روف گاردن در شمال دارای مزایا و معایبی است که با توجه به رطوبت شمال کشور، معایب روف گاردن در شمال نسبت به سایر شهرها مانند تهران بیشتر است، چرا که در شمال کشور با توجه به رطوبت و هوای شرجی و باران های فصلی باید مراقب ایجاد رطوبت و نم در روف گاردن بود و اهمیت تاسیسات و تجهیزات روف گاردن در این قسمت مشخص می شود. ما در این مقاله به تفصیل در مورد روف گاردن، روف گاردن شمال، مزایای روف گاردن در شمال، معایب روف گاردن در شمال و روف تاپ گاردن صحبت می کنیم.

روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا بام سبز یا باغ بام یا بام باغ یکی از المان های جدید معماری ساختمان های امروزی محسوب می شود. روف گاردن به فضای سبز بالای پشت بام های مسکونی و ویلایی گفته می شود که از تاسیسات و تجهیزاتی برای ایجاد، تاسیس و نگهداری روف گاردن استفاده می شود.

امروز روف گاردن در تهران و شمال کشور بسیار رواج دارد. بسیاری از ویلاها و ساختمان های مسکونی از روف گاردن برای زیبایی و ایجاد ارزش افزوده استفاده می کنند. به محوطه سازی حیاط ویلا لنداسکیپ یا چشم انداز یا معماری منظر نیز گفته می شود.در ادامه در خصوص معایب روف گاردن در شمال بیشتر صحبت می کنیم.

همچنین روف گاردن ها در تراس ساختمان استفاده می شود که به آن تراس گاردن یا تراس سبز نیز گفته می شود. تراس گاردن با روف گاردن تفاوت های زیادی دارد که تفاوت اصلی آن در پوشیده بودن تراس با شیشه یا سایر المان های دیگر مانند دیوار است که روف گاردن در فضای باز بالای پشت بام ایجاد می شود.

پنت هاوس ها و ساختمان های لاکچری در تهران و شمال کشور از روف گاردن برای ایجاد فضایی لاکچری در فضای خود استفاده می کنند که تفاوت پنت هاوس روف گاردن متفاوت است.

روف گاردن در شمال

 روف گاردن در شمال چیست؟

روف گاردن در شمال کشور علی الخصوص اجرای روف گاردن در مازنداران به علت مهاجرت مردم از شهرهای بزرگ مثل تهران، بسیار رواج پیدا کرده است. روف گاردن به ساختمان شما کمک می کند تا محیطی سرسبز و دلنشین را در پشت بام ویلای خود ایجاد کنید.

روف گاردن دارای انواع مختلفی است که می توان به روف گاردن متمرکز یا فشرده، روف گاردن نیمه متمرکز یا نیمه فشرده، روف گاردن گسترده، روف گاردن ترکیبی، روف گاردن سبز آبی، روف گاردن بیوسولار، روف گاردن پرتابل مدولار یا پیش ساخته نیز اشاره کرد. همچنین به روف گاردن متمرکز یا فشرده، روف تاپ گاردن هم گفته می شود.

روف گاردن های فشرده برای تحمل وزن زیاد ساخته شده اند. آنها را می توان به تمام انواع گیاهان، درختچه ها، درختان و حتی فواره ها پر کرد. به دلیل پشتیبانی اضافی مورد نیاز، این نوع روف گاردن ها عمدتاً در ساختمان های تجاری یافت می شوند.

روف گاردن های گسترده بیشتر در خانه های مسکونی رایج است. گیاهان کوچک‌تر سریع ‌الرشد که می‌توانند در محیط‌های کم آب رشد کنند معمولاً گیاه انتخابی هستند.

مزایای روف گاردن در شمال

مزایای روف گاردن در شمال

سازگاری روف گاردن با محیط زیست

این احتمالاً بارزترین مزیت و اصلی ترین دلیلی است که بسیاری از آنها برای ایجاد روف گاردن انتخاب می کنند. برای محیط زیست خوب است زیرا گیاهان بیشتری را به دنیای ما اضافه می کند که به ما کمک می کند تا اکسیژن بیشتری به ما بدهد.

عایق عالی برای پشت بام روف گاردن

لایه های زیادی که برای ساخت روف گاردن در تهران و شمال کشور استفاده می شود با هم کار می کنند تا عایق عالی برای خانه یا ساختمان شما ایجاد کنند. این به شما کمک می کند تا در هزینه های انرژی صرفه جویی کنید و خانه خود را در تابستان خنک و در زمستان گرم نگه دارید.

نصب نسبتا آسان روف گاردن

نصب روف گاردن به طور کلی آسان است و اگر روی سقف صاف هستید و درک اولیه ای از باغبانی دارید، احتمالاً می توانید خودتان این کار را انجام دهید.

با این حال، برخی از قطعات هستند که ممکن است کمی فنی تر باشند و نیاز به نصب افراد با تجربه در روف گاردن داشته باشند. یکی از این قسمت ها می تواند لایه ضد آب باشد (جزئیات بیشتر در مورد آن در مقاله قبلی که قبلاً به آن لینک دادم).

خودپایداری روف گاردن

بسته به نحوه نصب روف گاردن شما می تواند خود نگهدار باشد به این معنی که هرگز نیازی به آبیاری آن نخواهید داشت. نوع گیاهان مورد استفاده و آب و هوا در این امر نقش حیاتی خواهد داشت.

کنترل رواناب در روف گاردن

روف گاردن به کاهش رواناب آب کمک می کند. اکثر باغ‌های پشت بام از سیستم زهکشی استفاده می‌کنند که به جلوگیری از خروج خاک یا محیط‌های دیگر کمک می‌کند.

مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید در روف گاردن

این مزیت ممکن است واضح باشد، اما لایه های بالایی روف گاردن از لایه ضدآب آسیب پذیرتر پایینی در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. این باعث افزایش طول عمر روف گاردن می شود.

قیمت روف گاردن

قیمت یک روف گاردن به شدت متفاوت است زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد که در هزینه کلی نقش دارند. اما یک تخمین تقریبی حدود 100 تا 400 دلار به ازای هر مربع (100 فوت مربع = 1 مربع) خواهد بود. قیمت برای سقف های فشرده یا باغ های تخصصی تر گران تر خواهد بود.

عمر بالای سقف روف گاردن

انتظار می رود که روف گاردن ها از 30 سال تا 50+ سال بسته به نحوه نگهداری و نوع باغ (فشرده یا گسترده) دوام داشته باشند.

مقاومت در برابر ضربه به پشت بام روف گاردن

روف گاردن در برابر شاخه های افتاده یا طوفان تگرگ به خوبی مقاومت می کند. اگر آسیبی رخ دهد، احتمالاً این گیاهان هستند که به راحتی می توان آنها را جایگزین کرد.

هیچ یک از مناطق بحرانی مانند لایه های پایین آسیب نمی بینند زیرا شوک ناشی از ضربه در سراسر محیط در حال رشد جذب می شود.

ایجاد شیب در روف گاردن

روف گاردن را می توان در اکثر شیب های پشت بام نصب کرد. حداقل شیب برای یک روف گاردن 2 درصد یا یک سقف تقریباً صاف است. پس از درجه 3:12 ، باید لایه های پایداری ضد برشی برای جلوگیری از فرسایش داشته باشید. هر چیزی بیش از 5:12 زمین برای یک روف گاردن بسیار شیب دار است.

مقاومت در برابر آتش پشت بام روف گاردن

روف گاردن ها بر اساس سطح مقاومت در برابر آتش متفاوت هستند. اما به طور کلی، آنها یک کلاس A در نظر گرفته می شوند.

محیط رشد مقاوم در برابر آتش است اما گیاهان ارگانیک هستند اگر خشک شوند به راحتی قابل احتراق هستند.

برای افزایش مقاومت در برابر آتش، توصیه می شود که محیط کشت حداقل 30 میلی متر عمق داشته باشد.همچنین بهتر است مانند گیاهان ساکولنت گیاهانی داشته باشید که آب زیادی را در خود نگه می دارند.

تولید و پرورش سبزیجات و گیاهان خوراکی در روف گاردن

از روف گاردن می توان برای پرورش گیاهان خوراکی مانند گیاهان و سبزیجات استفاده کرد. این نوع گیاهان به اندازه هر باغ دیگری نیاز به نگهداری دارند. اما اگر از باغبانی لذت می برید، پس چرا باغ دیگری در پشت بام خود نداشته باشید؟

ایجاد عایق صوت و صدا در روف گاردن

روف گاردن نه تنها ضربه ها را جذب می کند، بلکه به جذب صدا نیز کمک می کند. این 7 لایه با هم کار می کنند تا صدای بیرون را کاهش دهند و یک روف گاردن را ساکت تر از سایر سیستم های سقف می کنند.

ایجاد محیطی برای حمایت از حیاط وحش در روف گاردن

باغ های پشت بام محیط های بسیار خوبی ایجاد می کنند که به حمایت از زیستگاه های پرندگان و سایر حیوانات کمک می کند. اگر شما هم مثل من هستید و عاشق صدای جیر جیر پرندگان در صبح هستید، پس بام سبز گزینه خوبی است.

زیبایی شناسی

روف گاردن ها می توانند خوب به نظر برسند و همچنین می توانند بد به نظر برسند. فقط بستگی به این دارد که چقدر خوب ساخته شده باشد. اما چیزی که در مورد روف گاردن بسیار خوب است این است که کاملاً با هر چیزی که می خواهید قابل تنظیم است تا بتوانید با هر سبکی مطابقت داشته باشید.

امکان راه رفتن در پشت بام روف گاردن

بام های سبز بر خلاف سایر سیستم های سقفی که شکننده هستند و در صورت راه رفتن می توانند بشکنند، قابل راه رفتن هستند. شما می توانید روی بام سبز یا روف گاردن راه بروید تا زمانی که روی گیاهان پا نگذارید یا اینکه گیاهان تحمل قدم گذاشتن روی آن را داشته باشند.

کاهش دهنده استرس

بام سبز می تواند به کاهش استرس کمک کند. احساس رشد گیاهان و نزدیک شدن به طبیعت می تواند به شما کمک کند تا آرامش داشته باشید و حال و هوای خوبی ایجاد کنید. این واقعیت که بام های سبز به کاهش سر و صدا کمک می کنند نیز به آرام و آرامش داخل خانه شما کمک می کند.

اگر در شهری بدون دسترسی به زمین برای باغبانی زندگی می کنید، یک روف گاردن ممکن است گزینه جذابی به نظر برسد. برخی از باغ‌های پشت بام – در ساختمان‌های تجاری، مجتمع‌های آپارتمانی یا خانه‌های شخصی – شکوفا می‌شوند و بدون مشکل گل، میوه یا سبزیجات تولید می‌کنند. سایر روف گاردن ها ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند.

ایجاد ارزش افزوده برای ویلا روف گاردن

روف گاردن باعث ایجاد ارزش افزوده برای ویلای شما در شمال می شود. مخاطبین این ویلاها مشکلی با قیمت بالاتر و داشتن امکان روف گاردن در پشت بام ویلای خود ندارند.

به محیط زیست کمک می کند

مطالعات نشان داده اند که باغ های پشت بام می توانند به مدیریت آب طوفان و کاهش دما کمک کنند. همچنین می تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد و گرما را جذب کند. به غیر از گل ها و گیاهان تزئینی، سقف ها را می توان به مزرعه نیز تبدیل کرد.

در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود

تحقیقات نشان می دهد که پس انداز در یک دوره 50 ساله بالغ بر 19 دلار در هر فوت مربع است. همچنین دریافت که هزینه های نگهداری با گذشت زمان کاهش می یابد. از آنجایی که بام های سبز به عنوان عایق عمل می کنند، هزینه های انرژی را برای ساختمان کاهش می دهند. طبق گزارش EPA، تالار شهر شیکاگو تقریباً 3600 دلار در هزینه های گرمایش صرفه جویی می کند.

ظاهر ساختمان و سلامت روان مستاجرین را بهبود می بخشد

یک باغ روی پشت بام ساختمانی را در شهری پر از آسمان خراش متمایز می کند. همچنین می تواند رنگ و تنوع بسیار مورد نیاز را اضافه کند. یک مطالعه تأثیر تماشای یک بام سبز و یک پشت بام ساده و بتنی را مقایسه کرده است. کشف کرد که 40 ثانیه تماشای بام های سبز پر جنب و جوش می تواند دامنه توجه و تمرکز افراد را بهبود بخشد.

باغ های پشت بام در یک شهر مدرن راه فراری از بتن و پرده ها را فراهم می کنند. آنها مزایای ثابت شده ای برای محیط زیست، سلامت روحی و جسمی افراد دارند. اگر قصد دارید یک بام سبز بسازید، به یاد داشته باشید که به تصویر بزرگ فکر کنید.

معایب روف گاردن در شمال چیست

معایب روف گاردن در شمال

ایجاد نم در روف گاردن

یکی از مشکلات اصلی و معایب روف گاردن در شمال، ایجاد نم و رطوبت در سقف روف گاردن است، شرکت ال گرین متخصص اصلی در عایق رطوبتی روف گاردن، ایزولاسیون روف گاردن، آب بندی روف گاردن، ایجاد محافظ عایق روف گاردن، محافظ ضد نم روف گاردن می باشد که از ایجاد رطوبت در سقف پشت بام روف گاردن در شمال کشور جلوگیری می کند.

هزینه نصب روف گاردن

یکی از معایب روف گاردن در شمال هزینه نصب روف گاردن در شمال می باشد. معایب بسیار کمی وجود دارد، اما هزینه نصب اصلی ترین است. نصب بام سبز نسبت به سقف مسطح سنتی گرانتر خواهد بود، زیرا ممکن است ساختار زیرین برای مقابله با بار اضافی مستحکم شود.

بام های سبز فواید زیادی دارند که شما دیوانه خواهید شد که نصب در یک منطقه مناسب را در نظر نگیرید. پس از نصب، بام سبز زیبا، کم نگهداری و سازگار با محیط زیست است.

وزن و ساختار روف گاردن

یکی از معایب روف گاردن در شما، ساختار و وزن است که یک روف گاردن می تواند برای کل ساختمان مشکلاتی ایجاد کند. خاک و گلدان های کاشت هر دو سنگین هستند،  چه در باغچه پشت بام خود بستر کاشت خاک ایجاد کنید و چه از گلدان استفاده کنید، به طور قابل توجهی به وزنی که بر روی ساختار سقف گذاشته می شود، اضافه می کنید.

صفحات پاسیو و مبلمان بر وزن سقف می افزایند. بیشتر سقف های ساختمان ها قبل از اینکه روف گاردن به طور ایمن رشد کند، به تقویت مناسب نیاز دارند. باغ‌های بام بلند ممکن است با بادهای شدید که به گیاهان و نهال‌های جوان آسیب می‌رساند، مشکل داشته باشند.

تامین آب روف گاردن

یکی از معایب روف گاردن در شمال تامین آب روف گاردن می باشد.یک روف گاردن فشار سنگین تری بر منبع آب ساختمان وارد می کند. اگر هیچ خروجی آب روی پشت بام وجود ندارد، باید یا در روف گاردن آب نصب کنید یا آب را از داخل ساختمان حمل کنید. یک باغ سنتی زمین می تواند آزادانه زهکشی کند، اما یک روف گاردن به یک سیستم زهکشی خاص – و گران قیمت نیاز دارد.

 این سیستم اطمینان حاصل می کند که هیچ آبی از باغ از طریق شکاف ها یا شکاف های دیوار به داخل ساختمان نشت نمی کند. علاوه بر این، سیستم زهکشی باید اطمینان حاصل کند که آب از باغ به بیرون از ساختمان نمی چکد.

بیمه و ایمنی پشت بام روف گاردن

یکی از معایب روف گاردن در شمال مشکلات و خطرات احتمالی روف گاردن است که اگر ساختمان شما دارای روف گاردن باشد، احتمال دارد که شرکت های بیمه حق بیمه بیشتری نسبت به پوشش همان ساختمان بدون روف گاردن دریافت کنند. هزینه های بیمه بیشتر نشان دهنده راه دیگری است که در آن یک روف گاردن اغلب گرانتر از یک باغ معمولی است.

روف گاردن به دلیل خطر سقوط ممکن است از باغ های معمولی خطرناک تر باشد. اگر کودکانی دارید – یا آنها را دعوت می کنید – به باغ پشت بام خود، مطمئن شوید که لبه های باغ سد شده است تا کسی نتواند از پشت بام بیفتد.

نصب غشا

یکی از معایب روف گاردن در شمال نصب غشاء برای تاسیسات روف گاردن است. اگر روف گاردن دارای بسترهای خاکی باشد، باید یک غشای محافظ بین خاک و پشت بام ساختمان نصب شود. نصب این ممبران یک کار تخصصی است و می تواند هزینه بر باشد. غشاهای روف گاردن ممکن است به مرور زمان تخریب شوند یا در اثر پیچ، میخ یا استفاده از ابزار باغبانی پاره شوند.

یک غشای پاره شده می تواند آب و خاک را به ساختار ساختمان نشت کند. بازسازی یا جایگزینی غشاء ممکن است نیاز به حذف کامل روف گاردن داشته باشد، که شما را از نظر برنامه ریزی باغ و توسعه گیاه به نقطه اول باز می گرداند.

همه ما می خواهیم بهترین فضا را برای مطالعه به نسل بعدی بدهیم و طراحی دقیق ساختمان برای اطمینان از این امر مهم است. شامل یک دیوار زنده بسیار بیشتر از یک ویژگی ظاهری زیبا است، همچنین می تواند از نمای ساختمان در برابر UV و آلودگی محافظت کند.

 با این حال، آنها می توانند یک گام فراتر بروند، کیفیت هوا بهبود یافته می تواند به دانش آموزان کمک کند ذهن خود را متمرکز کنند و  ویژگی های جذب صدا می تواند منطقه متمرکزتر ساکت تری ایجاد کند.

معایب رایج

یکی از معایب روف گاردن در شمال معایب رایجی است که شامل وضعیت آب و هوایی می شود. ساختمان‌هایی که برای نگهداری عمومی به آب زیادی نیاز دارند، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند، زیرا باغ‌های پشت بام به میزان قابل توجهی در منبع آب قطع می‌شوند. از آنجایی که خاک ماده نسبتاً سنگینی است، بیشتر سقف‌ها قبل از کاشت بی‌خطر باغ‌ها بر روی سطوح خود، نیاز به تقویت‌کننده دارند. پشت بام هایی که به طور منظم در معرض باد شدید قرار می گیرند ممکن است تعداد قابل توجهی از گیاهان و نهال ها را در فصول خاصی از دست بدهند.

نشتی

یکی از معایب روف گاردن در شمال نشتی و ایجاد نم در روف گاردن می باشد. اگرچه روف گاردن ها به یک غشای محافظ در بین خاک و پشت بام نیاز دارند، اما در صورت نفوذ میخ، پیچ یا ابزار باغبانی به پوشش ممکن است نشتی رخ دهد. از آنجایی که تعمیر غشا نیاز به حذف بخشی یا کل باغ دارد، این بازسازی پرهزینه است.

ساکنان شهر که مایل به پرورش سبزیجات و گل های تازه هستند، گاهی اوقات ترجیح می دهند باغ هایی را در پشت بام خانه ها، مجتمع های آپارتمانی و ساختمان های اداری تجاری بکارند.

ساختمان‌هایی که برای نگهداری عمومی به آب زیادی نیاز دارند، ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند، زیرا باغ‌های پشت بام به میزان قابل توجهی در منبع آب قطع می‌شوند.

سایر معایب

برخلاف یک باغ معمولی، باغ‌های پشت بام به سیستم‌های زهکشی پیچیده و پرهزینه نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که آب از طریق شکاف‌ها و شکاف‌های ریز در دیوارها و یا چکه‌هایی از کناره‌های ساختمان به داخل ساختمان نفوذ نمی‌کند.

حق بیمه برای ساختمان های دارای روف گاردن عموماً بالاتر از سازه های استاندارد است. ساختار و وزن یک روف گاردن می تواند برای کل ساختمان مشکلاتی ایجاد کند.

حشرات را جذب می کند

یکی از معایب روف گاردن در شمال جذب حشرات به محیط کشت روف گاردن می باشد. گیاهان حشرات ناقل بیماری را جذب می کنند. این یک کابوس بالقوه برای مستاجرین است، زیرا آفات می توانند وارد خانه شده و به خانه های آنها حمله کنند. می توانید با یک  نابودگر حشرات که از محصولاتی استفاده می کند که برای استفاده در داخل و خارج امن هستند، جلوگیری کنید. از احتمال ابتلا به بیماری های عفونی یا استفاده از آفت کش های مضر جلوگیری می کنید.

ساخت و نگهداری آن گران است

یکی از معایب روف گاردن در شمال هزینه ساخت و نگهداری آن می باشد. یک مطالعه در سال 2006 توسط دانشگاه میشیگان، هزینه ساخت و ساز را بین یک پشت بام معمولی و یک بام سبز مقایسه کرد.

دریافت که قیمت دومی 464000 دلار است، در حالی که قیمت اولی فقط 335000 دلار است. اگر تورم را در نظر بگیرید، تفاوت حتی بیشتر است. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) پیش بینی می کند که هزینه نگهداری بام سبز از 0.75 تا 1.50 دلار در هر فوت مربع است. بسته به محوطه سازی و نوع گیاهان انتخابی، قیمت می تواند بالاتر رود.

رعایت الزامات مربوط به استاندارد ها و قوانین شهرداری

یک باغ روی پشت بام باید استانداردهای تعیین شده توسط شهرداری ها را رعایت کند. باید بررسی کنید که لوله کشی و قابلیت های الکتریکی ساختمان می تواند باغ را اداره کند. اگر ساختمان شما قدیمی است، ممکن است لازم باشد با یک متخصص مشورت کنید تا مشخص شود که آیا می توان آن را نصب کرد یا خیر.

تعمیر و نگهداری

یکی از معایب روف گاردن در شمال تعمیر و نگهداری آن می باشد. روف گاردن ها نسبت به سایر سیستم های سقف معمولی به نگهداری بیشتری نیاز دارند. بسته به نوع گیاهی که استفاده می کنید، ممکن است مجبور شوید محیط کشت یا سایر نگهداری باغ را جایگزین کنید.

نمونه ای از این موارد زمانی است که برخی از صاحبان روف گاردن گیاهانی را انتخاب می کنند که به آب بیشتری نیاز دارند، بنابراین باید یک سیستم آبیاری روی سقف خود راه اندازی کنند تا به طور منظم گیاهان را آبیاری کنند. اگر از گزروفیت ها یا گیاهان کم آب استفاده می شود این مورد نیاز نیست.

وزن سنگین

یکی از معایب روف گاردن در شمال وزن سنگین و فشار بار مرده و زنده به سقف ساختمان می باشد. روف گاردن ها می توانند یک سیستم سقف سنگین به خصوص روف گاردن های فشرده باشند.

در سمت پایین طیف، و روف گاردن می تواند کمتر از 200 کیلوگرم در هر مربع وزن داشته باشد. در طرف مقابل، روف گاردن ها می توانند بیش از 1000 کیلوگرم در هر مربع وزن داشته باشند.

اگر قصد نصب روف گاردن را دارید، باید اطمینان حاصل کنید که پشتیبان سقف شما می تواند وزن زیادی را تحمل کند.

مقاومت در برابر باد

یکی از معایب روف گاردن در شمال، مقاومت در برابر باد می باشد که مشکل اصلی روف گاردن ها و باد این است که بادهای شدید می توانند رسانه های در حال رشد را از بین ببرند. اجازه ندهید که این یک معامله شکن باشد، زیرا آنها پوشش های توری خاصی می سازند که می توان از آنها برای جلوگیری از ریزش خاک استفاده کرد.

تعمیرات

یکی از معایب روف گاردن در شمال تعمیرات آن می باشد که در صورت نیاز به تعمیر، (احتمالاً به دلیل نصب نامناسب) تعمیر وقت گیر است. به منظور تعمیر یک روف گاردن که نشتی دارد، نیاز به برداشتن چندین لایه برای پایین آمدن به لایه ضد آب زیر است.

این امر به ویژه زمانی چالش برانگیز است که ندانید نشت از کجا می آید و باید آن را جستجو کنید. به همین دلیل است که نصب روف گاردن توسط شخصی که می داند چه کار می کند بسیار مهم است.

مزایا و معایب روف تاپ گاردن معایب روف گاردن در شمال شرکت Elgreen | مشاوره تخصصی، طراحی و اجرای روف گاردن

مزایا و معایب روف تاپ گاردن

فقط به این دلیل که در یک آپارتمان یا آپارتمان زندگی می کنید، به این معنی نیست که از شادی داشتن یک باغ محروم خواهید شد. شما می توانید با کاشت درختان در گلدان ها و ظروف روی پشت بام خود یک باغ ایجاد کنید. وقتی داخل آن بنشینید و چای یا قهوه صبحگاهی روزانه خود را میل کنید، می تواند بسیار سرگرم کننده و رضایت بخش باشد. در اینجا ما در مورد مزایا و معایب باغ های پشت بام صحبت خواهیم کرد. 

منظور از باغ پشت بام چیست؟

باغ پشت بام باغی است در پشت بام خانه، آپارتمان یا آپارتمان. داشتن یک باغ روی پشت بام با کاشت درخت و پرورش سبزیجات مزایای مختلفی دارد. همچنین به کنترل دمای ساختمان، بهبود معماری، فرصت های تفریحی، زیستگاه ها یا راهروهای حیات وحش، مزایای هیدرولوژیکی و غیره کمک می کند.

در حالی که در پشت بام خود باغ ایجاد می کنید، فقط می توانید در گلدان ها و ظروف درخت بکارید. سقف هایی که با چوب ساخته شده اند ممکن است بار اضافی از گلدان و خاک را تحمل نکنند. با این حال، باغبانی را می توان برای گیاهان کوچک انجام داد. اگر کف پشت بام از بتنی باشد، آسیب کمتری به سطح وارد می شود. با این حال، شما باید از ظروف سبک وزن استفاده کنید.

منظور از باغ پشت بام چیست

مزایای داشتن یک باغ بام روی پشت بام

  • انتشار CO2 را کاهش می دهد.
  • اکسیژن بیشتری تولید می کند.
  • گرمای ساختمان و هزینه های انرژی را کاهش می دهد.
  • زیستگاهی برای حیات وحش ایجاد خواهد کرد.
  • آب باران را می گیرد و برداشت می کند.
  • دمای محیط را کاهش می دهد.
  • رواناب و تخلیه آب طوفان.
  • ارزش ملک را به صورت فروش مجدد یا اجاره به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. با در دسترس بودن امکانات با ارزش، ارزش سازه را افزایش می دهد.
  • با محکم کردن پوشش زیرین سقف، طول عمر سقف را افزایش می دهد.
  • کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا وجود دارند که در آن دولت مشوق های اعتبار مالیات بر دارایی را برای داشتن پشت بام های سبز به مالک ارائه می دهد.
  • باغ پشت بام عایق در برابر گرما و سرما است.
  • باغ پشت بام آب طوفان را حفظ و مدیریت می کند.
  • باغ های مرتفع پشت بام، اقلیم های کوچک شهری را تغییر می دهند.
  • مزایای اجتماعی
  • هوای خالص

معایب داشتن باغ بام روی پشت بام

  • ساختار و وزن یک باغ پشت بام می تواند برای کل ساختمان مشکل ساز باشد.
  • فشار زیادی به منبع آب ساختمان وارد می کند.
  • نصب غشا
  • بیمه و ایمنی
  • برخلاف باغ‌های سنتی، باغ‌های پشت بام به سیستم‌های زهکشی پیچیده و پرهزینه نیاز دارند تا از طریق شکاف‌های ریز آب به داخل ساختمان نفوذ نکند.
  • اگر باغ پشت بام به درستی تمیز یا بررسی نشود، ممکن است امکان زیستگاه مارها و خزندگان سمی وجود داشته باشد.