روف گاردن یا همان بام سبز به عنوان یک ارتباط دهنده قوی برای ساکنین ساختمان با فضای سبز محسوب می شود. روف گاردن سبب آسایش و آرامش ساکنین ساختمان در آلودگی ها و هرج و مرج های شهری به حساب می آید. حال مجهز کردن این فضای سبز در پشت بام نیازمند مواردی است که علاوه بر زیبایی، آسایش و آرامش را به همراه آورد.

مبلمان روف گاردن یکی از موثرترین تجهیزات برای استقرار و نشیمنگاه استفاده‌کنندگان از فضای سبز پشت بام محسوب می شود. این مبلمان برای مواردی همچون غذا خوردن، دراز کشیدن، نشستن و … استفاده می شود. اما نکته حائز اهمیت این است که جنس این مبلمان در برابر شرایط آب و هوایی اعم از حرارت و نور خورشید باران و برف باشد مقاوم باشد و دچار زنگ زدگی کپک قارچ پوسیدگی کمرنگ شدن و… نشود. قبل از خرید مبلمان روف گاردن باید به چه نکاتی توجه کنیم که در انتخاب مبلمان خیلی موثر است.

قیمت مبلمان روف گاردن

قیمت مبلمان روف گاردن برای مالک ساختمان در هنگام طراحی حائز اهمیت است که بر اساس بودجه، سبک طراحی، فضای در نظر گرفته شده و … می توان از مبلمان چوبی، فلزی، آلومینیومی، حصیری و … استفاده کرد. کیفیت مبلمان با توجه به جنس و هزینه ای که انجام می شود متفاوت است و تیم طراحی در این مورد به شما کمک می کند.

ملاک های انتخاب مبلمان روف گاردن

انتخاب سبک مبلمان

مبلمان روف گاردن بیانگر ایده ها و شخصیت های شماست و از این حیث حائز اهمیت است. این مبلمان باید با سبک دکوراسیون داخلی روف گاردن مرتبط باشد تا علاوه بر راحتی، خلاقیت و نوآوری را به چشم بیاورد. پس در این حالت نباید از مبلمان خشک و سخت استفاده کرد تا استفاده‌کنندگان در مدت طولانی از آن احساس آرامش کنند.

راحتی مبلمان

استفاده از مبلمان با هدف آسایش و آرامش و راحتی استفاده کننده از آن انجام می‌شود. صندلی ها و مبلمان باید از نظر ارگونومیک آرامش و راحتی را برای استفاده کننده و میزان لذت از فضای روف گاردن را افزایش دهد. مبلمان روف گاردن باید با آناتومی بدن انسان هماهنگ باشد.

مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی

جنس متریال استفاده شده در مبلمان روف گاردن باید در برابر شرایط آب و هوایی از جمله باران، نور خورشید، گرما، سرما، باد و طوفان مقاوم باشد.

سهولت در تمیز کردن و شستشو

مبلمان روف گاردن نباید ایجاد لکه یا تولید قارچ کند. طبق تجربیات اجرای روف گاردن، استفاده از حصیر مصنوعی یک انتخاب عالی برای این کار محسوب می شود. برای تمیز کردن مبلمان متریال مورد استفاده باید قابلیت شستشو با آب و مایع شستشو را داشته باشد که این کار را می توانید با استفاده از دستمال یا آب در همان پشت بام انجام داد.

فضای مورد استفاده

در هنگام انتخاب و خرید مبلمان روف گاردن باید به فضای مورد استفاده آن دقت کنیم. برای این منظور باید در زمان طراحی، مکان و فضای مناسب آن را انتخاب کنیم. به طور کلی مبلمان روف گاردن را از حیث راحتی، کیفیت متریال، طول عمر، فضای مورد استفاده و … مورد بررسی قرار می دهیم.

مبلمان قابل جمع شدن

در بسیاری از روف گاردن های مدرن، از مبلمانی استفاده می شود که قابلیت جمع کردن مبلمان و کوسن ها را داشته باشد. این کار می تواند از فضای اشغال شده پشت بام کم کند و کمک زیادی به طراحی اولیه و استفاده از فضا می کند.

محافظت از وسایل روی مبلمان

یکی از دغدغه های اصلی برای استفاده از مبلمان و میز ناهار در روف گاردن این است که نباید وسایل آن کثیف یا قارچ بگیرد و نیازی به رفت و برگشت به داخل ساختمان باشد. برای این منظور می توان مبلمان را در زیر آلاچیق روف گاردن کار کرد.

مبلمان رو ف گاردن

انواع مبلمان روف گاردن

مبلمان متعددی در روف گاردن استفاده می شود که از جنس ها و مدل های مختلفی استفاده می شود. برای این منظور به بررسی انواع مبلمان میپردازیم.

مبلمان چوبی روف گاردن

مبلمان چوبی متعددی در روف گاردن استفاده می شود که از لحاظ جنس به دو نوع چوب سخت و چوب نرم دسته بندی می شود. مبلمان چوب سخت از درختان پهن برگ و چوب نرم از درختانی که سوزنی شکل هستند تولید می شوند. چوب های استفاده شده دارای مقاومت ها و عمر متفاوتی هستند که باید در طول زمان تعمیر و نگهداری شوند و توسط آسترهای ضد آب، روغن، لکه و … برای پوشش سطح آن استفاده می شود. چوب کاج برای مبلمان با رنگ خاص و چوب ساج به دلیل مقاومت طبیعی‌اش در برابر پوسیدگی بسیار محبوب است.

مبلمان فلزی روف گاردن

مبلمان فلزی از فلزاتی مانند آلومینیوم، استیل ضدزنگ و آهن ساخته می شود که در این بین آلومینیوم به دلیل سبکی، زنگ نمیزند ولی از لحاظ زیبایی جذابیت کمتری نسبت به نوع های دیگر دارد. مبلمان آهنی و فولادی نسبت به آلومینیوم محکم تر است ولی احتمال زنگ زدگی به دلیل اکسید شدن را دارد. مبلمان آهنی ظاهری لوکس و با دوام دارند که در برابر باد زیاد مقاوم است.

مبلمان پلاستیکی روف گاردن

مبلمان پلاستیکی به دلیل ارزان بودن می تواند گزینه مناسبی برای افرادی که بودجه کمتری دارند باشد اما زیبایی کمتری نسبت به نوع فلزی و چوبی خوب دارد. اما در روف گاردن های با رنگ خاص تمامی رنگ های مورد نظر را می توان در آن پیدا کرد.

مبلمان حصیری روف گاردن

مبلمان حصیری که به صورت مصنوعی و با استفاده از چوب درخت نخل تهیه می شود که برای شرایط آب و هوایی گرم و خشک و شرجی بسیار مناسب است. مبلمان حصیری که محکم تر هستند نشانه مرغوبیت حصیر آن است.