هوم گاردن یا باغ خانگی چیست؟

هوم گاردن یا باغ در خانه یکی از بهترین ایده هایی است که هر شخصی می تواند در خانه انجام دهد. طبق مطالعات، مراقبت از گیاهان مزایای زیادی برای سلامتی افراد دارد، تحرک و ورزش بدنی هنگام باغبانی در هوم گاردن به وزن سالم و سطح فشار خون کمک می کند در حالی که تعامل با گیاهان باعث بهبود خلق و خو و سلامت روان فرد می شود.

استفاده از هوم گاردن یا باغبانی در خانه به طور فزاینده ای در حال افزایش است و بسیاری از مردم آن را به عنوان یک سرگرمی انتخاب می کنند. اما آنها نمی دانند که دلایل زیادی وجود دارد که چرا استفاده از هوم گاردن یا باغبانی در خانه یکی از بهترین فعالیت ها در حال حاضر است. برای بسیاری، این راهی برای سبز و سالم و فرصتی برای داشتن تولید غذای خانگی و سیستم های غذایی محلی است که به اندازه آنچه می توانید در فروشگاه های مواد غذایی بخرید هزینه ندارد .

به طور کلی در هوم گاردن ما یک باغ کوچک را در خانه خود ایجاد می کنیم که شامل گیاهان و درختان کوچک است که امکان پرورش میوه ها و سبزیجات را فراهم می کند. با این وجود هم باعث نشاط و سرگرمی خانواده شده ایم و هم به نیاز میوه ها و سبزیجات خود پاسخ داده ایم.

ساخت و ایجاد هوم گاردن

هوم گاردن یا باغبانی خانگی عمل تبدیل یک فضای بیرونی به یک منطقه مولد و کاربردی برای خانواده و همچنین خانه ای برای گیاهان و حیواناتی است که در غیر این صورت خانه های خود را به دلیل توسعه شهری از دست داده اند.

هوم گاردن یا باغبانی خانگی اغلب شامل باغبانی سبزیجات است. پرورش میوه ها، سبزیجات و گیاهان برای مصرف شخصی، و همچنین ایجاد زیبایی و تنوع برای زندگی پرندگان و حشرات با تخت گل های جذاب. همچنین به دانش باغبانی، پرورش مداوم گیاهان، مهارت های نگهداری و بهبود مستمر نیاز دارد.

برای برخی، باغبانی در خانه یا هوم گاردن یک راه سرگرم کننده برای کثیف کردن دست هایشان با کاشت گل های معطر یا راه اندازی یک باغ سبزیجات است. باغبانی خانه به دلایل مختلفی مفید است.

تفاوت هوم گاردن با روف گاردن چیست؟

هوم گاردن از دو واژه هوم به معنی خانه و گاردن به معنی باغ تشکیل شده است ولی روف گاردن از دو واژه روف به معنی پشت بام و سقف که معمولا با نام باغ بام شناخته می شود. روف گاردن بیشتر روی پشت بام انجام می شود ولی هوم گاردن می تواند در حیاط خلوت یا تراس باشد.

مزایای هوم گاردن یا باغ خانگی

مزایای هوم گاردن یا باغ خانگی

در اینجا برخی از مزایای بلند مدت هوم گاردن یا  باغبانی خانگی آورده شده است:

باغبانی در هوم گاردن کالری زیادی می سوزاند

 آیا می دانستید که باغبانی در منزل یا هوم گاردن یک ورزش با شدت متوسط ​​در نظر گرفته می شود؟ طبق گفته‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، شما می‌توانید با انجام یک ساعت باغبانی سبک در خانه، حدود 330 کالری بسوزانید، که بیشتر از راه رفتن با سرعت متوسط ​​برای مدت زمان مشابه است.

باغبانی در هوم گاردن می تواند به اندازه گذراندن وقت در باشگاه تمرین خوبی باشد. اگر می خواهید تناسب اندام خود را بدون ترک راحتی خانه خود بهبود بخشید، پس باغبانی در هوم گاردن را امتحان کنید. در حالی که در حال باغبانی هستید، چرخ دستی را هل می دهید، حفاری می کنید، بالا و پایین راه می روید در حالی که وسایل را حمل می کنید، می رسید و برش می دهید – همه این اقدامات نوعی ورزش هستند.

سوزاندن کالری در هوم گاردن

باغبانی در هوم گاردن می تواند فشار خون شما را کاهش دهد

تنها با انجام 30 دقیقه ورزش در سطح متوسط ​​به مدت چند روز در هفته می توان از فشار خون بالا پیشگیری و کنترل کرد. در واقع، موسسه ملی قلب، ریه و خون، باغبانی به مدت 30 تا 45 دقیقه را به عنوان نمونه ای از چگونگی رسیدن به میزان مناسب توصیه می کند.

گذراندن وقت در فضای باز هوم گاردن برای استخوان ها مفید است

هنگامی که در خارج از منزل هستید و پوست شما در معرض نور خورشید قرار می گیرد، به بدن شما سیگنال می دهد که ویتامین D تولید کند که به جذب کلسیم که برای استخوان سازی ضروری است کمک می کند.

البته باید به خاطر داشته باشید که اگر قصد دارید زمان بیشتری را زیر نور خورشید بگذرانید تا خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید، استفاده از ضد آفتاب نیز مهم است.

پرورش میوه ها و سبزیجات در هوم گاردن

پرورش میوه ها و سبزیجات در هوم گاردن می تواند به شما کمک کند تا سالم تر بخورید

علاوه بر بهبود سلامت جسمانی، هوم گاردن یا باغبانی همچنین شما را قادر می سازد تا غذای خود را پرورش دهید و سبزیجات و میوه های تازه بخورید. مزایای خوردن محصولات خود را تصور کنید! باغبانی به شما کمک می کند تا عادت خوبی به خوردن میوه و سبزیجات کافی داشته باشید.

باغبانی در هوم گاردن می تواند استرس را از بین ببرد

بر اساس یک متاآنالیز در سال 2017 در گزارش های پزشکی پیشگیری، باغبانی با کاهش علائم افسردگی و اضطراب همبستگی مثبت دارد.

گفته می شود باغبانی در خانه یا هوم گاردن به آرامش بدن کمک می کند و میزان کورتیزول را کاهش می دهد و در نتیجه احساس استرس را کاهش می دهد.

در واقع، برخی از بیمارستان‌ها حتی از گل‌ها و گیاهان به عنوان بخشی از توانبخشی خود برای افرادی که از صدمات، سکته‌های مغزی، جراحی‌ها و سایر شرایط سلامتی بهبود می‌یابند، استفاده می‌کنند.

این مزایا می‌تواند خارج از یک محیط مراقبت‌های بهداشتی نیز گسترش یابد، به‌ویژه اکنون که مردم در همه جا بسیار مشغول هستند و بیش از حد با رسانه‌های دیجیتال در ارتباط هستند. داشتن باغچه های خانگی یا هوم گاردن و مراقبت از گیاهان خود می تواند به عنوان آرامش شما از استرس های روزمره زندگی باشد.

احساس شادی در هوم گاردن

باغبانی در هوم گاردن می تواند احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند

باغبانی در خانه نه تنها خلق و خوی شما را تقویت می کند بلکه کیفیت زندگی شما را نیز بهبود می بخشد . گیاهان می توانند به شما کمک کنند تا دیدگاه مثبت تری داشته باشید.

در پرورش گیاهان خود به آن زمان و تلاش می کنید و امیدوارید که بتوانید چیزی سبز، چیزی واقعی و زیبا پرورش دهید. این به شما کمک می کند دیدگاه مشابهی را در زندگی ایجاد کنید، جایی که سخت تلاش می کنید و در رسیدن به اهداف و رویاهای خود امیدوار می شوید.

آماده سازی خاک هوم گاردن

شروع کار با هوم گاردن یا باغ خانگی

در همین حال، اگر در باغبانی تازه کار هستید، دانستن اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.

در اینجا یک راهنمای گام به گام وجود دارد که به شما کمک می کند از فضای خانه خود به بهترین شکل برای هوم گاردن استفاده کنید.

شروع کار با هوم گاردن یا باغ خانگی

در هوم گاردن از کوچک شروع کنید و در نظر بگیرید که چه چیزی بکارید

  • از ایجاد یک باغ بزرگ یا هوم گاردن بزرگ از روز اول خودداری کنید تا غرق نشوید. فضای کوچکی را برای کار انتخاب کنید و با اعتماد به نفس و راحتی بیشتر مهارت های خود را گسترش دهید.
  • همچنین باید از خود بپرسید که کدام نوع باغ یا هوم گاردن را می خواهید در خانه ایجاد کنید: باغ سبزیجات؟ باغ گیاهی یا باغ گل؟ اگر سبزیجات و سبزی می چینید، حتماً آنهایی را بکارید که خانواده شما معمولاً از آنها استفاده می کنند مانند گیاهان گوجه فرنگی، لوبیا و فلفل.
  • در همین حال، اگر گل می‌خواهید، تصمیم بگیرید که گل‌هایی را می‌خواهید که بیشتر تابستان شکوفا می‌شوند یا گل‌هایی را که زمان کوتاه‌تری برای گل دادن دارند. به یاد داشته باشید که هر یک از آنها نیازهای تعمیر و نگهداری دارد، بنابراین آنچه را که واقعاً می خواهید و مایلید برای آن وقت صرف کنید، انتخاب کنید.
ابزار و لوازم هوم گاردن

ابزار و لوازم باغبانی در هوم گاردن را آماده کنید

هنگامی که برای اولین بار یک باغچه خانه یا هوم گاردن را راه اندازی می کنید، داشتن ابزار مناسب تفاوت زیادی ایجاد می کند. فقط باید به خاطر داشته باشید که حضوری خرید کنید و چه آنلاین، به راحتی می توانید درگیر تمام ابزارهای باغبانی هوم گاردن جدیدی که خواهید دید، برایتان جذاب باشد.

فقط روی ابزارهای اساسی، با کیفیت و بادوام تمرکز کنید. اگر می خواهید با چند ابزار شروع کنید، اصول اولیه ای که نیاز دارید ماله دستی، هرس و بیل است. اما همانطور که به باغ خانه یا هوم گاردن خود ادامه می دهید، متوجه خواهید شد که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید.

برای تهیه و کندن بستر باغ به ماله دستی، کولتیواتور دستی، چنگال باغچه، بیل باغچه، بیل باغچه و چنگک باغچه نیاز دارید. ضمناً برای هرس، سرکش و برداشت به دستکش باغبانی، هرس دستی، قیچی باغچه و برای آبیاری به شلنگ باغچه، شلنگ خیساندن و آبخوری در هوم گاردن نیاز دارید.

خرید این ابزار کافی نیست، باید به خاطر داشته باشید که آنها نیز به نگهداری مناسب نیاز دارند. ابزارهای حفاری برای جلوگیری از زنگ زدگی تیغه ها یا تیغه ها نیاز به پوشش روغنی دارند. برای تیز کردن ابزار حفاری، به یک سوهان فلزی در هر دو لبه جلو و پشت تیغه نیاز دارید که با زاویه کم کار کنید. هرس و قیچی را می توان با استفاده از سنگ تیزکن یا سنگ تیزکن مناسب با اندازه تیغه تیز کرد. همیشه بررسی کنید که آیا قطعات فرسوده ای وجود دارد که نیاز به تعویض دارند.

نقطه ایده آل هوم گاردن

نقطه ایده آل  هوم گاردن را انتخاب کنید

اگر قصد دارید سبزیجات و گیاهان گلدار بکارید، باید محلی را انتخاب کنید که روزانه حدود 6 تا 8 ساعت آفتاب داشته باشد. بنابراین، شما باید در طول روز حیاط خود را مشاهده کنید تا بهترین نقطه را شناسایی کنید.

اگر نمی دانید نقطه انتخابی شما چند ساعت آفتاب می گیرد، می توانید از ماشین حساب خورشیدی استفاده کنید.

یک نقطه صاف را نیز انتخاب کنید تا مدیریت آن برای شما آسان تر و زمان بر باشد. همچنین برای شما مهم است که از قرار دادن باغ سبزیجات خود در کنار درختان بلند خودداری کنید زیرا ممکن است ریشه ها در موفقیت باغچه خانه شما اختلال ایجاد کنند.

زمین را پاک کنید و مقداری خاک خوب تهیه کنید

هنگامی که نقطه را شناسایی کردید، باید منطقه را تمیز کنید. علف های هرز و چمنزار را در منطقه ای که قصد کاشت آن را دارید خلاص کنید.

در همین حال، اگر قصد دارید به باغبانی خانگی یا هوم گاردن جدی بپردازید، مهم است که نوع خاک خود را بشناسید. خاک، مواد مغذی حیاتی، آب و هوای مورد نیاز گیاهان را برای رشد و نمو سالم فراهم می کند.

شش نوع خاک گلدانی وجود دارد که شامل خاک رسی، خاک شنی، خاک سیلتی، خاک ذغال سنگ نارس، خاک گچی و خاک لومی است. هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و دانستن آنها برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب ها را داشته باشید مهم است.

آماده سازی خاک هوم گاردن

شما می توانید با گرفتن مقداری خاک، خیس کردن آن و تشکیل یک توپ مشخص کنید که با چه خاکی کار می کنید. می گویند خاکی که متلاشی می شود یا شکل نمی گیرد شنی است، خاکی که لطیف است و سفت می ماند خاک رس است و آن هایی که گلوله سست تشکیل می دهند لومی است.

اکثر باغداران می گویند که گیاهان در خاک لومی که تعادل مناسبی از رس، سیلت و ماسه دارد و زهکشی خوبی را فراهم می کند، بهترین عملکرد را دارند. اگر خاک شما رسی یا شنی است، برای افزودن مواد مغذی و اصلاح ساختار آن، مواد افزودنی خاک هوم گاردن مانند کمپوست یا پیت ماس ​​اضافه کنید.

اگر خاک کاملاً متراکم است، کار خود را متوقف کنید. شما باید خاک را شل کنید تا گیاهان به راحتی رشد کنند و به خوبی زهکشی کند. خاک را با چنگال پهن، پنجه یا چنگال حفاری معمولی بکارید.

کود دهی هوم گاردن

گیاهان برای رشد سالم باید نور، رطوبت و مواد مغذی داشته باشند. خورشید نور را تامین می کند، رطوبت از بارندگی یا آبیاری حاصل می شود در حالی که مواد مغذی از کودها، کمپوست یا کود دامی به دست می آید.

اگر گیاهان به خوبی رشد نمی کنند، کود دادن به آنها تنها در صورتی کمک می کند که کمبود مواد مغذی علت مشکل باشد. به خاطر داشته باشید که گیاهانی که در خاک هایی با زهکشی ضعیف، در سایه زیاد یا در رقابت با ریشه درختان رشد می کنند، به کود پاسخ نمی دهند.

دو نوع کود وجود دارد: آلی و معدنی. نمونه هایی از کودهای آلی شامل کود دامی (طیور، گاو یا اسب)، پودر استخوان، پنبه دانه یا سایر مواد طبیعی است. از سوی دیگر، کودهای معدنی محصولاتی هستند که توسط انسان ساخته شده و معمولاً از محتوای مواد مغذی بالاتری برخوردارند.

آبیاری گیاهان هوم گاردن

آبیاری هوم گاردن

اطمینان حاصل کنید که در هوم گاردن دسترسی آسان به آب نزدیک دارید. اگر شیری ندارید که دقیقاً در کنار فضای باغ مورد نظر شما باشد، باید روی یک شلنگ بلند با یک نازل کنترل سرمایه گذاری کنید. آبیاری روزانه هوم گاردن مهم است و اگر قصد دارید تمام آبیاری های خود را با یک قوطی آبیاری انجام دهید، ممکن است از این همه رفت و آمد خسته شوید.

هنگام آبیاری گیاهان هوم گاردن، همیشه به یاد داشته باشید که روی ناحیه ریشه تمرکز کنید، فقط در صورت نیاز آبیاری کنید، عمیق و کامل آبیاری کنید، صبح ها آبیاری کنید، همه چیز را مالچ پاشی کنید و از ابزار مناسب استفاده کنید.

راه حل های ارگانیک کنترل آفات هوم گاردن

همه ما می دانیم که هیچ هوم گاردن کاملاً عاری از آفات و بیماری ها نیست. عفونت‌های قارچی، کرم‌ها، سوسک‌ها، سگ‌ها و بسیاری موارد دیگر وجود دارد، اما می‌توانید با استفاده از کنترل آفات ارگانیک آسیب را به حداقل برسانید.

کنترل آفات ارگانیک چیست؟ این روشی است که با استفاده از مواد ارگانیک و اجتناب از استفاده از محصولات شیمیایی مصنوعی، از باغچه خانه خود یا هوم گاردن در برابر بیماری ها و شکارچیان محافظت می کند.

به یاد داشته باشید، همه حشرات خزنده و پرواز برای هوم گاردن شما مضر نیستند. کفشدوزک ها، آخوندک های نمازگزار، مگس شناور، بند بند، زنبور عسل و سنجاقک از جمله حشرات مفید هستند، پس اگر در باغچه خانه خود دارید آنها را نکشید.

فراموش نکنید که برگ های مرده، میوه های افتاده و سایر زباله هایی که برای آفات پناه می گیرند، بردارید. این به جلوگیری از هجوم کمک می کند. همچنین گیاهان آلوده را حذف کرده و دور بریزید و از افزودن آنها به توده کمپوست خودداری کنید.

همچنین ممکن است از یک حشره کش خانگی مانند اسپری نمک، روغن معدنی یا اسپری سیر استفاده کنید. این حشره کش های طبیعی بدون آسیب رساندن به گیاهان و حتی خودتان با آفات مبارزه می کنند. فقط به یاد داشته باشید که این آفت کش های طبیعی باغ را مرتباً دوباره استفاده کنید، به خصوص در روزهای بارانی .

آبیاری گیاهان روف گاردن

گیاهان هوم گاردن خود را بچینید

خرید گیاهان استارتر سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای راه‌اندازی باغچه خانه‌تان است، زیرا لازم نیست منتظر رشد گیاه باشید و همچنین مطمئن‌ترین راه را برای شما فراهم می‌کند.

با گیاهان استارتر، می توانید زمان زیادی را ذخیره کنید. شما می توانید باغبانی در هوم گاردن را هفته ها یا ماه ها پس از کاشت بذر شروع کنید و همچنان در همان زمان برداشت کنید. این یک انتخاب ایده آل برای اکثر نیازهای باغبان پرمشغله است، با این حال، به عنوان گران ترین گزینه کاشت در نظر گرفته می شود.

در همین حال، اگر می خواهید باغ خود را از ابتدا پرورش دهید، گیاهان زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در اینترنت جستجو کنید و برای خرید در دسترس هستند. در اینجا چند گیاه آسان برای رشد برای مبتدیان آورده شده است:

گیاهان مناسب هوم گاردن یا باغ خانگی

گیاهان یکساله: گل همیشه بهار ، کیهان، شمعدانی، ایمپاتیانس، گل همیشه بهار، آفتابگردان و زینیا

گیاهان چند ساله: سوزان چشم سیاه، نیلوفر، گوش بره، پانسی، فلوکس، گل مخروطی بنفش و مریم گلی روسی

سبزیجات: خیار، کاهو، فلفل و گوجه فرنگی

هر انتخابی که دارید، از کوچک شروع کنید و با کسب تجربه، اندازه باغ خود را افزایش دهید. به خاطر داشته باشید که گیاهانی را بکارید که دوست دارید آنها را مصر کنید. اغلب مردم از گزینه ها هیجان زده می شوند و پول خود را برای محصولاتی که حتی استفاده نمی کنند هدر می دهند.

آیا در مورد شروع ماجراجویی باغبانی خانه  یا هوم گاردن خود هیجان زده هستید؟ وقت آن است که از منظره هوم گاردن خود نهایت استفاده را ببرید!

گیاهان مناسب هوم گاردن یا باغ خانگی