روف گاردن (Roof Garden) که در لغت نامه فارسی با نام باغ بام شناخته می شود، به فضای سبزی که در پشت بام آپارتمان ها یا منازل مسکونی ایجاد می شود، گفته می شود. این بام بستر مناسبی برای کشت گیاهان در سقف ها ایجاد می کند که بعد ارتفاع آن را از فضاهای سبز معمولی متمایز می کند. روف گاردن یا باغ بام این فرصت را برای شما به وجود می آورد تا علاوه بر داشتن محیط و منظره ای دل انگیز، روح و روان انسان را آرامش ببخشد. امروزه روف گاردن یا باغ بام با پیشرفت علم و تکنولوژی امکان ساخت باغ هایی در سطح بام های خانه و ساختمان ها را فراهم می کند که در فضاهای شهری انبوه و آپارتمانی یک رویا به حساب می آید. خانه ها و آپارتمان هایی که مجهز به روف گاردن هستند، در بحث خرید و فروش کمترین دغدغه را برای صاحب خانه یا خریدار ایجاد می کند که این امر را تسهیل می کند.
روف گاردن یا باغ بام که به بام سبز یا سقف سبز نیز معروف شده است، ایده ای جدید در طراحی بام های ساختمان های جدید محسوب می شود. شرکت ال گرین با بیشترین سابقه در زمینه طراحی، اجرا و تامین متریال روف گاردن و بام سبز همراه با تیمی مجرب از مهندس و مجریان این حوزه، آمادگی لازم جهت اجرای بام سبز، تراس سبز و دیوار سبز در پشت بام ها و محوطه های شما را دارد. همچنین این شرکت از انواع پروفیل چوب و پلاستیک با بهترین قیمت و ضمانت معتبر استفاده می کند.
انتخاب پوشش گیاهی یا گیاهان بام سبز اهمیت زیادی در موقعیت جغرافیایی ساختمان دارد و اگر این گیاهان به درستی انتخاب نشوند، علاوه بر مطلوب نبودن بام سبز و عدم کنترل دما، منجر به ناسازگاری آب و هوایی شده و به این گیاهان آسیب می رسد.
روف گاردن که در بام ، تراس و دیوار ها که با گیاهان پوشانده می شوند، از ترکیب مبلمان، آلاچیق، آبنما و … در تکمیل فضا استفاده می کنند. روف گاردن در حقیقت فضاهای پرت و غیر قابل استفاده ساختمان را به محیطی مناسب برای تفریح و تفرج ساکنین ساختمان تبدیل می کند. همچنین امکان باغبانی، گل کاری، کشاورزی، پرورش سیفی جات برای علاقه مندان این حوزه فراهم می کند.
روف گاردن مساحت قابل ساخت یک پروژه را افزایش می دهد و مکان مناسبی را برای اجتماع درون ساختمان فراهم می کند. از این رو مورد توجه مهندسان ساختمان، معماران، مشاوران، سازندگان و تمامی ذینعفان این حوزه قرار گرفته است.