روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران یکی از پروژه های روف گاردن تهران است که در شمال تهران قرار گرفته است. این پروژه یک آپارتمان مسکونی است که در بخش های پشت بام سبز، تراس گاردن یا تراس سبز و باغچه های جلوی پنجره از روف گاردن و فضای سبز استفاده شده است.

این پروژه در شهر تهران و منطقه ازگل واقع شده است. کاربری این پروژه مسکونی بوده و کارفرمای پروژه آقای مهندس حسینی و طراحی آن توسط مهندس هومن بالازاده انجام شده است. تامین متریال و اجرای این پروژه با شرکت ال گرین بوده است که در متراژ 170 متر مربع و در سال 1397 طراحی و اجرا شده است. این پروژه از نوع بام سبز متمرکز و نیمه متمرکز بوده که در آن از لایه های زیر برای طراحی و اجرای پروژه استفاده شده است. می توان به جرات گفت که شرکت ال گرین بهترین و تخصصی ترین شرکت در طراحی و اجرای بام سبز و روف گاردن در تهران است. همچنین این پروژه دارای یک سال نگهداری و 5 سال گارانتی است که کارفرما را از هر گونه دغدغه نگهداری مبرا می سازد.

روف گاردن یا باغ بالای ساختمان، یکی از امکانات جالب و دوست‌داشتنی در پروژه‌های مسکونی است که به دلیل کمبود فضای سبز در شهرها، اخیراً جایگاه ویژه‌ای بین معماران و سازندگان ساختمان‌ها پیدا کرده است.

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران یکی از پروژه‌های مسکونی مدرن و لوکس در شهر تهران است که شامل واحدهای مسکونی با طراحی متفاوت و منحصر به فرد است. در این پروژه، روف گاردن با مناظری زیبا و دیدنی برای ساکنین فراهم شده است.

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران یکی از پروژه های روف گاردن تهران محسوب می شود که در شمال تهران احداث شده است. این روف گاردن در بالای یک ساختمان مسکونی و آپارتمانی قرار دارد و یکی از بهترین و لاکچری ترین پروژه های روف گاردن شمال تهران محسوب می شود.

راه‌اندازی یک روف گاردن شامل چند مرحله است که از آن جمله می‌توان به طراحی مناسب فضای سبز، تهیه و نصب سیستم‌های آبیاری و روشنایی، انتخاب گیاهان مناسب برای روف گاردن و نظارت و مراقبت منظم از گیاهان و درختان اشاره کرد.

بهره‌برداری از یک روف گاردن در پروژه‌های مسکونی، علاوه بر افزایش زیبایی و ارزش افزوده ساختمان، به بهبود کیفیت هوای منطقه، کاهش تابش حرارتی و پایداری محیط زیست کمک می‌کند.

لایه های استفاده شده در روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران

1- EL Astar OS 200 (pu-Astar)
2- El Proof OS 01 (purready)
3- El Proof OSW 45 (Filter water proof)
4- El Tex OS 400
5- El Root OS 05
6- El Drain OS 36 uk
6- El Port OS 32
8- El Soil OS 450
9- Original Gardena System

اطلاعات بیشتر از پروژه

ازگُل یکی از محله‌های مرفه نشین شمال تهران واقع در منطقه ۱ شهرداری تهران ناحیه ۹ است. این محله در پنج کیلومتری شرق تجریش واقع است و از شمال به شهرک شهید محلاتی، از شمال غرب به اقدسیه و آجودانیه، از جنوب به لویزان، از شرق به بلوار نیروی زمینی و از غرب به اقدسیه و محله اراج منتهی می‌شود.

ویدئو پروژه

اجرای روف گاردن پروژه ازگل تهران

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران دارای نمای آجری سنتی و مدرن است که روف گاردن در کنار آن و ترکیب رنگ های قهوه ای و سبز جلوه خاصی به آن بخشیده است.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران در شمال تهران واقع شده است که محوطه سازی بیرونی آن شامل درختان نیز بخشی از آن بوده است.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران
مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران از نمایی دیگر

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران
مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

در این پروژه در جلوی هر پنجره یک باغچه اختصاصی تعبیه شده است که درختچه های عمودی در آن در نظر گرفته شده است. این درختچه ها به آب کمی نیاز دارند و زیبایی خاصی از بیرون به این پروژه عطا کرده اند.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

تراس سبز اختصاصی این پروژه با استفاده از درختچه های همیشه سبز، حیات جدیدی به این ساختمان بخشیده است. نمای آجری این ساختمان باعث شده تا این پروژه به صورت روف گاردن ایرانی و سنتی در نظر گرفته شود.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

پشت بام این پروژه با استفاده از فلاورباکس های چوبی و پلاستیکی تزئین شده است و همچنین باغچه هایی برای رشد درختان و درختچه های روف گاردن در نظر گرفته شده است.

مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران
مراحل اجرای بام سبز و عکس های پروژه روف گاردن ازگل تهران

استفاده از گیاهان در تراس سبز روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران

اهمیت منطقه ازگل در سرمایه گذاری روف گاردن پروژه مسکونی ازگل تهران

ازگل تهران یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین محله‌های شهر تهران است که در منطقه ۱۲ شهرداری تهران قرار دارد. این محله که در گذشته محل سکونت اشراف و بزرگان تهران بوده است، دارای بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی است که شاهد گذشته پرافتخار و پررونق این محله هستند. بعضی از این بناها عبارتند از:

  • خانه مفتح، که محل تولد و سکونت آیت‌الله حاج سید حسن مدرس، رهبر جنبش مشروطیت و یکی از بزرگ‌ترین علمای شیعه قرن بیستم بوده است.
  • خانه دکتر مصدق، که محل سکونت دکتر محمد مصدق، نخست‌وزیر سابق ایران و رهبر جنبش ملی‌شدن نفت بوده است.
  • خانه دکتر حسابی، که محل سکونت دکتر عباسقلی حسابی، ریاضیدان و فیزیک‌دان برجسته ایران و یکی از بنیان‌گذاران دانشگاه تهران بوده است.
  • خانه دکتر شریعتی، که محل سکونت دکتر علی شریعتی، فیلسوف و جامعه‌شناس نامدار ایران و یکی از روشنفکران پیشرو انقلاب اسلامی بوده است.
  • خانه دکتر همایون کاتوزیان، که محل سکونت دکتر همایون کاتوزیان، تاریخ‌نگار و ادب‌پژوه مطرح ایران و استاد بازنشسته دانشگاه آکسفورد بوده است.

ازگل تهران همچنین دارای چندین مسجد، حسینیه، تکیه، بازار، حمام، آب‌انبار و آثار دفاع مقدس است که همگی نشان‌دهنده فعالیت‌های مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی این محله در طول تاریخ هستند. این محله با حفظ هویت فرهنگی و تاریخی خود، همچنان گوش به فرمان تغییرات زمان است و با پذیرش جمعیت‌های جدید و راه‌اندازی پروژه‌های عمرانی و بهسازی، به گسترش و رونق خود ادامه می‌دهد.

تهیه شده در هیئت تحریریه روف گاردن ال گرین