روف گاردن نیاوران

نیاوران یکی از محله های شمال شرق تهران است که بسیاری از ویلاها و ساختمان های مسکونی آن دارای روف گاردن و بام سبز هستند. این محله به علت داشتن آب و هوای مطلوب برای طراحی و اجرای روف گاردن بسیار مناسب است. ایجاد فضای سبز و روف گاردن در محله نیاوران تهران باعث می شود تا ساکنین ساختمان حس طبیعت و فضای سبز را به صورت دوچندان در کنار خود حس کنند.بنابر این بسیاری از افراد تمایل دارند تا اقدام به اجرای روف گاردن نیاوران تهران کننند.

روف گاردن نیاوران
روف گاردن نیاوران

معرفی محله نیاوران تهران

محله نیاوران، در شمال شرقی شهر تهران و منطقه شمیران یا شمیرانات واقع شده است که در دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد. این محله بخشی از منطقه ۱ شهرداری تهران و شهرستان شمیرانات محسوب می شود.

معرفی محله نیاوران تهران
معرفی محله نیاوران تهران

نیاوران از شمال با ارتفاعات کلک‌چال، از غرب با تجریش، از شرق با دارآباد و از جنوب با حصاربوعلی، کامرانیه و دزاشیب محدود شده است. خیابان اصلی نیاوران، از میدان نیاوران شروع شده و تا میدان قدس در تقاطع خیابان شریعتی ادامه دارد.

منطقه نیاوران به این علت معروف شده است که در گذشته های دور پر از نی و نیزارهایی بوده‌ که مردم برای تهیه نی به این منطقه می رفتند؛ به همین خاطر این منطقه را با نام «نی‌آوران» می شناسند که به بعدها به «نیاوران» شهرت پیدا کرد.

تاریخچه فضای سبز و روف گاردن نیاوران تهران
تاریخچه فضای سبز و روف گاردن نیاوران تهران

تاریخچه فضای سبز و روف گاردن نیاوران تهران

شمال شرقی تهران به علت داشتن آب و هوای بسیار مطلوب، مورد توجه شاهان گذشته از جمله محمدرضا شاه پهلوی و ناصر الدین شاه قاجار و کامران میرزا پسر ارشد ناصر الدین شاه قاجار بوده است. کاخ نیاوران یا کاخ موزه نیاوران، در گوشه شمال شرقی باغ نیاوران با مساحتی حدود 11 هکتار واقع شده است. کاخ نیاوران به دلیل داشتن فضای سبز و روف گاردن نیاوران تهران، اقامتگاه تابستانی محمدرضا شاه پهلوی بود.

همچنین این کاخ یکی از مکان‌های معروف گردشگری به علت داشتن فضای سبز و روف گاردن نیاوران تهران است. به خاطر شیب نیاوران تهران، ساختار معماری ویژه‌ای در آن به چشم می‌خورد. همچنین واقع شدن در ارتفاع ۱۷۰۰ متری از سطح دریا، آب و هوایی سرد تر از دیگر نقاط تهران را رقم زده است که بسیار برای طراحی و اجرای روف گاردن نیاوران تهران مناسب است.

بام سبز روف گاردن تهران
بام سبز روف گاردن تهران

روف گاردن تهران

امروزه بسیاری از مردم تمایل به اجرای روف گاردن تهران دارند. روف گاردن و بام سبز به علت داشتن ارزش افزوده برای ساختمان بسیار مورد توجه مالکین و معماران و مهندسان ساختمان است. برای طراحی و اجرای روف گاردن تهران باید یک تیم معماری، طراحی آن را انجام داده و پس از اتمام پلن روف گاردن، توسط مجری روف گاردن این پروژه اجرا شود.

مناطق شمالی تهران از جمله نیاوران، دربند، کامرانیه و … بسیار مورد توجه برای طراحی و اجرای روف گاردن تهران هستند. این مناطق به علت داشتن آب و هوای مطلوب در فصل های گرم سال، دارای قیمت بالایی نسبت به ساختمان ها و ویلاهای عادی دارند.

زیباترین روف گاردن تهران
زیباترین روف گاردن تهران

زیباترین روف گاردن تهران

برای طراحی و اجرای زیباترین روف گاردن تهران، باید طراحی و اجرای روف گاردن به درستی انجام شود. برای این منظور باید از مجری ذیصلاح طراحی و اجرای روف گاردن تهران استفاده شود. برای اجرای زیباترین روف گاردن تهران باید از تاسیسات و تجهیزات لوکس و لاکچری در روف گاردن استفاده کرد.

پروژه های روف گاردن نیاوران تهران

روف گاردن پروژه شیرافکن نیاوران تهران
روف گاردن پروژه شیرافکن نیاوران تهران

روف گاردن پروژه شیرافکن نیاوران تهران

این پروژه که در شهر تهران و منطقه نیاوران واقع شده است دارای کاربری مسکونی است. کارفرمای این پروژه جناب آقای مهندس عضدی فر بوده که با طراحی جناب آقای مهندس بهارستانی انجام شده است.

همچنین تامین متریال و اجرای پروژه با شرکت ال گرین بوده است. متراژ این پروژه 180 متر مربع می باشد که در سال 1392 طراحی و اجرا شده است.  شرکت ال گرین مجری رسمی نظام مهندسی و تامین متریال روف گاردن در طراحی و اجرای روف گاردن نیاوران تهران می باشد.

روف گاردن پروژه ماهور نیاوران تهران
روف گاردن پروژه ماهور نیاوران تهران

روف گاردن پروژه ماهور نیاوران تهران

این پروژه در شهر تهران و منطقه نیاوران واقع شده است که دارای کاربری مسکونی است. کارفرمای این پروژه مهندس شیشه بری بوده که طراحی آن توسط مهندس حامد بدری احمدی و تامین متریال و اجرای آن توسط شرکت ال گرین انجام شده است. متراژ این پروژه 300 متر مربع می باشد که در سال 1400 طراحی و اجرا شده است. نوع بام سبز این پروژه از نوع بام سبز گسترده می باشد. شرکت ال گرین مجری رسمی نظام مهندسی و تامین متریال روف گاردن در طراحی و اجرای روف گاردن نیاوران تهران می باشد.

مشاهده همه پروژه های روف گاردن تهران

طراحی روف گاردن نیاوران تهران
طراحی روف گاردن نیاوران تهران

طراحی روف گاردن نیاوران تهران

طراحی روف گاردن نیاوران تهران، اولین قدم برای شروع یک روف گاردن است، پس از طراحی روف گاردن شما می توانید مکان دقیق المان های روف گاردن را مشخص کنید. همچنین در طراحی روف گاردن پلان و نقشه روف گاردن آماده می شود که بر اساس بودجه کارفرما می توان از تاسیسات و تجهیزات متفاوتی استفاده کرد.

اجرای روف گاردن نیاوران تهران
اجرای روف گاردن نیاوران تهران

اجرای روف گاردن نیاوران تهران

برای اجرای روف گاردن نیاوران تهران، باید از تیم فنی و مجرب در حوزه اجرای روف گاردن استفاده کرد. برای اجرای روف گاردن باید ابتدا تاسیسات روف گاردن روی پشت بام اجرا شود و سپس تجهیزات مورد نیاز روی آن قرار گیرد.

اجرای روف گاردن نیاوران تهران
اجرای روف گاردن نیاوران تهران

اجاره روف گاردن در نیاوران تهران

اجاره روف گاردن نیاوران تهران یکی از ویژگی هایی است که هر فردی که قصد اجرای مراسمات عقد، عروسی، اجتماعات، نامزدی و … را داشته باشد می تواند از آنها استفاده کند. بسیاری از هتل ها و رستوران های روف گاردن نیاوران تهران، آمادگی عقد قرارداد جهت مراسمات را دارند. لوکیشن روف گاردن نیاوران می تواند یکی از بهترین لوکیشن ها برای اجاره روف گاردن باشد.

روف گاردن با توجه به دیزاین و طراحی خاص خود، یک مکان بسیار لوکس و لاکچری برای برگزاری مراسمات مختلف از جمله مراسم عروسی، برگزاری جشن عقد یا حتی جشن عروسی در روف گاردن است که برای برخی از عروس و داماد ها بسیار هیجان انگیز است و آن ها دوست دارند جشن خود را با یک ایده و شکل خاص تری برگزار کنند.

روبی نیا کافه رستوران روف گاردن نیاوران تهران
روبی نیا کافه رستوران روف گاردن نیاوران تهران

کافه روف گاردن نیاوران تهران

کافه های مکانی برای استراحت و گذراندان اوقات فراغت محسوب می شوند. در محله نیاوران می توان به کافه روبی نیاوران، کافه گاردن لانژ و … اشاره کرد که از جمله کافه روف گاردن نیاوران تهران محسوب می شوند.

گاردن لانژ کافه رستوران روف گاردن نیاوران تهران
گاردن لانژ کافه رستوران روف گاردن نیاوران تهران

رستوران روف گاردن در نیاوران تهران

رستوران های روف گاردن تهران برای صرف غذا در تایم صبحانه، ناهار و شام مورد استقبال قرار می گیرند. بسیاری از رستوران های تهران هستند که سعی دارند تا محیط صرف غذا را در بالاترین نقطه و روی پشت بام مرکز تجاری و با امکانات روف گاردن ارائه کنند. رستوران های  روبی نیاوران، گاردن لانژ و … یکی از بهترین های رستوران روف گاردن نیاوران تهران محسوب می شوند.

برج های روف گاردن نیاوران تهران

یکی از ویژگی های برج های تهران، استفاده از روف گاردن در بالای پشت بام است. برج هایی مانند مجتمع بام جمشیدیه، برج هرمس، برج آلتون کورت، برج رولکس فرمانیه، برج روما رزیدنس، مجتمع چناران پارک رزیدنس از این ویژگی به عنوان روف گاردن نیاوران تهران استفاده می کنند.

روف گاردن دربند تهران

دربند نیز از گذشته های دور مورد توجه اهالی تهران بوده است و به علت همجوری با نیاوران بسیار مورد توجه خریداران ویلاها بوده است. برای همین منظور روف گاردن دربند تهران نیز مورد توجه بوده که می توان به علت ارزش افزوده به ویلا و ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

پروژه ویلایی دربند یکی از پروژه های روف گاردن دربند تهران است که توسط شرکت ال گرین طراحی و اجرا شده است.

روف گاردن کامرانیه تهران

بیشتر اراضی کامرانیه تهران روزگاری باغ و عمارت ییلاقی کامران‌ میرزا، پسر ارشد ناصرالدین ‌شاه قاجار بوده ‌است و نام کامرانیه نیز از نام وی گرفته شده‌است. به این دلیل کامرانیه هم مانند نیاوران تهران از لحاظ آب و هوایی مورد اقبال شاهان گذشته بوده است که به این منظور قیمت این منطقه نسبت به مناطق دیگر تهران بالاتر است.

از این رو طراحی و اجرای روف گاردن کامرانیه تهران مانند روف گاردن نیاوران تهران بسیار مورد اقبال ساکنین ساختمان ها و ویلاهای شخصی می باشد.

پروژه مسکونی نسیم کامرانیه یکی از پروژه های روف گردن کامرانیه تهران می باشد که توسط شرکت ال گرین طراحی و اجرا شده است. یکی دیگر از پروژه روف گاردن کامرانیه تهران، پروژه مسکونی نسترن می باشد که توسط شرکت ال گرین در منطقه کامرانیه طراحی و اجرا شده است.

روف گاردن شمیرانات تهران

شمیرانات نام کلی منطقه ای است که نیاوران در آن واقع شده است و بسیاری از افرادی که از قدیم در این محله زندگی می کردند به علت آب و هوای مناسب آن بوده است. این آب و هوا باعث شده است که شمیرانات را یکی از گران ترین محله های تهران برای خرید و فروش ویلا کند.

از این رو بسیاری از افراد تمایل دارند تا فضای سبز خود را در خانه ها و ویلاهای خود گسترش داده و برای همین منظور، روف گاردن شمیرانات تهران و روف گاردن نیاوران تهران توجیه اقتصادی زیادی پیدا می کند.

نخجوان نام یکی از محله‌های شمیرانات واقع در منطقه یک تهران است که در شمال نیاوران قرار دارد، محله نخجوان از شرق به جماران، از جنوب به خیابان باهنر (نیاوران)، از غرب به امامزاده قاسم، ظهیرالدوله و خیابان دربند منتهی می‌شود و در شمالی‌ترین قسمت آن خیابان کوهسار در دامنه جنوبی رشته کوه البرز قرار دارد.