است. این گل زيبا با خطوط سفيد برجسته برگ های طاووس مانندش، گونه های متفاوتی دارد كه يكی از زيباترين آنها كالاتيه سه رنگ و كالاتيا گورخری است.

دراسنا Dracaena

دراسنا (Dracaena)

گیاهی با برگ‌های طولانی و باریک که در شرایط نور کم و خشکی می‌تواند رشد کند. گیاه دراسنا، یکی از گیاهان آپارتمانی است که بسیار مقاوم است و در هر شرایط آب و هوایی و کمبود آب رشد می کند. این گیاه در نور کم رشد می کند. گیاه دراسنا، به نخل شباهت دارد و برگ های آن سبز رنگ و خشن و تیز است.

گیاه گندمی یا عنکبوتی Spider Plant

گیاه گندمی یا عنکبوتی (Spider Plant)

گیاهی با برگ‌های سبز روشن و نوارهای سفید که در شرایط نور کم و مرطوبی رشد می‌کند. گیاه گندمی یا عنکبوتی در سراسر جهان کاشت می شود ولی این گیاه مربوط به مناطق بومی استوا و آفریقا می باشد. این گیاه جزء گیاهان پایا بوده در آپارتمان ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است که امروزه در تمامی گلخانه ها کشت می شود. این گیاه 215 گونه شناسایی شده دارد که برگ های آن کشیده و سوزنی شکل است. گلدان های این گیاه را می توان به صورت آویز در بام سبز استفاده کرد.

گیاهان دارویی و معطر Herbs

گیاهان دارویی و معطر (Herbs)

برخی گیاهان خانگی مانند رزماری، تره‌فرنگی، نعناع، بابونه، و گل سرخ، در شرایط نور کم و مرطوبی قابل رشد هستند. این گیاهان علاوه بر خوراکی بودن دارای خواص درمانی بوده و بوی آنها پنت هاوس و روف گاردن شما را فرا می گیرد.

به هرحال، هر گیاهی نیاز به شرایط خاصی دارد و برای رشد و سلامتی آن، مراقبت و دقت لازم است. پیش از انتخاب گیاه برای پنت هاوس خود، بهتر است با شرایط محیط و نیازهای گیاه آشنا شوید تا گیاهی مناسب و سازگار با شرایط شما انتخاب کنید. توجه داشته باشید که برخی از این گیاهان به نور مستقیم خورشید نیاز دارند، بنابراین بسته به موقعیت و نوردهی پنت هاوس شما، ممکن است نیاز به گیاهان دیگری داشته باشید.

طراحی و اجرای پنت هاوس با روف گاردن

پنت هاوس یک نوع آپارتمان لوکس و مدرن است که در طبقه بالای یک ساختمان قرار دارد و معمولا دارای فضای بازی مانند روف گاردن است. روف گاردن یک باغ کوچک روی سقف ساختمان است که می تواند فضای سبز، آرامش و زیبایی را به پنت هاوس ببخشد. در این مقاله به بررسی اصول طراحی و اجرای پنت هاوس با روف گاردن خواهیم پرداخت.

طراحی پنت هاوس با روف گاردن

طراحی پنت هاوس با روف گاردن باید با توجه به عوامل مختلفی انجام شود، از جمله:

  • مساحت و شکل پنت هاوس: باید به این نکته توجه کنید که پنت هاوس چقدر فضای خالی برای احداث روف گاردن دارد و چگونه می توان از شکل و زاویه های مختلف آن برای بهینه سازی فضای سبز استفاده کرد.
  • نور و دمای محیط: باید به این نکته توجه کنید که پنت هاوس چقدر نور طبیعی دریافت می کند و چگونه می توان با استفاده از سایبان، پرده، شیشه دودی و غیره از حرارت زیاد و تابش مستقیم خورشید جلوگیری کرد.
  • انتخاب گیاهان مناسب: باید به این نکته توجه کنید که چه نوع گیاهانی را برای روف گاردن انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی، خاک، نور و دمای محل سازگار باشند و نیاز به مراقبت زیاد نداشته باشند.
  • طرح بندی و دکوراسیون: باید به این نکته توجه کنید که چگونه فضای روف گاردن را با استفاده از قطعات مختلف مانند گلدان، فلاور باکس، مبلمان، فانتزی، نورپردازی و غیره طراحی و دکور کنید تا هم با سبک پنت هاوس هماهنگ باشد و هم جذاب و دلپذیر باشد.

اجرای پنت هاوس با روف گاردن

برای اجرای پنت هاوس با روف گاردن باید مراحل زیر را طی کنید:

  • بررسی شرایط فنی سقف: قبل از شروع به کار باید از مقاومت سقف ساختمان اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که تحمل وزن گیاهان، خاک، آبیاری و مبلمان را دارد. همچنین باید از عایق بندی مناسب سقف اطمینان حاصل کنید تا از نشت آب و رطوبت جلوگیری شود.
  • تهیه مواد و تجهیزات لازم: برای اجرای پنت هاوس با روف گاردن باید مواد و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید، از جمله خاک، کود، گیاهان، گلدان، فلاور باکس، سایبان، مبلمان، فانتزی، نورپردازی و غیره.
  • احداث روف گاردن: برای احداث روف گاردن باید با توجه به طرح بندی و دکوراسیون انتخاب شده، فضای سبز را با استفاده از گلدان، فلاور باکس، گیاهان و کود بسازید و مرتب کنید. همچنین باید سیستم آبیاری مناسب را نصب کنید تا گیاهان به آب کافی دسترسی داشته باشند.
  • تزئین و چیدمان روف گاردن: برای تزئین و چیدمان روف گاردن باید با استفاده از مبلمان، فانتزی، نورپردازی و غیره فضای روف گاردن را به یک فضای دلپذیر و شاداب تبدیل کنید. می توانید با استفاده از سایبان، پرده، شیشه دودی و غیره فضای سایه دار و خصوصی را هم بسازید.

لیست معروف ترین پنت هاوس ها ایران

پنت هاوس الهیه، پنت هاوس فرشته، پنت هاوس برج خلیفه، پنت هاوس برج باران مشهد، پنت هاوس برج دوقلو کیش، پنت هاوس برج چناران، پنت هاوس برج خاتم، پنت هاوس برج رولکس فرمانیه، پنت هاوس هتل پارمیس کیش، پنت هاوس جهانشهر کرج، پنت هاوس جم دراما، پنت هاوس چناران پالاس، پنت هاوس چناران پارک،پنت هاوس روما رزیدنس، پنت هاوس رولکس فرمانیه،پنت هاوس رونا،پنت هاوس رم هتل درویشی، پنت هاوس رونا و سوک هون، پنت هاوس گلستان اهواز، پنت هاوس گلسار رشت، پنت هاوس نیایش شیراز

پنت هاوس تهران

پنت هاوس های لوکس و لاکچری در تهران بیشتر در برج ها و مناطق پاسداران، فرمانیه، چیتگر، زعفرانیه، ولنجک، شهرک غرب  و به طور کلی مناطق شمال تهران، غرب تهران، عظیمیه کرج و … به چشم می خورد. اگر شما هم قصد دارید پنت هاوس خرید کنید یا قصد طراحی و اجرای روف گاردن پنت هاوس در شهر تهران را دارید حتما مطالب زیر را مطالعه کنید:

پنت هاوس تهران یکی از محبوب ترین و جذاب ترین انتخاب های مسکن برای کسانی است که دوست دارند در شهر زندگی کنند. پنت هاوس ها معمولا در طبقات بالای ساختمان های مسکونی واقع شده اند و دارای فضای باز، نور زیاد، چشم انداز خیره کننده و امکانات رفاهی بالایی هستند. پنت هاوس ها در تهران به علت جمعیت زیاد و فضای شلوغ شهر، یک گزینه ایده آل برای کسانی است که به دنبال آرامش، حریم خصوصی و لذت بردن از زندگی شهری هستند.

پنت هاوس در تهران گزینه ای جذاب و لوکس برای زندگی شهری است. پنت هاوس ها به شما فضای باز، امکانات رفاهی، حریم خصوصی و ارزش افزوده می دهند. اما پنت هاوس ها همچنین دارای قیمت بالا، هزینه نگهداری زیاد و امنیت کمتر هستند. شما باید مزایا و معایب پنت هاوس را با توجه به نظرات خود و شرایط خود مقایسه کنید.

 مزایای پنت هاوس در تهران

  • فضای باز: یکی از بزرگترین مزایای پنت هاوس ها این است که دارای فضای باز و باغچه یا تراس بزرگی هستند. این فضای باز به شما اجازه می دهد که از آب و هوای خوب، نور طبیعی، چشم انداز شهر و ستارگان لذت ببرید. شما می توانید در فضای باز خود گل و گیاه بکارید، مبلمان راحت قرار دهید، مهمانی بگیرید یا فقط استراحت کنید.
  • امکانات رفاهی: پنت هاوس ها معمولا دارای امکانات رفاهی بالایی هستند که به شما راحتی و آسایش بیشتری می دهند. برخی از این امکانات عبارتند از: سیستم گرمایش و سرمایش مرکزی، آسانسور، پارکینگ، سرویس بهداشتی فرنگی، سرویس خدمات نظافت و نگهبانی، استخر، سونا، جکوزی، سالن ورزش و …
  • حریم خصوصی: پنت هاوس ها به شما حریم خصوصی بالایی می دهند. شما نخواهید با صدای سرو صدای همسایگان، ترافیک شهر، آلودگی صوتی و هوایی و … مواجه شوید. شما در پنت هاوس خود مستقل و آزاد خواهید بود.
  • ارزش افزوده: پنت هاوس ها به علت کمبود آپارتمان های فضای باز در تهران، دارای ارزش افزوده بالایی هستند. اگر شما قصد خرید یا سرمایه گذاری در پنت هاوس دارید، می توانید از بازدهی بالایی برخوردار شوید. پنت هاوس ها در بازار مسکن تهران دارای تقاضای زیادی هستند و قیمت آنها همواره در حال افزایش است.

 معایب پنت هاوس در تهران

  • قیمت بالا: یکی از بزرگترین معایب پنت هاوس ها این است که قیمت خرید یا اجاره آنها بسیار بالاست. پنت هاوس ها به علت موقعیت، فضای باز، امکانات رفاهی و ارزش افزوده خود، دارای قیمت بالاتری نسبت به آپارتمان های معمولی هستند. برای خرید یا اجاره پنت هاوس در تهران، شما باید بودجه زیادی را در نظر بگیرید.
  • هزینه نگهداری: پنت هاوس ها به دلیل داشتن فضای باز و امکانات رفاهی زیاد، نیاز به نگهداری و تعمیرات بیشتری دارند. شما باید برای گل و گیاه، آبیاری، نظافت، سرویس سیستم گرمایش و سرمایش، استخر، جکوزی و … هزینه بپردازید. این هزینه ها ممکن است در طولانی مدت به شما سنگین بیاید.
  • ·         – امنیت کمتر: پنت هاوس ها به دلیل وجود فضای باز و دسترسی آسان به طبقات بالای ساختمان، ممکن است دارای امنیت کمتری باشند. شما باید احتمال سرقت، حمله حیوانات وحشی، آتش سوزی و … را در نظر داشته باشید. برای جلوگیری از این خطرات، شما باید از سامانه های نظارت تصویری، قفل های الکترونیک، سامانه های آژیر خطر و … استفاده کنید.